Kun jää työttömäksi koska työpaikka palaa, saako työttömyyskorvauksen?
Kysymys työkkäreihin pohjoisessa? Kun hotellin tulipalo näkyy telkkarissa ja siis valtakunnan uutisissa selvää että töitä ei enää ole, niin miten työkkäri suhtautuu?
Pitääkö hommata joku todistus työnantajalta että se ei tosiaan VOI tarjota töitä esim tarjoilijalle tai kokille hiiltyneessä hotellissamme?
Tuleeko karenssi? Vai saako heti korvausta?
Kommentit (5)
Työnantaja siinä irtisanoo, joten ei karenssia ja korvaukset juoksee omavastuuajan (kai sellainen on nykyäänkin) jälkeen.
Sitten voi olla eri juttu, jos itse sytytät tulipalon. Saattavat katsoa työttömyyden itseaiheutetuksi. Mutta ei kai se mitään, vankilassakin saat päivärahan ylöspidon lisäksi.
Työttömyyskorvausta saa, jos ei ole itse aiheuttanut työttömyyttä. Jos työpaikka palaa, voi työnantaja joutua siirtämään toimintaa toiseen toimipaikkaan, ja työntekijät myös. Jos työtä ele ole, voi tulla lomautus välittömästi.
Työttömyyskorvausta saa, jos ei ole itse aiheuttanut työttömyyttä. Jos työpaikka palaa, voi työnantaja joutua siirtämään toimintaa toiseen toimipaikkaan, ja työntekijät myös. Jos työtä ele ole, voi tulla lomautus välittömästi.
Vastuuntuntoisella työnantajalla on vakuutus, joka korvaa työntekijöille palkan suuruista summaa jonkin aikaa.
No jos työnantaja lomauttaa koko porukan, niin tietenkin saa korvausta. Tosin tuolla on sen verran pulaa tekijöistä, että tuskinpa pitkään joutuu ilman töitä olemaan.
Työkkäri toki haluaa työnantajan selvityksen siitä työttömyydestä, koska jos on tarjota töitä muualla, niin työttömyyskään ei ole yksiselinneinen asia.