Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalervo 78v "heitettiin ulos Ikeasta"

Vierailija
19.12.2018 |

Mun pää räjähtää näihin "Kalervoihin". Jos käytös on todettu uhkaavaksi ja aggressiiviseksi ja on solvannut työntekijää ja vartijaa, on ollut täysin oikein poistaa hänet ravintolasta. Ei vartija kyllä ilman mitään syytä poista asiakasta tilasta eivätkä työntekijät kutsu vartijaa paikalle ilman mitään syytä. Sitten uhriudutaan ja soitetaan Iltalehteen kun on kohdeltu väärin ja on kuulemma vain "huomautettu asiasta". Tämäkin papparainen oli joutunut odottamaan n. 5 min, katastrofi. Oli ihminen minkä ikäinen tahansa, kyllä käytöstavat pitää olla. Miksi Iltalehti on edes tehnyt jutun päivänselvästä tapauksesta?

ttps://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8adcdeac-9541-453e-bf52-d4ee3630fb17?utm_sou…

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanerva mollaavia kommentteja on niin paljon ettei tarvitse yhtään ihmetellä mistä joka paikassa olevaa huonoa asiakaspalvelua sikiää: AV-palstalaisilta

Vierailija
42/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Kalervoa mollaavia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanerva mollaavia kommentteja on niin paljon ettei tarvitse yhtään ihmetellä mistä joka paikassa olevaa huonoa asiakaspalvelua sikiää: AV-palstalaisilta

Mikähän siinä on, että jotkut saavat ihan joka paikassa huonoa palvelua, kun esim minä saan lähes poikkeuksetta hyvää palvelua kaikkialla. Pieni odottelu ruuhka-aikana ei ole huonoa palvelua.

44/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kerran vikan paikan ilmaisesta Ikea-bussista aamupäivällä, ja pysäkille jäi porukkaa pois kyydistä. Bussi olikin ihan täynnä eläkeläisiä, jotka suuntasivat vain syömään. Ilmeisesti Helsingin keskustasta ei saa ruokaa... Bussimatka saisi olla maksullinen, vaikkapa 15 e edes-takaisin, ja maksu hyvitettäisiin tavaratalo-ostoksen yhteydessä. :P Eläkeläiset voisivat tulla halvoilla eläkeläislipuillaan julkisilla dösillä Ikeaan syömään.

Millä halvoilla eläkeläislipuillaan? Ei pääkaupunkiseudulla sellaisia ole.

Vierailija
45/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtoiko Kalervo saada porttikiellon Ikeaan? :D

Vierailija
46/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---Vanhuksethan ovat järjestään huonoiten käyttäytyvä kansanosa - ei kaikki, mutta suurin osa. 

Eivät ehkä ihan järjestään huonoiten käyttäytyvä, mutta hämmästyttävän paljon röyhkeyttä, muista piittaamattomuutta ja minä!nyt!-asennetta tämän ikäryhmän ihmisissä kyllä näkee. Ja usein vielä nämä kaikkein röyhkeimmät ja pahasuisimmat ovat niitä, jotka suureen ääneen paheksuvat nuorempien "kiittämättömyyttä ja hävyttömyyttä". Varsinkin jonottaminen ja oman vuoron odottaminen ovat kyllä tosi pahoja paikkoja seniorikansalaisille. Jonon ohi kiilaamista näkee ihan kaikkialla ja usein tuntuu olevan asenne sellainen, että minä voin, koska olen vanha eikä nuo muut uskalla mulle mitään sanoa. Jos joku (nuorempi) erehtyy asiasta kohteliaasti vihjaisemaan, on draama pystyssä. Ehkäpä hyvät käytöstavat ovat sen verran uusi keksintö, ettei niitä tunnettu vielä muutama vuosikymmen sitten. Muutenkin vanhukset ihmisryhmänä tuntuvat hyvin herkästi jakavan ihmisiä eri kategorioihin esim. iän, sukupuolen tms. mukaan. Johonkin ryhmään kuuluminen ilmeisesti sitten heidän näkemyksensä mukaan oikeuttaa/velvoittaa tietynlaisen käytöksen: vanhempi henkilö saa etuilla, nuoremman kuuluu väistyä. Onneksi nykyään lapset ja nuoret kasvavat asennemyönteisemmässä, tasa-arvoon pyrkivässä ilmapiirissä, joten ehkä muutaman vuosikymmenen kuluttua meillä on kohteliaampia vanhuksia. :D

