Jouluna riisipuuroa keittävät - ettehän myrkytä omaisianne Kiehu-"maidolla"!
Luonnonmukaisuus kunniaan, tuosta litkusta on maito kaukana! Ihan hirveän makuista.
Kommentit (38)
Mä olen Kiehua käyttänyt alusta saakka ja keittänyt monet kymmenet puurot siihen.
Mahtava tuote ja kaikki elossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin sitä tänään kaupassa ekaa kertaa koskaan. Mietin, onko varmasti tarpeellinen tuote?
Niin, mikä sitten on tarpeellista? Esim. Sinappia ei kukaan oikeasti tarvitse.
Kyllä ihminen pärjää sellerillä ja parilla lajikkeella suomalaisia omppuja!
Parilla? Kyllä yksi lajike riittää ja se on Valkea Kuulas!
V*ttu, ilman puikulapottuja kuolen ennen kuin olen Kiehu-maitoa edes kokeillut!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Kiehua käyttänyt alusta saakka ja keittänyt monet kymmenet puurot siihen.
Mahtava tuote ja kaikki elossa!
Mutta ketjun alkupäässä sanottiinkin että kiehukuolema voi tulla vasta kymmenien vuosien päästä! Varokaa!
Voi ei, just pari kuukautta sitten tein kiehu maitoon puuron, pitääköhän jo perhettä alkaa valmistelemaan sitä varten että kiehukuolema vaanii ja se on minun vikani kun söivät puuroani.
Mikä siinä Kiehussa on niin ihmeellistä? Jos sen proteiinit on pilkottu, niin maistuuko se samalta kuin laktoositon maito? Kysyn, koska en ole maistanut.
(Olen ehkä tyhmä, mutta en asu Suomessa ja joka kerta käydessäni tuntuu, että kauppoihin on tullut yhä uusia "maitojuomia", joiden seasta pitää sitten yrittää etsiä normaalia maitoa. Kaikkein tyypillisimmin suomalainen on ehkä "arki" maito, vai onko se sitten maitojuoma. Siis mitä hittoa, mikä siitä tekee erityisen "arkisen", maistuuko se kenties tympeämmältä kuin "juhla" maito?
Ohis - anteeksi...)
Kiehukuolema on jotenkin hellyyttävä sana, vaikka vakavalla asialla vitsaillaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nopeasti vaikuttaa? Tein nimittäin ekan satsin riisipuuroa viime lauantaina, onko monta päivää jäljellä?
Pahinta Kiehu-kuolemassa on se, että ei voi koskaan tietää, koska se tulee. Odotat ja pelkäät. Huh huh.
Pystyykö sen jälkikäteen diagnosoimaan että tuli Kiehusta?
Anoppi tulee puurolle ja hänellä on laktoosi-intoleranssi. Jos teen hänelle oman puuton Kiehuun ja hän menehtyy esim. kuukauden päästä, niin voidaanko minua epäillä murhasta? *thumbs up*
Miten saisin exän syömään Kiehu-maitoon tehtyä puuroa? Olis sille ihan oikein, että saisi myrkytysoireita.
- suloinen myrkynkeittäjä -
Itse en ole Kiehua käyttänyt, mutta kaveri sitä keitteli, kun olin vieraisilla. Olenko altistunut passiivisesti Kiehu-myrkyille?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä riisipuuro sillä tulee! Ja parasta se, ettei pala pohjaan. Ikinä.
Kannattaa hetki ennen syömistä miettiä, miksi ei pala. Ettekö te yhtään ajattele, mitä laitatte suuhunne? Ei ihme, että suolistosairaudet yleistyvät.
Ihan tavalliseen "punaiseen maitoon" (entiseltä nimeltään kulutusmaito) teen. Ei huolta pohjaan palamisesta milloinkaan, kun käyttää vesihaudekattilaa.
Lopuksi puuroon vähän kuohukermaa, kunnon pala voita ja suolaa, ja onpa hyvää.
Omasta tankista otetaan maito. Haudutan kerroskattilassa. Ensin voita ja riisiä, kun riisi on imenyt voin ja kiiltää, lisätään maitoa pikkuhiljaa ja annetaan aina edellisen satsin imeytyä ennen kuin lisää laitetaan sekaan. Loppuviimeksi 2 dl kuohukermaa ja pari teelusikallista suolaa ja manteli. Rusinasopan kanssa syö muu perhe, minä laitan reilun voisilmän.
Mitään Kiehumaitoja ei tarvita kun on hyvä kattila ja kunnon raaka-aineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä riisipuuro sillä tulee! Ja parasta se, ettei pala pohjaan. Ikinä.
Kannattaa hetki ennen syömistä miettiä, miksi ei pala. Ettekö te yhtään ajattele, mitä laitatte suuhunne? Ei ihme, että suolistosairaudet yleistyvät.
Kerrohan sinä sitten miksi Kiehu ei pala pohjaan ja miten Kiehu liittyy suolistosairauksiin.
Haudutuskattilassa olen aina tehnyt... Tulee vähemmän tiskattavaa. Aina riisistä jotain sinne kattilan pohjalle tarttuu kun on lähellä liettä. Kiehua voisin joskus kokeilla ihan vain uhman takia. :D
Kiehu ei pala koska proteiinit on pilkottu,ei siinä ole sen kummempia lisäaineita.Saa puuron vaikka kurrista keitettyä kun vahtii vieressä ja hämmentää mutta kiehu on huoleton.
Enpä tiedä miltä ko. maito maistuu pelkältään, mutta hyvän puuron siihen saa keitettyä! Juuri tänään ostin Kiehu-maitoa kaupasta joulua varten. :)
Olen aina keittänyt maitopuurot täysmaitoon tavallisessa teräskattilassa, enkä ole ikinä onnistunut polttamaan puuroa pohjaan.
Parilla? Kyllä yksi lajike riittää ja se on Valkea Kuulas!