kumpi tärkeämpää: raha vai rakkaus ja miksi?
Kommentit (47)
Rakkaus. Olen elänyt saman ihmisen kanssa kädestä suuhun ja keskituloisena, raha ei vaikuta muuten kuin mukavustekijöihin joista niistä tärkeimpänä on auto.
Vierailija kirjoitti:
Sanonta on ettei rahalla voi ostaa rakkautta, mutta enpä tiedä.
Olen ollut naisten kanssa, joiden mielestä en yksinkertaisesti tienannut tarpeeksi. Oma palkka n. 3500€/kk silloin. Juteltiin avoimesti ja sanoivat joko suoraan tai epäsuoraan. En tiedä paljonko olisi pitänyt tienata, mutta nykyään toisen mies tienaa n. 150k vuodessa, ja toisen 80k. Verotietojen mukaan, tiedä sitten onko paljon jossain Panaman pankeissa tms.
Kyllä, kävin vakoilemassa, sen verran kiinnosti.
Tein tuossa hiljattain jonkun hesarin testin, jonka mukaan kuulun ylempään keskiluokkaan. Pisti naurattamaan, sillä meikäläisen 3500 e/kk tuloilla ei tosiaan tehdä kehenkään vaikutusta.
Rakkaus tietenkin. Raha on vain järjestelykysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla tulee selväksi, että raha on selvästi tärkeämpää. Jos rahaa ei ole ja sen tienaaminen ei kiinnosta, turha odottaa naiselta "rakkautta".
Puheet ovat yleviä, mutta todellisuus aivan toista.
Raha on tärkeämpää, se on fakta. Ihminen ei voi elää yhteiskunnassa ilman rahaa. Ilman rakkautta voi elää. Tämä asia ei liity mitenkään parisuhteisiin. Jos kysyttäisiin, onko raha vai rakkaus parisuhteessa tärkeämpää, tottakai vastaus olisi silloin rakkaus.
Kummasti silti rakkaus ja parisuhde loppuu nopeasti jos mies lopettaa rahan lappaamisen naisille.
Tunteisiin ja rakkauteen kykeneviä naisia on valitettavan harvassa. Tuollaisia tunteettomia verenimijöitä taas löytyy valitettavan paljon.
Joku niissä high maintenance -naisissa ilmeisesti viehättää, kun tällä palstalla saa jatkuvasti lukea heistä valituksia. Ja kuitenkin koko ajan olisi mahdollisuus valita myös se tasa-arvoa haluava nainen. Omassa parisuhteessani kumpikaan ei lappaa rahaa toiselle vaan molemmat laittavat saman verran yhteiseen talouteen.
Eli sinua ei olisi haitannut maksaa kahvikuppisi itse, tai tarjota miehellekin kahvikupponen, ensitreffeillä?
Jos semmoisilla olisistte tutustuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna ollessani olisin vastannut raha, mutta nykyinen mies on niin unelma, että valitsen ehdottomasti rakkauden.
Ai onko hän työtön ja rahaton?
Mikä logiikka tämä on? :D Valitsisin rakkauden siksi, että mikään "järkevä" rahamäärä ei voisi pitää minua niin tyytyväisenä kuin hän. En tiedä voisiko edes miljoonatkaan. Mutta joka tapauksessa, hän on minulle tärkeämpää kuin raha.
Mutta väitteesi on ontto, koska hän kuitenkin tuo sinulle lisää rahaa elämään.
Jos olisit valinnut rakkauden ja rahan välillä, VAIN toinen niistä, silloin valinnallasi olisi meriittiä tähän keskusteluun.
OMA raha sen jälkeen on helpompi löytää tasapainoinen parisuhde, kun ei ole rahallisesti kenestäkään riippuvainen, eikä toinenkaan ole. Voi luottavaisesti olla siitä yhtä mieltä, että kumpikaan ei pyri toisessa taloudelliseen turvaan vaan aitoon välittämiseen ja rakkauteen.
Iso tuloero voi luoda ikävän valta-asetelman suhteelle.
Toisaalta jos ajatuksena on, että tehdään liuta lapsia ja nainen hoitaa lapset, niin silloin kumppanin tuloilla on väliä, koska lastenhoito ei kerrytä eläkettä eikä edistä työuraa eikä siinä tienaa, mutta silloin asiasta kannattaa tehdä ihan kirjallinen sopimus, kotiinjäävän rauhallisista eduista.
Mikä logiikka tämä on? :D Valitsisin rakkauden siksi, että mikään "järkevä" rahamäärä ei voisi pitää minua niin tyytyväisenä kuin hän. En tiedä voisiko edes miljoonatkaan. Mutta joka tapauksessa, hän on minulle tärkeämpää kuin raha.