Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi vaihtoehto on olla hankkimatta lahjoja

Vierailija
20.12.2018 |

Niin paljon joulun alla stressataan lahjoista. Ympäristöstä ja tavarapaljoudesta huolissaan oleville tarjotaan kaikenlaisia vaihtoehtoisia joululahjaideoita, jotka tuntuvat ainakin minusta väkinäisiltä. Miksei enemmän nosteta esille sitä vaihtoehtoa, että mitään lahjoja ei ole pakko hankkia? Itse vietän jo kuudetta joulua ilman lahjastressiä. Ystävät ja sukulaiset ovat tietoisia periaatteestani. Osa kunnioittaa vastavuoroisesti toivettani lahjattomuudesta, osa väkisinlahjoo silti. En kaipaa vuoden stressaavimpaan aikaan yhtään lisäpainetta. Lahjattomuus on hyvä vaihtoehto! Muita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kumppanin kanssa sopimus, että lahjoja ei hankita. Paras lahja ikinä! Anoppi sitten höösää senkin edestä... -.-

Vierailija
2/7 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaostaostaostaostaostaosta!!! Talous kaatuu ilman joululahjarumbaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Kaikissa eettinen ja kestävä joulu -aiheisissa artikkeleissa ja jutuissa lähtöoletus on että lahjoja on annettava. Joululahjat on ilmeisesti niin pyhä juttu ettei niiden antamispakkoa saisi kyseenalaistaa.

Vierailija
4/7 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Lahjat on kivoja!

Vierailija
5/7 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Vierailija
6/7 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapsi saa lelun tai useamman vain jouluna. Ei niitä joka päivä tarvi ostaa.

Vierailija
7/7 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille pitää ostaa pari lahjaa. Ei aikuiset tarvitse mitään turhaa tavaraa. Aikuisille lapsille käteistä, muille ei mitään. Olen antanut käteistä siitä lähtien, kun lapset täyttivät 16 v. Itse tietävät parhaiten mitä haluavat. Itselleni ostin Kalligrafia-paketin, ajattelin kokeilla sitä. Mieheni osti itselleen uuden akkuporakoneen. Parempi näin, molemmat saivat haluamansa lahjat. Tosin minun lahjani maksoi 20 €, mieheni lahja paljon enemmän. Ei se mitään, kun juuri tuota halusin. Siirsimme lahjan hinnan juuri toistemme tileille.