Muita, joita ilmastonmuutos ei kiinnosta?
Jotenkin mua ei vaan kiinnosta ilmastonmuutos yhtään. Saatan joskus jättää auton tyhjäkäynnille siksi aikaa, kun käyn kotona syömässä, työpäivän aikana, mutta ei sillai muuten jaksa edes protestoida, kun ei ketään oikeesti edes kiinnosta. Joskus teini-iässä ostin jotain aerosol-pulloja, ja suihkuttelin niitä välitunnilla luokan kasvissyöjä-hippien edessä.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien lasten tulevaisuus on se, mikä pistää kiinnostamaan. Minä itse tuskin vielä kärsin vaikutuksista merkittävästi.
Onneksi ei ole lapsia ;P
Eli tuhlataan tämä maailma nyt sitten loppuun ja sammutetaan valot perässä...
Kaikki on näille pelkkää salaliittoteoriaa. Raivostuttaa nuo tarinat.
Itse luvuin autosta vuosi sitten ilmastosyistä. Kunto on noussut ja rahaa on säästynyt. Vaimokin tykkää.
Jopa vihreiden viisaimmat myöntävät ydinvoiman tarpeellisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni alkoi kovasti kiinnostamaan viime kesänä, kun en helleöinä saanut hikoilulta unta.
Tiedoksi vaan että Suomessa tietyllä hetkellä vallitseva säätila ei ole sama asia kuin koko maailman ilmasto.
Viisainta on luopua tästä sairaasta elämäntyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Persut ilmiantavat kommentteja.
Miksi ympäristöystävälliset ihmiset häiritsevät niin paljon persuja?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan kiva syödä esim. lihaa, ja liha maistuu hyvältä. Olen kerran syönyt tofua yhden ystävän luona (kohteliaisuuttani), ja oli sellainen "kokemus", etten ole sitä tahtonut toistaa. Kaikki nämä nyhtökaurat ym. kasvissyöjien tuotteet maksavat niin paljon, ettei niihin ole edes perus-duunarilla varaa. Ilmastonmuutos on joku yläluokan kupla-juttu, jossa syödään "ekologista" kasvisruokaa, ja ylenkatsotaan muita.
Joo. Ja usein tuo yläluokka vielä elää kuplassaan, johon kuuluu juuri tuo vege lesoilu ja vaahtoaminen ja Somessa, tv. Ssä yms. Kanavissa vaikuttaminen - pelastetaan maailma kasvisruualla-.
Kun asia ei ole näin.
Kun kasvisruoka (sinänsä jees!) on vain pikku osa.
Kun omat elämäntottumukset ja tavat (matkailu, tulot, asunto, lentomatkailu, autot, mökit, elektroniikka, lemmikkien pito, kuluttaminen, shoppailu, lämmitysmuodon valinta, sähköautottomuus jne) ovat räikeästi ristiriidassa ilmastonmuutoksen torjunnan kanssa.
Tämä on harhaanjohtamista.
Ei kiinnosta ilmastonmuutos, kun ei kiinnosta muitakaan. Kun vaihdoin auton polkupyörään, niin olen saannut kuulla vain vittuilua siitä. Kaatui jopa yksi alkava suhdekkin siihen.
Ei kiinnosta ilmastonmuutos, kun ei kiinnosta muitakaan. Kun vaihdoin auton polkupyörään, niin olen saannut kuulla vain vittuilua siitä. Kaatui jopa yksi alkava suhdekkin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Itse luvuin autosta vuosi sitten ilmastosyistä. Kunto on noussut ja rahaa on säästynyt. Vaimokin tykkää.
Ilmaston muutos hidastui noin 0,000000000000000001%
Väestönmuutos on suurempi uhka. Sen vuoksi ei kiinnosta vaikka tulisi venus ilmiö
Ajakaa Express-bussilla tai jollain vastaavalla, ja siten ehkäisette ilmastonmuutosta.
Kiinnostuin aiheesta joskus 10 vuotta sitten, olin hyvinkin ekologinen ja pyörin aktivistipiireissä, mutta kyllästyin kun muu Suomi ei ollut vielä yhtä innoissaan. Nyt on sit turha enää yrittää saada mua mukaan tähän hommaan, se juna meni jo. Meitä aktivisteja lähinnä pilkattiin.
Toki edelleen kierrätän, käytän kangaskasseja, en ole syönyt lihaa 15 vuoteen, ostan lähes kaikki vaatteet second hand -liikkeistä jne. Mutta en enää jaksa murehtia asiaa enkä esim. tunne yhtään huonoa omaatuntoa niistä harvoista ulkomaanlennoista, joita joskus teen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on näille pelkkää salaliittoteoriaa. Raivostuttaa nuo tarinat.
No sittenhän sinulle ovat kaikki uskonnotkin salaliittoteorioita? Ne ajavat oman maailmankatsomuksensa mukaisia asioita. Vatikaani on esimerkiksi sotkeutunut vuosisatoja Etelä-Euroopan politiikkaan. Abortti taitaa olla edelleen enemmän tai vähemmän vaikeasti saatavissa sen vuoksi.
Sama koskee tietenkin ilmastonmuutosta. Takana on tietynlainen maailmankatsomus ja halu sekaantua politiikkaan esim. NGO:den (non govermental organization) muodossa, eli homma on lopulta ihan samaa kuin Vatikaanilla.
Ei se lahkolaisuus kovin kaukana tuosta ilmastonmuutoskohkaamisesta ole. Yhteisiä kokoontumisia järjestetään kuin entisaikaan kirkolliskonsiileja. Siellä sitä sitten hiotaan oppeja ja vaaditaan pakanoita käännytettäväksi. Maailmanloppu (Armageddon) lähenee ja parannusta vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostuin aiheesta joskus 10 vuotta sitten, olin hyvinkin ekologinen ja pyörin aktivistipiireissä, mutta kyllästyin kun muu Suomi ei ollut vielä yhtä innoissaan. Nyt on sit turha enää yrittää saada mua mukaan tähän hommaan, se juna meni jo. Meitä aktivisteja lähinnä pilkattiin.
Toki edelleen kierrätän, käytän kangaskasseja, en ole syönyt lihaa 15 vuoteen, ostan lähes kaikki vaatteet second hand -liikkeistä jne. Mutta en enää jaksa murehtia asiaa enkä esim. tunne yhtään huonoa omaatuntoa niistä harvoista ulkomaanlennoista, joita joskus teen.
t.s se ei ole enää hipsteriä
Vierailija kirjoitti:
Ajakaa Express-bussilla tai jollain vastaavalla, ja siten ehkäisette ilmastonmuutosta.
Näinhän minä teen. Ajelen mieluusti matkailukäyttöön kunnostetulla Setra S 215 HD-linja-autollani. Konehuoneessa on vain 15-litrainen V8-dieselmoottori, eikä vie matka-ajossa enempää kuin 30 litraa sadalla. Vain pientä pöläkkää ja sulosointuja tulee pakoputkesta. Nyt kun kerroit että linja-autolla ajaminen ehkäisee ilmastonmuutosta niin on se vaan mukava tunne ajella pitkin Eurooppaa tällä 1980-lukuisella saksalaisen insinöörityön taidonnäytteellä. Kunpa vain muutkin ajaisivat linja-autoilla niin maailma pelastuu ilmastokatastrofilta.
Mua ei kiinnosta vaikka maailmanloppu tulis huomenna, koska ei kiinnosta mitä ihmiskunnalle tapahtuu. Eikä mua haittaa vaikka ilmastonmuutos tulisi kaikki on muutenkin masentuneita niin siinä vain palvelus ihmiskunnalle.
Persut ilmiantavat kommentteja.