Näinkin voi olla. Olen mies ja huolehtinut perheen jouluruuista parikymmentä vuotta
Joulupöytä on perinteinen. Ei oteta huomioon kenenkään muun erikoistoiveita. Erikoistoiveet saa tehdä kukin itse. Hyvässä hengessä tietysti. Tällä ehkäistään uhriutumisen tunteita, vaikka sinänsä niitä ei voida tyystin välttää.
Joulupöydän antimet sillä silmällä että kaikki tulee syödyksi. Esim. aurahomejuustopunajuurilaatikkoa ei tehdä koska ei siitä tykätä.
En yleensä tee arkena ruokaa. Teen mutta en yleensä.
Tiskaan sotkuni ja vähän muidenkin sotkuja enkä jätä sotkujani huomiseen.
Myös ostan ja maksan pääsääntöisesti kaikki jouluruuissa tarvittavan. Ei ne satasta enemmän kylläkään maksa. Kinkku 7kg n. 25 euroa ja sitä rataa.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Niin?
"Näinkin voi olla".
Oletko hiukan tyhmä?
Kyllä iltalehdykät varmasti tulevat tuollaista ihmettä haastattelemaan, vastahan oli juttua miehestä joka joutui kotona siivoamaan toisten sotkuja.
Niin munkin mies on. Mä tosin teen joulusiivoukset, katan pöydät ja hoidan tiskit. Niin ja leivon tortut, kakut ja keksit.
Ja kossua päälle.
-20/5
Kukaan heteromies ei laittele joulua.
Vierailija kirjoitti:
Ja kossua päälle.
-20/5
Kukaan heteromies ei laittele joulua.
+5
Jos on vielä joku joka haluaa ottaa kantaa.
Laitoin juuri valkosipulisilakat tekeytymään.
ap.
En nyt pidä tuota niin kovin ihmeellisiä. Kahden sisareni miehet ovat pääasiassa laittaneet perheen ruoat, koska he eivät pidä ruoanlaitosta. Yhdellä kaverillani sama juttu. Olen ainoa naimaton -ensimmäiseltä ammatiltani kokki ja kondiittori. : )
Mitäs ihmeellistä tässä on? Isäni on tehnyt noin viimeiset viisikymmentä vuotta ja tekee edelleen.
Okei. Mitäs nyt? Askarrellaanko me muut sulle joku kunniakirja?
Vierailija kirjoitti:
Jos on vielä joku joka haluaa ottaa kantaa.
Laitoin juuri valkosipulisilakat tekeytymään.
ap.
Kynsilakat?
Mun homotutka veti viisarin tappiin.
Ja pöydässä syö siis sinä ja oikea kätesi.
Minunkin isäni on tehnyt jouluruuat joka joulu viimeiset 30 vuotta, ei siis mitään ihmeellistä todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja pöydässä syö siis sinä ja oikea kätesi.
Todennäköisesti oikea käsi *unkkaa samalla jonkun karvaisen miehen *unaa.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin isäni on tehnyt jouluruuat joka joulu viimeiset 30 vuotta, ei siis mitään ihmeellistä todellakaan.
Kuka on väittänyt että olisi jotain ihmeellistä?
Monella on kyllä lasi puoliksi tyhjä 24/7/365.
No eikös se ole ihan oikeus ja kohtuus, jollet laita yleensä ruokaa arjessa? Saa toinenkin huilia.
Vierailija kirjoitti:
No eikös se ole ihan oikeus ja kohtuus, jollet laita yleensä ruokaa arjessa? Saa toinenkin huilia.
Siis mistä tämä tuli?
Taitaa nyt oma mielikuvituksesi laukata?
ap.
Niin?