Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehestä joka aikoo irtisanoutua burnoutin vuoksi ja pitää puolen vuoden tuumaustauon?

Vierailija
21.12.2018 |

Lomaa ei yritykseltä heru pyynnöistä huolimatta ja olen niin loppu kuin vain voi olla. En näe muuta mahdollisuutta kuin irtisanoutua vaikka se ei fiksua olekaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä, jos on taloudellisesti varaa.

Vierailija
2/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen puolen vuoden jälkeen tapahtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää ainakin milloin viheltää peli poikki.

Vierailija
4/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomaa tietysti! Missään nimessä ei pidä irtisanoutua jotta saa sairauspäivärahat ym.

Vierailija
5/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ihan saman.. alkoi vaan pää levitä pyöritykseen.

Vierailija
6/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauslomaa tietysti! Missään nimessä ei pidä irtisanoutua jotta saa sairauspäivärahat ym.

Ja se syy olisi?

Jos masennus, niin työnantaja voi silti edellyttää esim. 4h/päivä työpanosta tai siirtää huonomminpalkattuun tehtävään.

Vierailija
7/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa (karenssia tulee), niin mitäpä tuo mulle kuuluu. Kandee sit oikeasti miettiä sitä tulevaisuuden toimintasuunnitelmaa, eikä vain istua puolta vuotta persiillään pelaamassa CS:ää, tai saatat jäädä kotiin pidemmäksikin aikaa.

Vierailija
8/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burnoutiin ei määritelmällisesti voi saada palkallista sairaslomaa.

Irtisanoutuessa kannattaa kuitenkin miettiä, millä sitten elää. Koska työttömyyspäivärahaa ei saa, tarvitset säästöjä tms. Rahattomana burn out ei parane, koska stressi jatkuu ja saattaa vielä pahentua ja levitä eri elämänalueille.

Vierailija
9/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole fiksu. Se että tunnistaa väsymisen ja pitää huolta terveydestään on aina hyvä juttu. Mikään työ tai raha ei ole sen arvoinen että terveys kannattaisi menettää.

Oletko varma ettet ole masentunut? Masentunut saa sairaslomaa.

Vierailija
10/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pysyy rahan osalta hengissä niin hyvä suunnitelma. Lääkäri voi myös kirjoittaa diagnoosin masennuksena, kuten omalla kohdallani tehtiin.

Vierailija
11/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoutuessa kannattaa kuitenkin miettiä, millä sitten elää. Koska työttömyyspäivärahaa ei saa, tarvitset säästöjä tms. Rahattomana burn out ei parane, koska stressi jatkuu ja saattaa vielä pahentua ja levitä eri elämänalueille.

..ja burnout ei parane ainakaan sillä että jatketaan etisee malliin! Aina sitä jollain selviää.

Vierailija
12/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pysyy rahan osalta hengissä niin hyvä suunnitelma. Lääkäri voi myös kirjoittaa diagnoosin masennuksena, kuten omalla kohdallani tehtiin.

Toivottavasti et aio matkustaa pariin vuoteen. Tuttuni sai masennusdiagnoosin ja lähti 4 kk sen jälkeen lomamatkalle. Siellä hän kompastui portaissa ja mursi jalkansa. vakuutusyhtiö ei korvannut mitään, koska pohjalla oli masennus, joka voi aiheuttaa itsemur ha-alttiutta. Kompastuminen tulkittiin tahalliseksi.

Vierailija
13/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomaa ei yritykseltä heru pyynnöistä huolimatta ja olen niin loppu kuin vain voi olla. En näe muuta mahdollisuutta kuin irtisanoutua vaikka se ei fiksua olekaan.

On se fiksua, jos ei tule pahoja talousongelmia. Jos ei ole lainoja, selviät varmaan. Viisas veto.

Vierailija
14/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et aio matkustaa pariin vuoteen. Tuttuni sai masennusdiagnoosin ja lähti 4 kk sen jälkeen lomamatkalle. Siellä hän kompastui portaissa ja mursi jalkansa. vakuutusyhtiö ei korvannut mitään, koska pohjalla oli masennus, joka voi aiheuttaa itsemur ha-alttiutta. Kompastuminen tulkittiin tahalliseksi.

Tästä on nyt kymmenen vuotta, joten tuskin haittaa enää. Diagnoosi lievä masennus. Kai sekin olisi jotain maksanut, jos olisi ollut sairasloman palkattomana.

Vierailija
15/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pitäisi tehdä joku aloite, että burn outiin saisi kelakorvauksen kuten muihinkin sairauksiin. Siinähän on paljon oireita, fyysisiä ja henkisiä ja varhainen puuttuminen on oleellista toipumisen kannalta.

Vierailija
16/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä kyllä itse lähtisi tyhjän päälle, mutta eipä minulla sellaiseen varaa olisikaan. Jos jollakulla toisella on varaa olla tekemättä töitä, niin ei kai niitä sitten ole mikään pakko tehdä.

Itse kyllä tekisin niin, että hankkisin uuden työpaikan, ehkä yrittäisin neuvotella niin, että voisin pitää vaikka pari viikkoa lomaa vaihdon välissä. En vaan voisi heittäytyä tyhjän päälle ja kuvitella että puolen vuoden päästä jostain tippuu syliin joku ratkaisu. Mutta tosiaan, minulla ei ole rahaa olla tekemättä töitä, joten se määrittelee minun kaikki valinnat.

Vierailija
17/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykästä. Toivottavasti voimasi palautuvat nopeasti ja keksit mitä seuraavaksi. Ellei niin käy, niin muista että toipuminen vie usein aikaa.

Vierailija
18/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä kyllä itse lähtisi tyhjän päälle, mutta eipä minulla sellaiseen varaa olisikaan. Jos jollakulla toisella on varaa olla tekemättä töitä, niin ei kai niitä sitten ole mikään pakko tehdä.

Itse kyllä tekisin niin, että hankkisin uuden työpaikan, ehkä yrittäisin neuvotella niin, että voisin pitää vaikka pari viikkoa lomaa vaihdon välissä. En vaan voisi heittäytyä tyhjän päälle ja kuvitella että puolen vuoden päästä jostain tippuu syliin joku ratkaisu. Mutta tosiaan, minulla ei ole rahaa olla tekemättä töitä, joten se määrittelee minun kaikki valinnat.

Sinulla ei vain ole ollut riittävän pahaa burnoutia. Jossain vaiheessa ei vain enää pysty oireilun takia menemään töihin, vaikkei olisi rahaa olla poissa työelämästä.

Vierailija
19/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..ja burnout ei parane ainakaan sillä että jatketaan etisee malliin! Aina sitä jollain selviää.

Ehkä ei, muttei se silläkään parane, että juoksee ojasta allikkoon tai toisen sananlaskun mukaan karhua karkuun sutta vastaan. Eli jos ajattelee, että tarvitsee lepoa, ei kannata vasiten järjestää itselleen entistä suurempia huolia ja vastoinkäymisiä.

Burnoutin tehokkain hoito on oman asenteen muutos, joka usein vaatii työpsykologin apua ja/tai työnohjausta. Burnoutiin ei sairastu ihminen, joka tekee liikaa töitä, vaan ihminen, joka on liian tunnollinen, yrittää miellyttää kaikkia ja ylipäänsä välittää ohan liian paljon ihan vääristä asioista. Trust me, I’ve been there and done it.

Vierailija
20/26 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on siihen varaa niin miksipäs ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän