Jos hankin vauvan
Riittääkö 1000 euroa budjetiksi?
Nyt kun on nämä vauvatalkoot, ajattelin että voisin toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni. Kumpa saisin pitää sellaista pientä tuhisevaa nyyttiä sylissäni, ihastella pieniä sormia ja varpaita. Laulaa tuutulauluja ja opettaa kädestä pitäen elämään.
Tuon verran sain säästettyä. Vauvan vaatteet löytyvät siis jo valmiiksi.
Kommentit (8)
Kyllä se siihen asti riittää, kun vauva syntyy. Siis tarvittaviin hankintoihin (esim sänky, rattaat, turvakaukalo), jos ostaa käytettynä niin voi jäädä ylikin.
Syntymän jälkeen tarvitaan paljon paljon rahaa: äitiysloma (kuka maksaa?), hoitopaikka, koulutus, vaatteet, harrastukset, koko elämä hamaan kuolemaan saakka. Maksaa varmaan miljoonan.
Ihanaa! Mä ajattelin säästää 2000euroa ennen laskettua aikaa..vielä en ole raskaana ja säästäminen on jo aloitettu, ehkä saan säästettyä enemmänkin. Ja itse menen elämässä aina niin, että toisen roska on toisen aarre, joten aion surutta koittaa hankkia suuren osan vaatteista ilmaiseksi kun porukka antaa isoja määriä vaatteita pois jne. Ja kaikkea muuta tavaraa myös. Ei vauvalle tarvii kaikkea ostaa uutena. Tsemppiä!
Voi sua raukkaa. Vauvasta puhumattakaan. Lapseen menee satoja tuhansia ennekuin se on 18v.
Satoja tuhansia tarvitaan. Tuolla 1000e pääset toki alkuun, mutta sanomattakin selvää ettei se missään tapauksessa riitä.
Onko sulla työpaikka olemassa?
Uutena ei kannata ostaa juuri mitään niin tuolla saa kaiken mitä vauva vuoteen tarvii :)
Jos aiot hankkia vauvasi, tonni ei varmaan riitä. Ei kukaan siihen hintaan omaansa myy, täällä päin maailmaa.
Mutta jos olet fertiili ja käy vielä hyvä tuuri, voit saada oman. Sen jälkeen löytyy tukiverkosto, jota kaikki vanhemmat käyttävät, enemmän tai vähemmän. Sitä ei tarvitse murehtia. Aika harva lapsiperhe on nettimaksaja.
Suurin murhe on, että jokainen lapsi rasittaa maapallloa, joten toivottavasti siitä on iloa, ja arvostat, kunnioitat, kannustat ja tuet häntä läpi elämän, niin kauan kuin pystyt, jotta hänestäkin tulee rakastava ja välittävä yksilö.
Onnea.
Kyllä sitä useampi satanen kuukaudessa menee, ja kun lapsi kasvaa niin menee vielä enemän. Itse olen aika köyhä, mutta lapselle olen kaiken hommannut. Pitää karsia omista huvitteluistaan todella paljon lapsen eteen.
Mutta en kadu päätöstäni että sain vauvani, tuo ainakin iloa minun elämään ja kasvaa melkein silmissä. Joten vaikka olisi vaatteet valmiina uusia tulet tarvitsemaan pian :D