Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työharjoittelupaikassa esimies ja pomo naureskelevat työpaikan ressukoille...

Vierailija
19.12.2018 |

Jotenkin v:mäistä touhua. Varsinkin kun täällä kukaan ei ole ”terävä päästään”.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ystävällinen kaikille, erityisen kiltti pilkatuille.

Ota opiksesi ja tulevaisuudessa, oikeissa työpaikoissa, älä koskaan hyväksy moista, vaan korjaa asiat.

Harjoittelijan asemassa tilanteeseen puuttuminen on vaikeaa, joten voit ehkä vain omalta osaltasi toimia oikein ja siten helpottaa päähän potkittujen elämää edes hetkellisesti.

Kun harjoittelu päättyy ja saat siitä todistuksen, voit harkita palautteen antamista noille esimiehille. Ehkä nytkin voit yleisellä tasolla puhua aiheesta. Koulussa (tms) voit suoraan sanoa, mitä mieltä olit harjoittelupaikan esimiesten toiminnasta. - Mainio esitelmän tai esseen aihe, jossa kiinnitetään huomio huonoon esimiestoimintaan.

Itse joskus 1980-luvulla tein viikonloppukeikkoja eräässä vanhusten hoitolaitoksessa. Siellä eräs osastonhoitaja (esimies) pilkkasi ja nauroi, kun muuan iäkäs rouva pyysi auttamaan jossain aivan yksinkertaisessa asiassa.

Hoitaja, jota olin pitänyt mukavana ja fiksuna ihmisenä oikeasti nauroi ja sanoi minulle "kato nyt tuota", eikä auttanut. En yhtynyt nauruun ja kun hoitaja kiirehti muualle, täytin vanhan rouvan toiveen, jolloin hän sanoi: "Sinä olet ihminen." Olin tosi järkyttynyt ja hämmästynyt siitä, miten hoitotyössä oleva ihminen toimii heikkokuntoisia ihmisiä kohtaan, jotka ovat hänestä riippuvaisia. Olen muistanut tuota lausetta - "sinä olet ihminen" - ja pitänyt sitä hyvänä elämänohjeena.

Vierailija
2/4 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin tiedät 1) ettet tuonne ikinä varsinaisiin töihin halua ja 2) ettet itse tule kohtelemaan työtovereitasi tai tulevaisuudessa ehkä alaisia tuolla tavoin. Ota tuo oppimiskokemuksena siitä, millaista pahimmillaan voi olla, jotta itse osaat työelämässä toimia toisin. Harjoittelun ajan käyttäydy asiallisesti ja ystävällisesti kaikkia kohtaan ja harjoittelun päätyttyä huokaise helpotuksesta painaessasi oven takanasi kiinni.

Vierailija
4/4 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ole ystävällinen kaikille, erityisen kiltti pilkatuille.

Ota opiksesi ja tulevaisuudessa, oikeissa työpaikoissa, älä koskaan hyväksy moista, vaan korjaa asiat."

Hyvä asenne. Kaikki eivät välttämättä katsoisi tuollaista kovin pitkään... Jotkut saattaisivat jopa edetä niin pitkälle, että tekisivät kantelun vaitiolovelvollisuuden rikkoutumisesta sekä puuttumattomuudesta työpaikan sisällä tapahtuvaan syrjintään ja kiusaamiseen... Kamalampaa tästä tekisi työnantajan näkökulmasta se, jos asiasta löytyisi vielä tarpeeksi näyttöäkin.