Itkin työhaastattelussa...Saisiko vertaistukea??
Tosiaan hävettää aivan kauheasti ja tiedän kyllä työtä en saa. En ole koskaan aiemmin itkenyt ja minusta minulla on hyvät hermot.
Ennen haastattelua odotin aulassa, jossa oli iso miesjoukko. Kaikki se toljotus ja lähestyminen ahdistivat minua. Viereeni tultiin joukolla istumaan todella lähelle ja juttelemaan. Olin jo valmiiksi jännittynyt haastattelusta ja vaikka nuo ihmiset eivät mitään väärää tehneet alkoi jännittää vielä enemmän. En ole yhtään suomalaisena tottunut tuollaiseen.
Haastattelijat olivat oikein mukavia, mutta haastattelun lopussa niin huomasin, että minua alkaa itkettää. Yritin kovasti pysyä asiallisena ja nipistellä itseäni, etten itkisi. Sitten kuitenkin aloin vollottaa ja en saanut sitä loppumaan. Haastattelijat olivat tämänkin jälkeen asiallisia onneksi. Sanoin, että jännitys tässä purkautuu ja pahoittelin.
Hävettää vietävästi oma käytäs ja tietysti että meni uusi työ sivusuun. :/
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ilkeitä kommentteja. Ahdistelusta saakin tulla itkuiseksi. Minä saattaisin vielä kirjoittaa työnantajalle. En työn saamisen toivossa. Vaan jotta tulevat tietoiseksi, että työnhakijoilla ei ollut turvallista paikkaa odotella.
Eivät he niin ajattele, vaan että sulta on nyrjähtänyt pää. Soittaisin sinusta vielä toisiin alan firmoihin, että ihmispelkoinen tapaus kyseessä.
Plaah, huono 0/5
Joskus reagoi hassusti. Osoita myötätuntoa itseäsi kohtaan, lohduta kuin lohduttaisit ystävää.
Jos nolottaa kovasti, niin yritä nauraa tilanteelle, se on toimiva keino häpeän poistoon.
Miksiköhän naisia ei työelämän huipulla näy vaikka näitä pikkutyttösiä kuinka avitetaan?
Mitä jos se onkin kompetenssi, minkä pitää ratkaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ilkeitä kommentteja. Ahdistelusta saakin tulla itkuiseksi. Minä saattaisin vielä kirjoittaa työnantajalle. En työn saamisen toivossa. Vaan jotta tulevat tietoiseksi, että työnhakijoilla ei ollut turvallista paikkaa odotella.
Eivät he niin ajattele, vaan että sulta on nyrjähtänyt pää. Soittaisin sinusta vielä toisiin alan firmoihin, että ihmispelkoinen tapaus kyseessä.
Terveisin narsku. Miksi vit#ssa mustamaalaisit toista ihmistä noin? Kertoo aika paljon sustakin, jos tollasista soittelet.
Tuo kirjoittahan se koitti mustamaalata viattomia ihmisiä!!! M aa hanmu uttajien seurako vaarallista? V*ttu mikä heikkohermoinen r* sis ti. Todellakin muilla oikeus tietää se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän minun kommenttia ei julkaistu. Koitin vaan selittää, että m aahanmuuttajia olivat kyseiset miehet. En yritä tässä leimata ketään, mutta tilanne ahdisti se jatkui haastattelussa. Purkautui sitten siellä, vaikka yritin olla itkemättä.
Ap
Miksi m aahanm uuttajat ahdistivat? En tajua. Siis verrattuna muihin ihmisiin?
Olin kai niin yllättynyt asiasta. Istuin alas odottamaan ja kohta he tunkivat isona ryhmänä aivan kiinni viereeni ja alkoivat kysellä. En kokenut tilannetta mukavaksi ja lisäksi haastattelu jännitti.
Ap
Olivatko he siis kyseisessä paikassa töissä olevia ihmisiä? Eri kulttuureissa oman "reviirin" koko, ja etäisyys jolle saa tulla, on erilainen. Suomalaisittain lähelle tuleminen ja kysymysten esittäminen voi olla heidän näkökulmastaan ihan normaalia kohteliaisuutta. (Tai sitten ei, vaan voi olla lähentelyäkin, mutta annetun kuvauksen perusteella ei voi näin päätellä.) Jos kyseisellä työpaikalla on töissä muista kulttuureista kotoisin olevia miehiä, ja heidän tapansa olla kohtelias ahdistaa sinua noin paljon, niin ehkä et ole sopivin henkilö kyseisen työpaikan yrityskulttuuriin. Viihtyisit varmaan paremmin sellaisessa työpaikassa, jossa ihmisten annetaan olla rauhassa, siis introvertimmässä kulttuurissa.
Terveisin narsku. Miksi vit#ssa mustamaalaisit toista ihmistä noin? Kertoo aika paljon sustakin, jos tollasista soittelet.