Onko ketään, joka EI olisi kokenut virtsankarkailua raskauden aikana tai sen jälkeen?
Nyt rv 21+0, ja ilmeisesti virtsankarkailu alkanee lähiviikkoina, jos kaiken maailman terveysartikkeleita on uskominen. Kuulostaa inhottavalta vauvalta ja toivon välittyväni siltä - onko ketään onnekasta, joka voisi valaa muhun toivoa? Vai täytyykö mun vaan hyväksyä julma kohtalo?
Kommentit (34)
Jaa, ei mulle kukaan neuvolassa aikoinaan moista väittänyt. Johtuneeko siitä, että ei karkaillut virtsa silloin eikä karkaile nytkään kun mukula on jo 30-vuotias.
Mulla ei ollu ikinä. Tosin molemnat lapset sektiolla, saattaa vaikuttaa.
Ei mulla ollut, tosin odotin hoikkana 21-vuotiaana. Nyt ylipainoisena nelikymppisenä olisi varmaan eri juttu.
Eipä ole ollut tuollaista vaivaa, vaikka sain kaksoset (tosin sektiolla). Sen sijaan on yksi tuttu, jolla on loppuikänsä virtsanpidätyskyvyttömyys, koska repesi synnytyksessä todella pahasti.
Ei ole koskaan ollut noita ongelmia. Oon yli 40v, 2 lasta alateitse synnyttänyt.
Ei mullakaan tuollaista vaivaa ole ollut. Toki ekan odotuksen aikana ja nyt kun odotan toista niin saattaa aivastaessa karata tippa 😏 mutta ei ole ollut muutoin mitää vaivaa.
2 lasta ja normaalit synnytykset ja ei ollut mitään pissavaivoja.
Mutta nyt kun on vaihdevuodet alkamassa niin pissalla saa juosta jatkuvasti...ikää siis 49v.
Pienenpientä vaivaa ollut, jos on ollut viikon todella kova yskä eli lantionpohja puhkiväsynyt. Käytännössä luulen, et vois tapahtua synnyttämättömällekin. Ulos olen puskenut kaksi ja ihan luonnon reittejä.
Lie kyseessä geenituuri + juoksuharrastus (tämä tietenkin harkitusti alkaen aina synnytysten jälkeen).
Ei oo ollut. 2 alakautta synnytettyä lasta, nyt jo teinejä. Lantionpohjan jumppaa teen vieläkin
Huh ihanaa, toivoa siis vielä on! Ainakin tähän asti on kroppa hyvin kestäny raskauden, ehkä pystyn siis välttymään virtsankarkailultakin :D kiitos vastaajille!
Virtsankarkailu raskausaikana tai synnytyksen jälkeen EI ole normaalia! Kaikkea sitä kuuleekin... Jos lantionpohjalihakset ovat niin surkeassa kunnossa että pissiä lirahtaa housuun niin jumpalla ne saa kuntoon.
Näin paikallisen pikkukaupan parkkiksella karanneen virtsan tänään iltapäivällä. Lähdin perään mutta se jatkoi karkailuaan, en siis onnistunut saattamaan sitä alkuperäisen omistajan huomaan. Harmi!
2 isoa lasta alakautta synnytetty, ei virtsankarkailua raskauksien aikana eikä niiden jälkeen. Ja ylipainoa on ennen ja jälkeen raskauksien, vatsalihasten välissä on tilaa vaikka kaleerille edelleen mutta ala- tai peräpään ongelmia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Näin paikallisen pikkukaupan parkkiksella karanneen virtsan tänään iltapäivällä. Lähdin perään mutta se jatkoi karkailuaan, en siis onnistunut saattamaan sitä alkuperäisen omistajan huomaan. Harmi!
Ne pitää loukuttaa, ei niitä muuten kiinni saa. Tena sinne pyydykseen houkutukseksi ja sitten koko paketti löytöeläintaloon.
Minulla ei ole koskaan ollut. Olen tosin treenannut läpi raskauden. Alatiesynnytykset ovat olleet "hieman" haastavia periksiantamattomien lantionpohjalihasten takia, mutta onneks mömmöillä saatu rentoutettua ja lapset ulos.....
Ei ole koskaan ollut virtsankarkailua. Ei edes synnytyspäivänä muita probleemia kuin hieman varovainen kakkaaminen ja sekin sujui. :D
Inhottavalta VAIVALTA kuulostaa siis :D saakelin ennakoiva tekstinsyöttö