Joulupöytäsi herkku no1
Milä sinulle on se juhlapöydän herkku ni1, jota ilman jouluateria ei vaan olisi valmis.
Itse pidän monista jouluplydän ruoista, mutta yksittäunem no1 on kyllä kylmäsavustettu lohi
Kommentit (57)
Pitkään liemestä haudutettu Kunkunkastike. Perunaa ja pakasteherneitä lisukkeeksi. Muuta ei tarvii.
Illasta kinkkuleipä (ruisleipä, reilusti voita, iso siibu kinkkua ja hyvää sinappia
Nam
Lanttu- ja perunalaatikko punajuurisalaatilla. En tiedä miksi, mutta näin on ollut koko elämäni ajan. Nyt tosin perunalaatikko > lanttulaatikko.
Itse tehdyt:
Valkosipulisilakat
Graavilohi
Sienisalaatti
Lanttulaatikko
Harmaasuolattu kotimainen kinkku leivinuunissa paistettuna.
😍😋
Vaikea päättää graavilohen ja muikunmädin & smetanan välillä.
Ekana muikunmäti, tokana graavisiika.
1. Lanttulaatikko
2. Graavikalat
...
...
...
3. Porkkanalaatikko
Vierailija kirjoitti:
Lanttulaatikko on aina ollut mun herkkua. Tänä jouluna ei todellakaan, koska se tehdään yhden vegaanivieraan toivomuksesta ilman kermaa ja voita.
Jos nyt tekee lanttusosetta, niin eikö siitä voi vegaanille tehdä pieneen vuokaan oman ja muille sitten sen perinteisen?
Ehdottomasti itsetehty graavilohi. Tänä vuonna (raskaana) itken verta, kun jään ilman :) Graavilohta meillä menee kahdestaan enemmän kuin kinkkua ja muuta yhteensä.
Kalat (erityisesti graavattu siika ja lohi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lanttulaatikko on aina ollut mun herkkua. Tänä jouluna ei todellakaan, koska se tehdään yhden vegaanivieraan toivomuksesta ilman kermaa ja voita.
Jos nyt tekee lanttusosetta, niin eikö siitä voi vegaanille tehdä pieneen vuokaan oman ja muille sitten sen perinteisen?
Lanttulaatikkohan on helppo tuunata kahteen osaan ja kahteen vuokaan, Toiseen kermaa ja toiseen kaura/soijakermaa. Itse laittaisin soija, koska se on paljon rasvaisempaa ja lanttulaatikko jouluna tarvitsee sen :) Ei ole iso vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti itsetehty graavilohi. Tänä vuonna (raskaana) itken verta, kun jään ilman :) Graavilohta meillä menee kahdestaan enemmän kuin kinkkua ja muuta yhteensä.
Eikös se listeria pelko liity nimenomaan niihin vakuumipakattuihin graavikaloihin?
Vai onko joku muu syy, mikai raskaana ei voiai syödä graavikalaa
Nimim. yksi joka veti graavikalaa pari vuotta sitten raskaanq kaksin käsin
Kinkkuu pitää olla paljon. Ja kunnon harmaasuolattua
Kylmäsavulohi.
Muut tulee kaukaa perästä.
Kinkku on kunkku