Vierailija
47/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Ikea ole selvittänyt asiaa?

Vierailija
48/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pää räjähtää näihin "Kalervoihin". Jos käytös on todettu uhkaavaksi ja aggressiiviseksi ja on solvannut työntekijää ja vartijaa, on ollut täysin oikein poistaa hänet ravintolasta. Ei vartija kyllä ilman mitään syytä poista asiakasta tilasta eivätkä työntekijät kutsu vartijaa paikalle ilman mitään syytä. Sitten uhriudutaan ja soitetaan Iltalehteen kun on kohdeltu väärin ja on kuulemma vain "huomautettu asiasta". Tämäkin papparainen oli joutunut odottamaan n. 5 min, katastrofi. Oli ihminen minkä ikäinen tahansa, kyllä käytöstavat pitää olla. Miksi Iltalehti on edes tehnyt jutun päivänselvästä tapauksesta?

Älä puhu paskaa. Älä leiki jeesusta, perkele.

Vierailija
49/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Turussa kalatiskillä myyjä suositteli kuhaa. Sanoi , että en oikein tykkää kuhasta. Myyjä suuttui ja alkoi tiuskimaan ja käyttäytyi kuin olisin hyökännyt häntä vastaan. Myös turkulainen ystäväni yllättyi. Ainoa mitä keksin syyksi oli helsinkiläinen puhetapani. Hän olisi varmaan seuraavaksi kutsunut vartijat.

Vierailija
50/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina työskentelin asiakaspalvelijana. Olen nyt jo kolmekymppinen, mutta noilta ajoilta on alitajuntaan jäänyt tietynlainen "vanhuskammo" ja suhtaudun tahtomattani aina varauksella vanhempiin ihmisiin :D

Tämä on kamalaa, koska suuri osa ihmisistä, myös vanhuksista, osaa käyttäytyä asiallisesti. Kuitenkin jos asiakas oli aivan järkyttävän hirveä, oli hän 99% tapauksissa vanhempi ihminen. Nuoremmissa en havainnut samanlaista röyhkeyttä, ylimielisyyttä ja pokkaa sanoa ihan mitä tahansa.

Vierailija
51/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan, asiakaspalvelijoita ja vartijaa on kuultu ja tapaus on hyvinkin selkeä.

Vierailija
52/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---Vanhuksethan ovat järjestään huonoiten käyttäytyvä kansanosa - ei kaikki, mutta suurin osa. 

Eivät ehkä ihan järjestään huonoiten käyttäytyvä, mutta hämmästyttävän paljon röyhkeyttä, muista piittaamattomuutta ja minä!nyt!-asennetta tämän ikäryhmän ihmisissä kyllä näkee. Ja usein vielä nämä kaikkein röyhkeimmät ja pahasuisimmat ovat niitä, jotka suureen ääneen paheksuvat nuorempien "kiittämättömyyttä ja hävyttömyyttä". Varsinkin jonottaminen ja oman vuoron odottaminen ovat kyllä tosi pahoja paikkoja seniorikansalaisille. Jonon ohi kiilaamista näkee ihan kaikkialla ja usein tuntuu olevan asenne sellainen, että minä voin, koska olen vanha eikä nuo muut uskalla mulle mitään sanoa. Jos joku (nuorempi) erehtyy asiasta kohteliaasti vihjaisemaan, on draama pystyssä. Ehkäpä hyvät käytöstavat ovat sen verran uusi keksintö, ettei niitä tunnettu vielä muutama vuosikymmen sitten. Muutenkin vanhukset ihmisryhmänä tuntuvat hyvin herkästi jakavan ihmisiä eri kategorioihin esim. iän, sukupuolen tms. mukaan. Johonkin ryhmään kuuluminen ilmeisesti sitten heidän näkemyksensä mukaan oikeuttaa/velvoittaa tietynlaisen käytöksen: vanhempi henkilö saa etuilla, nuoremman kuuluu väistyä. Onneksi nykyään lapset ja nuoret kasvavat asennemyönteisemmässä, tasa-arvoon pyrkivässä ilmapiirissä, joten ehkä muutaman vuosikymmenen kuluttua meillä on kohteliaampia vanhuksia. :D

