Miksi tarjoat laihduttajalle kakkua ja tekosyitä luistaa dieetistä
”Nyt on joulu! Ota rennosti ja herkuttele vähän”
”Nyt on perjantai, älä jaksa nipottaa”
”Joulupöydässä et sitten nirsoile (tai karppaa)!!!”
Miksi te haluatte haitata toisen yritystä kun joku kerrankin saa itseään niskasta kiinni?
Kommentit (40)
Lihavat ottaa henkilökohtaisena loukkauksena jos heidän seurassaan kieltäytyy herkuista. Se vie heiltä pohjaa tekosyyltä, että syö ihan ok mutta lihavuus johtuu esim lääkityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Joulupöydässä et sitten nirsoile (tai karppaa)!!!”Miksi te haluatte haitata toisen yritystä kun joku kerrankin saa itseään niskasta kiinni?
Jos vuodesta laihduttaa 330 päivää, niin voi aivan hyvin ottaa lomalla relasti ja herkutella juoluna ja parina muuna juhlapäivänä.
Se että luistaa laihdutuksestaan jatkuvasti muuten, mutta tulee jouluna lässyttämään ettei voi syödä kuin (valitse tähän joku kummallinen muotidieetti) niin kyllä typerä ihminen.
Jos laihdutus noin muuten pitää, niin jo yksi vuosi riittää kyllä sairaalloisenkin plösölle. Useampi vuosi johtaa joko jojoiluun tai anoreksiaan, parempi siis pistää homma poikki.
Siispä ihan vaan sinun omaksi hyväksesi, kultsipullero <3
Kumpi on pahempi, kultsuttelija vai painostava pullan tyrkyttäjä? Sun kohdalla toteutuu molemmat niin ei tarvi miettiä.
Ihan suoraan sanottuna ei kiinnosta mitä kukin syö. Syököön vaikka pasckaa mun puolesta jokainen. Lihotkoon tai laihtukoon, ei ole multa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Joulupöydässä et sitten nirsoile (tai karppaa)!!!”Miksi te haluatte haitata toisen yritystä kun joku kerrankin saa itseään niskasta kiinni?
Jos vuodesta laihduttaa 330 päivää, niin voi aivan hyvin ottaa lomalla relasti ja herkutella juoluna ja parina muuna juhlapäivänä.
Se että luistaa laihdutuksestaan jatkuvasti muuten, mutta tulee jouluna lässyttämään ettei voi syödä kuin (valitse tähän joku kummallinen muotidieetti) niin kyllä typerä ihminen.
Jos laihdutus noin muuten pitää, niin jo yksi vuosi riittää kyllä sairaalloisenkin plösölle. Useampi vuosi johtaa joko jojoiluun tai anoreksiaan, parempi siis pistää homma poikki.
Kumpi on pahempi, kultsuttelija vai painostava pullan tyrkyttäjä? Sun kohdalla toteutuu molemmat niin ei tarvi miettiä.
Mun puolesta sä voit vaikka lihota 100kg tuolla asenteellasi. Toivottavasti joku tyrkyttää sulle kunnolla pullaa ja kaikkia herkkuja. Syytä sitten muita siitä kun olet niin heikko kieltäytymään. Voi vi**u oikeesti!
Ei sillä ole älä mitä syö joulun ja uudenvuoden välissä, vaan sillä mitä syö uudenvuoden ja joulun välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä olen samaa mieltä, että laihdutusta ei kaada se että silloin tällöin syö mitä haluaa ja pitää ns. vapaapäiviä laihdutuksesta. Mutta kai sä ymmärrät kuitenkin, että sinä et ole se joka päättää milloin se laihduttaja "ottaa relasti" - ehkäpä se haluaa "ottaa relasti" joskus ihan muulloin kuin sun joulupöperöiden äärellä? Ihmeellistä miten monelle joulu on yhtä kuin mättäminen, ei tule edes joulua jos ei lapa ruokaa kaksin käsin naamaan. "Nyt pitää kultsipullerot syödä KUN ON JOULU!" Ja sitten kun joku toinen jolla selvästi on ongelmia asian kanssa, yrittää parantaa tapojaan ja elämänlaatuaan, niin leikitään tällaista alentuvaa besserwisseriä ja kuvitellaan että ollaan siinä asemassa että voi toisen puolesta päättää milloin sen toisen kuuluu "ottaa relasti" ja kuinka paljon syödä.
Sehän on tottakai ok että tarjoaa jotain siinä missä muillekin, mutta nuo ap:n esimerkit ovat suoranaista tuputtamista - ruoan lisäksi omien asenteiden tuputtamista. Ja kokemuksesta valitettavasti tiedän, että tällaisia ihmisiä on paljon.
Sitä voi yksinkertaisesti tarjota, vaikka niin että ota tuosta jos tekee mieli tms, mutta missään nimessä ei ole edes kohteliasta tai tahdikasta tehdä asiasta numeroa varsinkaan ruokapöydässä. Saati kyylätä että paljonko se toinen nyt syö ja kommentoida sitä. Onko ne yksinkertaisetkin käytöstavat näin vaikeita??
Ja sulle ap: tsemppiä! Laihduttaminen on täysin mahdollista, vaatii vain päättäväisyyttä! T. 20 kg ja rapiat laihduttanut yli viisi vuotta sitten, ja parempaa päätöstä en ole eläissäni tehnyt. Jopa astmaoireet hävisivät kilojen myötä ja elämä muutenkin paljon mukavampaa kun on kevyempi olo.
Joskus se on vaikeaa, mutta lupaan että se palkitsee, pidä siis tavoite ja lopputulos mielessä silloin kun tuntuu epätoivoiselta! Hyvää joulua :)
Tykkään pilata kanssaihmisten terveyksiä. Tyrkytän alkoholisteillekkin aina viinaa ja tupakasta eroon pyristäville savuketta, "no polta nyt yksi minun seurassain, et sinä siihen kuole...".
Joulu on vain kerran vuodessa, ja se on ainoa ajankohta jolloin saa herkutella "luvan kanssa". Ei se dieetti mene siitä pilalle, ennemminkin tunnelma menee jos yksi on koko ajan suu mutrulla kun ei saa dieetin takia syödä mitään.
Minä en syö yhtä ainoaa suklaakonvehtia, piparia, tai torttua, koska en yksinkertaisesti pidä niistä niin paljoa että se olisi sen arvoista. Jouluruokaa syön ihan tavallisen määrän, saman verran kuin syön ruokaa yleensäkin normipäivänä. Ei mun tarvitse jouluna mättää, enkä pidä niitä ruokia niin erikoisena että edes huvittaisi. Otan sitten rennosti ja herkuttelen silloin kun oikeasti haluan, en siksi että joku on keksinyt että "vain jouluna saa herkutella luvan kanssa". Oikeastihan täällä on monella ihan hyvä pointti siinä, että ei se haittaa joskus herkutella jos suurimman osan vuodesta syö oikein. Mutta ei vaan tajuta sitä ettei just se joulu ole mikään onni ja autuus kaikille, eikä ole mitään sääntöä olemassa että kaikista päivistä juuri silloin pitäisi luistaa ruokavaliostaan. Lähinnä tuo ruoan tuputus ja toisten valintojen seuraaminen on kiusallista. Ja jos se oma joulu menee pilalle siitä että yksi porukasta ei syö yhtä paljon kuin itse, niin ehkä kannattaisi vähän miettiä mikä siellä ihan omassa päässä ja suhtautumisessa ruokaan mättää, koska se ei ole normaalia pilata juhlatuultaan sillä että joku toinen ei syö "tarpeeksi".
No entäs tämä: hoidan esidiabetestani ruokavaliolla syömällä vain vähän hiilihydraatteja.
Mieluummin teen näin lääkkeettömästi. Lääkärin mielestä se on ihan hyvä juttu.
Sukulaiset ja ystävät tietävät tämän. Silti JOKA JOULU saa lahjaksi tietyiltä ihmisiltä suklaata tai muuta karkkia ja vielä isoja paketteja.
Ne lähtee välittömästi kierrätykseen.
Jos suklaata haluan niin se on sitten tummaa.
Kyllä laihoillekin ihmisille tuputetaan. "Ota pullaa/kakkua/suklaata yms kun ei sinussa näy". Ei ole kenelläkään käynyt mielessä, ettei minussa näy, koska en syö niitä. Jos söisin olisin samanlainen kuin tuputtajat.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on vain kerran vuodessa, ja se on ainoa ajankohta jolloin saa herkutella "luvan kanssa". Ei se dieetti mene siitä pilalle, ennemminkin tunnelma menee jos yksi on koko ajan suu mutrulla kun ei saa dieetin takia syödä mitään.
Keneltä se "lupa" on saatu? Ja onko ylensyönti mielestäsi jonkinlaista herkuttelua?
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole älä mitä syö joulun ja uudenvuoden välissä, vaan sillä mitä syö uudenvuoden ja joulun välissä.
Tän mantran jankkaamisen vois jo lopettaa.
Kyllä ne laihduttajat ihan itse keksii tekosyyt aina, milloin stressi tai kiire tai muuten vaan ahdistus joka helpottuu vain ja ainoastaan lappamalla ruokaa naamaan.
Fakta on että vain pitkäjänteisellä elämäntavalla saa pysyteltyä terveellisessä painossa. Mikäli kieltäytyminen edes yhden pyhän herkuista tuottaa ongelmia, enteilee se sitä että dieetin jälkeen on paino nousussa koska henkilö ei ole opetellut herkuttelua kohtuudella tai yrittänyt fiksata asennettaan syömiseen.
Yksi pala kakkua ja tai tähtitorttu ei kaada kenenkään dieettiä ellei suhde syömiseen ole vinoutunut.
Olen itse laihtunut yli 20 kg ja tästä on jo liki 10 vuotta aikaa joten tiedän erittäin hyvin mistä puhun. En ollut koskaan dieetillä vaan muutin elämäntapani pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Fakta on että vain pitkäjänteisellä elämäntavalla saa pysyteltyä terveellisessä painossa. Mikäli kieltäytyminen edes yhden pyhän herkuista tuottaa ongelmia, enteilee se sitä että dieetin jälkeen on paino nousussa koska henkilö ei ole opetellut herkuttelua kohtuudella tai yrittänyt fiksata asennettaan syömiseen.
Yksi pala kakkua ja tai tähtitorttu ei kaada kenenkään dieettiä ellei suhde syömiseen ole vinoutunut.
Olen itse laihtunut yli 20 kg ja tästä on jo liki 10 vuotta aikaa joten tiedän erittäin hyvin mistä puhun. En ollut koskaan dieetillä vaan muutin elämäntapani pysyvästi.
Ei kaadakaan, mutta joillekin ei vain maistu makea, sekin pitää tyrkyttäjän hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuo, joka edellisen sivun kommentissa kerroin laihduttaneen 20 kg ja rapiat reilut viisi vuotta sitten. Todellakaan se yksi tähtitorttu tai kakkupala ei kaada yhtään mitään, mutta itselleni yksi käänteentekeviä havaintoja oli se, kun opin kysymään itseltäni, että haluanko nyt oikeasti tässä kahvipöydässä tätä torttua (vaikka). Jos oikeasti tekee mieli niin sitten syön ja hyvällä omallatunnolla, mutta usein sitä tajuaakin että tässä nyt on vaan tavan vuoksi tai tylsyyksissään syömässä eikä siitä oikeasti edes sen kummemmin nauti. En minä juuri edes pidä tortuista, joten miksi minä niitä söisin? Syön sitten jotain hyvää kun oikeasti tekee mieli. Voin vaikka ostaa itselleni ihan tavallisena arkipäivänä erityisen rankan työpäivän päätteeksi jonkun herkun piristämään, ja nautin siitä paljon enemmän kuin jostain joulutortusta tai joulusuklaista. Ei mitään tarvitse syödä vain siksi että on joulu ja on opittu että silloin "kuuluu" syödä. Minusta siinä asetutaan vähän kuin toisen ihmisen yläpuolelle kun aletaan saarnaamaan että ei sun dieetti tähän kaadu ja voit kyllä syödä tätä ja tämän verran. Sen päätöksen tekee jokainen ihan itse,. Ja edelleen, tarjota saa mutta tuputtaminen ja jankuttaminen asiasta ei kuulu hyviin käytöstapoihin.
Jo hyviin tapoihin kuuluu nauttia vieraanvaraisuudesta, jos kutsun ottaa vastaan ja saapuu paikalle. Se on jo peruskohteliaisuus ja arvostusta isäntäperhettä kohtaan.
Jos tarjottavat eivät kelpaa tai ei haluta syödä, jokainen pysyköön sitten kotonaan, eikä mene kerjäämään huomiota ja pahoittamaan kenenkään mieltä, omalla käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta sä voit vaikka lihota 100kg tuolla asenteellasi. Toivottavasti joku tyrkyttää sulle kunnolla pullaa ja kaikkia herkkuja. Syytä sitten muita siitä kun olet niin heikko kieltäytymään. Voi vi**u oikeesti!
Suuttu :D voi kultsipullero