Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuuskamuikkusen nimestä...

Vierailija
20.12.2018 |

miten voi olla lasten ohjelmassa tyyppi kenen nimessä on "nuuska"? Sama juttu kuin Pikku-Myyn nimi olisi Piri-Myy tai vielä suomalaisempi versio Permitiivi-Myy.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuuskamuikkusen vois kyllä jättää pois tulevasta muumi-animaatiosta, kun ei muutenkaan edusta oikein nykyaikaa.

No jos puhutaan "nykyajasta" joka on tunnettu mm. työuupumuksesta, syrjäytymisestä ja masennuksesta niin... sanoisin että Muumien maailmassa on olennaista juuri se että siellä jokaisella hahmolla on oma arvonsa ja yhteinen tekeminen antaa kaikille voimia.

Älä sinä kommari sepusta...

Vierailija
22/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on LP-levy "Nuuskamuikkunen laulaa ja soittaa Bob Dylania" vuodelta 1976. Lievästi ilmaistuna persoonallinen levy!

Minulla myös, aikamoinen levy lievästi sanottuna.

Olen kateellinen. Näkönään juutubista löytyy jotain, alankin heti kuunnella :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuuskamuikkusen vois kyllä jättää pois tulevasta muumi-animaatiosta, kun ei muutenkaan edusta oikein nykyaikaa.

Herttanen sentään, millainen esikuva lapsille. Työtön hampuusi, joka yhden kylän vieraanvaraisuutta hyödynnettyään siirtyy eteenpäin seuraavaan. Sentään kalastelee silloin tällöin, mutta tietenkin ilman valtion kalastuslupaa. Ja häntä sitten Muumipeikko ihailee. Vilijonkasta kaikkien suomen lasten esikuva! Ai juu, onkin jo neuroottisten nykyäitien.

Sehän se juju juuri on, että muumikirjojen henkilökategoriasta löytyy kaikki ihmistyypit.

Vierailija
24/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumit ei ollu edes alunperinkään takoitettu lapsille, vaan aikuisille. Muumien hahmoilla kaikilla on ollut oma merkityksensä ja niitä on muokattu lapsille, mikä on muuttanut hahmojen kuvaa. Muistaakseni esim. Muumipeikko kavereineen kiusasivat haisulia, eikä haisulia edes ollut heille ilkeä. Muistaakseni näin se meni, korjatkaa jos olen väärässä. 

Kyllähän siellä alkuperäisissä sarjakuvissa vedellään kurkusta alas asioita, puhutaan yhteiskuntaluokista sun muusta mikä ei nyt keskimäärin ole lapsille sitä optimaalisinta aihealuetta. 
Joku väsynyt persu saa ihan vapaasti tulla ulisemaan takaisin, ei kiinnosta.