Seniorit on pienenä tottuneet, että vanhemmille annetaan tilaa. Ja monella on kipuja joten jonottaminen on hankalaa. Heikottaa ja pyörryttää, kolottaa.

Vierailija
53/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Älä leiki jeesusta, perkele.

Kappas, Kalervohan se siellä :D Tuollaisen puhetavan hänelle kuvittelinkin.

Vierailija
54/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet yhtä kärsimätön kuin Kalervo. Lue vain ihan rauhassa loppuun asti.

Vierailija
55/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seniorit on pienenä tottuneet, että vanhemmille annetaan tilaa. Ja monella on kipuja joten jonottaminen on hankalaa. Heikottaa ja pyörryttää, kolottaa.

Kuka menee ikean kilometrikäytäville, jis heikottaa, pyörtyttää ja kolottaa?

Vierailija
56/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos on kipuja ja heikottaa, pyörryttää ja kolottaa niin joku Ikean ravintola on ihan ykkösrasti tietysti siinä tapauksessa. Mitä huonompi happi, sitä pahempaan ruuhkaan ja ryysikseen sekaan vaan. Etuilu on siis niin hauskaa.

Vierailija
57/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahti ei päätä huimaa kirjoitti:

Espoon Ikeassa on just sellasta, että on kaksi linjastoa josita yleensä vain yksi auki. Toisessa linjastossa yksi laittaa hissun kissun annoksi ja viis kattoo vierestä, on aika hidasta palvelua siellä, on pelit ja vehkeet, mutta homma on niin tautisen hidasta, että en ihmettele yhtään jos Kalen verensokerit on noussu.

Ja sitten  vihdoinkin kun pääsee pöytään se ruoka on  jo ihan viileetä. Tuttua ikeasta.

Vierailija
58/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksikö? No siksi koska IKEA ja että siitä saa mojovan otsikon.. Jos tämä olisi tapahtunut missä tahansa muualla niin tuskinpa olis otsikoissa. Huoh.

Vierailija
59/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa näin tilannetta näkemättä. 

Olen kyllä nähnyt vartijoilta täysin tilannetajutonta törkeää käytöstä. En ota kantaa kuitenkaan, oliko tässä siitä kyse. 

Ylipäänsä kuitenkin hienovaraisempi pitäisi olla, jos kyseessä vanhus. Ehkä ei oikein pää pelaa enää

Mutta korostan, tilanntetta näkemättä en voi sanoa mitään muuta kuin yleisellä tasolla. 

Tai pelaa ihan liian hyvin, kun pitää lähes 2 kuukautta vanhaa ( ...Tampereen Ikean ruokajonosta lokakuun lopulla...) asiaa lehdille myydä.  Kalervolta taitaa olla joulurahat loppu ja ei kun Iltalehteen kitisemään. Sai oman 15 min. "julkisuudessa" ja kait jtn. 50e tilille. Mahtavaa...

Vierailija
60/73 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin varmoja on tuomiot vaikka keskustelijat eivät tiedä mitä oikeasti on tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi