Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä noin 45v nainen

Vierailija
18.12.2018 |

Mitä kremppoja/sairauksia sinulla jo on? Vai oletko täysin terve?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 ja terve. Elimistö on kyllä kovilla stressin takia mutta olen vielä pysynyt terveenä.

Vierailija
2/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään.

n44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja korkeahko verenpaine todettiin 41-vuotiaana. Eivät haittaa eivätkä näy mitenkään muuten kuin että syön lääkkeitä

Lisäksi minulla on yliliikkuvat nivelet, jotka aiheuttaa selkävaivoja, mutta se ei liity ikään.

Vierailija
4/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpä todettiin kun olin 40, mutta olen parantunut siitä täysin. Ei muita sairauksia eikä kremppoja. Olen 48-vuotias.

Vierailija
5/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 44 ensi vuoden alussa, eikä ole vielä mitään, ellei lähinäön lievää heikkenemistä lasketa (pientä tekstiä vaikeaa lukea hämärässä). 

Muutama vuosi takaperin aloin kärsiä refluksista: muutin ruokavaliota, lisäsin liikuntaa ja laihdutin kymmenisen kiloa ja se meni kokonaan ohi - en edes muista milloin viimeksi olisi närästänyt. 

Vierailija
6/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kremppoja/sairauksia.

N47

Vierailija
7/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläselän nikamalukko oli tuossa vaiheessa. Lonkan alkava nivelrikko, pysyi kurissa glucosamiinilla ja kondroitiitilla. Ikänäköä kertynyt niin, että kaksiteholinssit.

Nyt noiden lisäksi oirehtii alaselkä, ja divertikkeleitä 8 kpl peräsuolessa vaatii kiinnittämään huomiota kuidunsaantiin.

Veriarvot yms. kondiksessa.

N51

Vierailija
8/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terve, lukuun ottamatta nuorena alkanutta hypotyreoosia, joka pysyy lääkityksellä kurissa. Paino ja verenpaine- ja veriarvot normaalit, liikun aktiivisesti. Ei särkyjä eikä kolotuksia eikä liikerajoituksia. 

Vierailija
9/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse vastaa. Kilpparin vajaatoiminta ollut jo 15v. Myös lähinäkö heikentynyt aika pahasti parin vuoden aikana eli.monitehot olisi hankittava. Muita vaivoja eikä lääkityksiä ei vielä ole.

Vierailija
10/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus.

Nivelrikko polvissa.

Löysät polvinivelet.

Ahdistus.

N41

Vierailija
11/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47-vuotias. Vaihdevuoset alkoivat 43-vuotiaana, käytän hormonihoitoa ja haittaavia vaihdevuosioireita ei enää ole. Kolesteroliarvot hiukan koholla ja seurannassa, samoin sokerit (perimä!). Nivelvaivoja hieman, joiden vuoksi säännöllinen liikunnan harrastaminen tärkeää. Ylipainoa on 10 kg.  Hiukan atooppinen iho ollut aina, johon ihovoiteet, lisäksi keskivaikea masennus ollut vuosia ja siihenkin on lääkitys ollut kauan eikä masennus vaivaa eikä haittaa työkykyä eikä muuta elämää. Peräpukamat on ärsyttävin vaiva. Olen tyytyväinen ja onnellinen.

Vierailija
12/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelsärkyä mm. kyynerpäässä, sitkeä molemminpuolinen akillesjänteiden tulehdus, niiden kanssa pitää vaan elää kun ei löydy mitään syytä enkä halua pitkiä kipulääkekuureja alkaa huvikseen syömään. Kilpparissa kasvaimia, niille ei tehdä mitään. Ei nää taida olla ikään liittyviä juttuja tosin, mutta on vähän raihnainen olo, eikä työstressi auta asiaa. En ihmettele, että tässä iässä alkaa hurahtaa yhtään järjellisiin vaihtoehtohoitoihin, kun lekurit vaan levittelee käsiään. Ei nyt sentään enkelihoitohin, vaan vähintään jonkin verran tutkittuihin lisäaineisiin tai ruokavaliokokeiluihin. Mutta yritän olla antamatta näiden vaikuttaa mielialaan kuin korkeintaan pikkuhetkiä, muuten menee elämä ohi ;)

N50

Vierailija
13/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 ja terve. Lähinäössä muutosta, mutta ainakin vielä selvinnyt ilman laseja.

Vierailija
14/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita vaivoja ei ole kuin alkoholismi, joka ei näy maksatesteissä, sekä ketjutupakointi, joka ei yskitä.

Menkat tulee, pumppu ei reistaa, stressit ei paina, koska olen parhaimmillani stressissä.

Ylipainoa on, mutta sekin olisi taas lihasta, jos viitsisi.

Joojoo, sanokaa, että kalma korjaa ihan heti. Niin? Mitäs ja ketäs se haittaisi?

N46

Vierailija
15/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paha astma.

Vierailija
16/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47-vuotias. Vaihdevuoset alkoivat 43-vuotiaana, käytän hormonihoitoa ja haittaavia vaihdevuosioireita ei enää ole. Kolesteroliarvot hiukan koholla ja seurannassa, samoin sokerit (perimä!). Nivelvaivoja hieman, joiden vuoksi säännöllinen liikunnan harrastaminen tärkeää. Ylipainoa on 10 kg.  Hiukan atooppinen iho ollut aina, johon ihovoiteet, lisäksi keskivaikea masennus ollut vuosia ja siihenkin on lääkitys ollut kauan eikä masennus vaivaa eikä haittaa työkykyä eikä muuta elämää. Peräpukamat on ärsyttävin vaiva. Olen tyytyväinen ja onnellinen.

Mikä lääkitys sinulla on toiminut ?

Vierailija
17/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v. En ole ollut raskaana enkä synnyttänyt. Normaalipainoinen.

Hormonikierukka (matalahormoninen, pieni)  asennettiin viime vuonna jotta vaihdevuodet alkaisivat sileästi ja pehmeästi muutaman vuoden sisään. Kuukautiset jäivät pois ja halut lisääntyivät. Hyvin on toiminut muutenkin kun ei tarvitse muistaa ottaa pillereitä, ja olen huomannut ahdistus- ja paniikkikohtausten vähentyneen. E-pillerithän saattaa lisätä sellaisia tuntemuksia. Etenkin aikoina jolloin töissä stressaavaa niin panikoin ja jännitin kamalasti aiemmin. Nyt pysyn rauhallisempana. Tuon vaikutus kestää viisi vuotta joten pisteet siitäkin.

Sappirakko leikattiin vuosi sitten, siellä oli muutama suurempi kivi, minulla oli jatkuvasti kuvottava olo, refluksia ja vatsakipuja. Sen jälkeen olen ollut terve kurkusta peräpäähän asti :D Laihduin hieman tuon leikkauksen jälkeen koska aineenvaihdunta palautui normaaliksi, vatsasta lähti turvotus. Luulin myös kärsineeni ärtyneestä suolesta mutta kaiken syyksi paljastui lopulta tuo katala sappirakko kun oireet katosivat.

Migreeni ja jännityspäänsärky vuorottelevat. Noin 2-5 krt kuukaudessa. Stressi laukaisee usein.

Käyn kasvohoidoissa 6 kk välein, kävelen, joogaan, venyttelen. En halua harrastaa mitään rankkaa liikuntaa hiki pinnassa, kipeydyn sellaisesta ja tuntuu ettei lihakset palaudu ja nyt minulla tutkitaan fibromyalgiaa sillä nuorempana epäiltiin reumaa. Suvussa on reumaa.

Vierailija
18/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivoja tai sairauksia, vaikka olen äärimmäisen epäterveellisesti syövä, sairaalloisen ylipainoinen alkoholin suurkuluttaja.

- n 44

Vierailija
19/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 v.

Korkea verenpaine, kolme eri lääkettä hoitoon.

Perinnöllinen käsien tärinä pahentunut.

Lähinäkö huonontunut.

Vierailija
20/37 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuus, toistuvat masennusjaksot, reilu ylipaino, nivelrikko polvessa, verenpainetauti (todettiin jo 30-vuotiaana, kun bmi oli normaalipainon puolella), korkea kolesteroli, johon lääkitys; minulla on paljon ikäviä kokemuksia miesten fyysisestä ja psyykkisestä väkivallasta, en ole aina osannut pitää puoliani ja minulla on heikko itsetunto. En liene geeniloton voittajia, vaikka suht älykkäänä pidän itseäni ja muutkin ovat maininneet asiasta samansuuntaisia mielipiteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan