Loukkaantuisitko jos joku kommentoisi lapsesi nimestä "Ei tule ainakaan ihan heti kaimaa vastaan"
Eräs tuttu kertoi lapsensa nimen ja se oli minusta järkyttävä, tyyliin Kuurankukka. En keksinyt mitään muuta mielestäni neutraalia kommenttia joten sanoin noin. Vastaukseksi sain "Ai se on susta niin hirveä vai"
Loukkaantuisitko tuollaisesta kommentista?
Kommentit (9)
En. Mutta ilmeisesti äänensävy tai elekieli paljasti sinut. Usein se, mitä jätetään sanomatta, kertoo sitä paitsi eniten.
En, minusta asia on positiivinen. Mutta ei merkitse pelkkä mitä sanoo, vaan miten sen sanoo. Ehkä sinua on helppo lukea kuin avointa kirjaa.
Lapseni nimelle on kyllä kuulemma kaverien äiditkin nauraneet/opettajat tuntuneet jotenkin nälvivän, ja loukkaantunut olen.
En, ottaisin varmaan kohteliaisuutena.
Jos itse on erikoisuudentavoittelussaan päättänyt kehittää lapselleen jonkun omituisen nimen niin saisi kyllä luvan varautua negatiivisiinkin kommentteihin. Huomioitahan sillä on haettu niin sen saa myös kestää.
Mieluummin harvinanen nimi kuin tusinanimi, joita on viisi samassa koululuokassa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin harvinanen nimi kuin tusinanimi, joita on viisi samassa koululuokassa.
No jaa, en nyt ihan noin valitsisi. Riippuu enemmänkin nimestä kuin suosiosta. Mieluummin se tusinanimi Emma kun Akustiina.
Eikös erikoiset nimet ole niitä nykyajan tusinanimiä?
Mulla useampi lapsi, joukossa tusinaa ja erikoista.
Tuota pitäisi miettiä jo nimeä antaessa. Lapsi kärsii ja jos vanhemmatkin ovat herkkänahkaisia, he ottavat itseensä. Pitää olla pokkaa, jos ollut pokkaa antaa erikoinen ja harvinainen nimi. Aina voi vaihtaa nimen, jollei kestä.
En. Ei ole kaimoja tullut vastaan neljäänkymmeneen vuoteen =)