Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu toimeentulotuella ja miesystävän sairaspäivärahalla!

Vierailija
20.12.2018 |

Ollaan viisihenkinen perhe ja elämme minun (yh) ja lasten toimeentulotuilla, lapsilisillä, elatustuilla ja tietty asumistukea saadaan, koska asunto on 5h + k + s + khh. Mun miesystävä on sairaspäivärahalla ja odottaa kiireistä eläkepäätöstä. Myös hän saa asumistukea ja harkinnanvaraista toimeentulotukea (esim siivous, kotiapu ym).

Meidän joulubudjetti on ruokiin, koristeluihin ym 600€, lahjoihin lapsille 300€ per lapsi eli yhteensä 1200€ (piti olla 250€, mutta sen verran enempi on varaa käyttää). Uutena vuotena mennään maalle sukuloimaan ja siihen on varattu 300€.

Koko joulun budjetti on meillä 2100€ ja ollan säästetty se miehen kanssa kesälomien jälkeen. Keskimäärin 210€ kuussa ollaan kumpikin laitettu säästöön patjan alle :D Se tekee 7 € päivässä eli ei mitenkään kauhea haaste.

Me ei käytetä rahoja kaljaan, tupakkaan ja roskaruokaan. Ehkä pullo viiniä perjantaina itse tehdyn ruuan kanssa mutta ei mitään turhia perseilyitä.

Aattelin vain tulla kertomaan!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vielä että mikäli kaikki ei mene laitetaan säästöön ensi talven lomamatkaa varten (jos mies jo pystyisi kävelemään ja pääsisi mukaan). Ap

Vierailija
2/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu! Itsekin elän joulukuun asumistuella ja toimeentulotuella (marraskuun alusta asti odottanut työttömyysturvapäätöstä Kelalta...), ja ihan kivan joulun sillä saa järjestettyä. Minulla ei tosin ole lapsia, lemmikkieläimiä, tai mitään muutakaan mihin kuluisi ns. "ylimääräistä" rahaa, joten näin yhdelle ihmiselle (+ lahjat sukulaisille) on helpompi budjetoida. :D

Vierailija
4/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole töissä? Aivan älytön määrä tukia teille.

5/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että olette säästäneet joulunviettoa varten ja että on iloa ja innostusta elämässä terveydellisistä vastoinkäymisistä huolimatta!

Vierailija
6/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte saada enemmän rahaa yhteensä kuin minä saan palkkaa. Mäin se menee meillä Suomessa. Käyn töissä ja kituutan vuokrayksiössäni.

Vierailija
7/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vahinkopentuja lisää, pääset käymään etelässä kolmekin kertaa vuodessa. Mokoma kutale.

Vierailija
8/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta minua lohduttaa se, että 10 v kuluttua lapseni ovat hyväpalkkaisissa töissä, sinun jatkavat sossutuella elämistä. Jos siis on tilastoja uskominen.

Vierailija
9/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku provo, jolla on tarkoitus taas lisätä sosiaalitukien vastaista asenneilmapiiriä?

T: Työssäkäyvä ja omistusasunnossa asuva yh, jolla ei ikinä olisi varaa käyttää tuollaisia summia jouluun saati säästää yli kahtasataa kuussa, koska kaikki menee asumiseen, ruokaan ja lapsiin

Vierailija
10/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusprovo, tuet liian hyviä. Leikataan lisää köyhiltä!

Vierailija
11/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta minua lohduttaa se, että 10 v kuluttua lapseni ovat hyväpalkkaisissa töissä, sinun jatkavat sossutuella elämistä. Jos siis on tilastoja uskominen.

Lohduttaa, että sinun lapsesi tulevat maksamaan AP:n lapsien lorvimisen? 🤔

Vierailija
12/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää joku provo, jolla on tarkoitus taas lisätä sosiaalitukien vastaista asenneilmapiiriä?

T: Työssäkäyvä ja omistusasunnossa asuva yh, jolla ei ikinä olisi varaa käyttää tuollaisia summia jouluun saati säästää yli kahtasataa kuussa, koska kaikki menee asumiseen, ruokaan ja lapsiin

On silkka provo, anteeksi. Häpeän.

Ap

Vierailija
13/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- omistusasunto

- lapset

Itse olet taakkasi valinnut.

T. Työssäkäyvä pienipalkkainen, jonka palkka on VÄHEMMÄN kuin tuet vielä muutama vuosi sitten, ja silti saan satasia säästöön kuukausittain. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Vierailija
14/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jää kk palkasta tuon verran sivuun pakollisten menojen joka kuukausi, mutta en siltikään panosta jouluuni noin paljon rahallisesti. Meille ihmiset, hyvä ruoka/juoma ja yhdessäolo on tärkeintä. Ei rahalla onnea osteta.

Motta toki pakko arvostaa sitä, että pienistäkin tuloista pystyy säästämään - joka on täysin totta. Yleensä ihmiset syyttää ympäristöä sekä olosuhteita. Siispä hyvää ja rauhallista joulua teille :)

Vierailija
15/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan viisihenkinen perhe ja elämme minun (yh) ja lasten toimeentulotuilla, lapsilisillä, elatustuilla ja tietty asumistukea saadaan, koska asunto on 5h + k + s + khh. Mun miesystävä on sairaspäivärahalla ja odottaa kiireistä eläkepäätöstä. Myös hän saa asumistukea ja harkinnanvaraista toimeentulotukea (esim siivous, kotiapu ym).

Meidän joulubudjetti on ruokiin, koristeluihin ym 600€, lahjoihin lapsille 300€ per lapsi eli yhteensä 1200€ (piti olla 250€, mutta sen verran enempi on varaa käyttää). Uutena vuotena mennään maalle sukuloimaan ja siihen on varattu 300€.

Koko joulun budjetti on meillä 2100€ ja ollan säästetty se miehen kanssa kesälomien jälkeen. Keskimäärin 210€ kuussa ollaan kumpikin laitettu säästöön patjan alle :D Se tekee 7 € päivässä eli ei mitenkään kauhea haaste.

Me ei käytetä rahoja kaljaan, tupakkaan ja roskaruokaan. Ehkä pullo viiniä perjantaina itse tehdyn ruuan kanssa mutta ei mitään turhia perseilyitä.

Aattelin vain tulla kertomaan!

Olen teistä ylpeå! Kyllä Suomessa on hyvä elää #maailmanparasmaa

Hyvää joulua kaikille! Toivoo Mökin mummo

Vierailija
16/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän toimeentulotuella ja asumistuella ja olen käynyt nyt muutamassa pääkaupunkiseudun ruoka-jakelussa hakemassa joulusapuskat ja kaapit täyteen perussapuskaa, nyt onkin sitten jouluksi ja uudeksivuodeksi varaa ostaa vaikka koko 490 eurolla viinaa ja röökiä. Joulu sinällään ei minulle merkitse mitään, joten aion olla humalassa koko ensi viikon ja yhteiskunta maksaa sen. Aattona pannaan tietenkin kinkku paistumaan ja siitä riittääkin muutamaksi päiväksi syötävää.

Vierailija
17/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntykää! Tämä oli osoitettu teille kaikille suurituloisista pienituloisiin, jotta olisitte kanssamme samaa mieltä: Leikataan lisää! Kaikki työttömät ovat tällaisia lorvijoita, joista jokainen elää paremmin kuin sinä työssäkäyvä! Hahaa, osuu ja uppoaa aina!

Ihanaa joulua! Terv. Hallitus

Vierailija
18/18 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyyntykää! Tämä oli osoitettu teille kaikille suurituloisista pienituloisiin, jotta olisitte kanssamme samaa mieltä: Leikataan lisää! Kaikki työttömät ovat tällaisia lorvijoita, joista jokainen elää paremmin kuin sinä työssäkäyvä! Hahaa, osuu ja uppoaa aina!

Ihanaa joulua! Terv. Hallitus

Mutta näinhän se on. Suoraan sanoen VITUTTAA maksaa noin 70-80% tuloista välittömiä ja välillisiä veroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi