Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aukaisitko edellisen asukkaan postia?

Vierailija
20.12.2018 |

Olen asunut yksin ja perheellisenä monessakin asunnossa ja melkein jokaiseen on tullut edellisen asukkaan postia. Tämä ei nyt mitenkään harvinaista ole, nyt joulunakin tuli jokin kortti. Tein merkinnän ettei asu ja palautin postilaatikkoon kuten aina.

Mutta viimeisestä kerrasta nyt tuli mieleen kirjoittaa mitä tapahtui joskus opiskeluaikaan. Asuin opiskelijayksiössä ja sinne tuli jonkin aikaa edellisen asukkaan, nuoren naisen, postia. No, sitä postia tuli vähän liikaakin mutta minkäs mahtaa. Kerran sitten tuli aika mielenkiintoinen posti, näyte jostain pikkuhousunsuojasta tms. oudosta. Tässä vaiheessa on hyvä todeta että olen mies.

Koska kyseessä oli silkka mainos, en suhtautunut siihen samalla kunnioituksella kuin muihin. Aukaisin näytteen ja tutustuin sisältöön. Koska olin kokematon poika olin hieman hämilläni mutta utelias. No, en siitä saanut mitään irti kummempaa... roskiin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, paitsi joskus vahingossa, kun olen odottanut sen olleen oma tiliotteeni.

Vierailija
2/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeellä seisoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa olen avannut kerran. Oli tullut useampi lasku, kirje vakuutusyhtiöltä ja vastaava vakoisessa ikkunallisessa kuoressa ihan itsellekin, joten siinä järjestyksessä kuoria auki repiessäni en edes katsonut sen tarkemmin, mitä kuoren päällä luki. Hetken ehdin ihmetellä, miksi verottaja lähettää minulle jotain ihme taloustietoa jostain "pöytälaatikkofirmasta", josta en ole kuullutkaan, kunnes tajusin vilkaista paperin ylänurkkaa ja huomasin, että tieto ja firma kuuluivat entiselle asukkaalle. No, paperi takaisin kuoreen ja teippiä sekä oikea osoite päälle ja vielä tekstarilla pahoittelut entiselle asukkaalle, että "sori, avasin epähuomiossa kuoren omien postien seassa, laitoin tulemaan sinulle uuteen osoitteeseen". 

Vierailija
4/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Siis mitä siellä kirjeessä oli? Sellaista mikä sai aikuisen ihmisen hämilleen? En ymmärrä.

Vierailija
5/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rikos avata osoitteellista postia.

Vierailija
6/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et avaa, koska kirjesalaisuus.

Vierailija
7/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa! Miten nyt saan laskuni maksettua, jos en voi laillisesti avata niitä?

Vierailija
8/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan avannut edellisen asukkaan postia. Pari kertaa olen avannut väärään osoitteeseen tullutta postia, koska olen luullut sitä omakseni. Olen kannellut väärään osoitteeseen tuleet lähtevän postin laatikkoon.

On rikos avata toisen postia ilman lupaa.

Tuttavani odotti pakettilähetystä ja posti oli kantanut saapumisilmoituksen väärään asuntoon. Asunnossa asuva tyttö oli käynyt lunastamassa paketin ja ilmeisesti hermostuksissaan kirjoittanut epähuomiossa kuittauksen omalla nimellään tai sitten oli vaan tavallistakin pahempi uuvatti. Kaveri teki rikosilmoituksen ja tyttö sai sakon ja joutuin palauttamaan/korvaamaan anastamansa lähetyksen. Lisäksi lensi ulos koulusta, jossa oli opiskelemassa vartiaksi.

Vierailija
9/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa! Miten nyt saan laskuni maksettua, jos en voi laillisesti avata niitä?

Itse olen kiertänyt tuon ongleman tilaamalla kaikki laskut sähköisinä.

Vierailija
10/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On rikos avata toisen nimelle osoitettua postia ilman tämän toisen lupaa.

Sen sijaan on lupa avata posti joka tulee sinun osoitteella ilman nimeä, tai jos postin saaja on  valtuuttanut sinut avaamaan postisi.

Vierailija
11/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan avannut edellisen asukkaan postia. Pari kertaa olen avannut väärään osoitteeseen tullutta postia, koska olen luullut sitä omakseni. Olen kannellut väärään osoitteeseen tuleet lähtevän postin laatikkoon.

Tuttavani odotti pakettilähetystä ja posti oli kantanut saapumisilmoituksen väärään asuntoon. Asunnossa asuva tyttö oli käynyt lunastamassa paketin ja ilmeisesti hermostuksissaan kirjoittanut epähuomiossa kuittauksen omalla nimellään tai sitten oli vaan tavallistakin pahempi uuvatti. Kaveri teki rikosilmoituksen ja tyttö sai sakon ja joutuin palauttamaan/korvaamaan anastamansa lähetyksen. Lisäksi lensi ulos koulusta, jossa oli opiskelemassa vartiaksi.

Missä voi opiskella Antero Vartiaksi? 

Vierailija
12/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin heitellä yhdestä asunnosta nimellä tulevaa mainospostia roskiin, sen jälkeen kun kyllästyin kantamaan niitä postin laatikkoon. Niitäkään en avannut. Arvelin että edellinen asukas oli tietoisesti jättänyt osoitemuutoksen ilmoittamatta päästäkseen eroon roskapostista.

Vierailija
13/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vartiakoulussa, toope

Vierailija
14/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahingossa avannut naapurin postia. Meillä on sama sukunimi ja jostain syystä naapurille tulee joskus postia pelkällä sukunimellä. Välillä sitten lipsahtaa postit minulle ja vasta lukiessa tajuan että olikin tarkoitettu naapurille. Heitän sitten naapuriin pahoitteluviestin kera. Nyt kyllä olen jo tottunut tuohon niin tiputan samantien oikeaan paikkaan.

Vierailija
15/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vartiakoulussa, toope

Voiko siellä opiskella myös haltiaksi?

Vierailija
16/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän avaamatta roskiin.

Vierailija
17/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen asukkaan postia tuli aika paljonkin aluksi minulle, etsin tyypin Facebookista ja pistin viestiä, että saa tulla postit noutamaan.

En koe velvollisuudekseni lähettää useita posteja viikossa eteenpäin.

Joskus myöhemmin on tullut sitten jonkun vielä aiemman asukkaan postia, heitin pois. Jos ei ole saanut muutamassa vuodessa ilmoitettua kaikille tahoille uutta osoitetta, niin oma moka.

Vierailija
18/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kerran avasin vahingossa naapurin kirjeen, joka oli tullut minun postilaatikkooni. Se oli tullut kelasta tai verottajalta, en enää muista kovin tarkkaan. Toimitin sen naapurille ja pahoittelin kömmähdystäni. Ei toisten posteja availla, niin se vaan ainakin itselläni on.

Vierailija
19/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Siis mitä siellä kirjeessä oli? Sellaista mikä sai aikuisen ihmisen hämilleen? En ymmärrä.

Pikkuhousunsuoja, ei niitä sinkkumiehet helposti pääse hypistelemään.

Vierailija
20/34 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Palautan postilaatikkoon ”ei tässä osoitteessa!”-tekstin kera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi