Opiskelu kärsii.
Mua on ottanut niin päihin tuon meidän 1v 10kk pojan jatkuva sairastelu! Eniten pännii se että olen joutunut olemaan paljon pois koulusta ja olen jäänyt vähän jälkeenki vaikka siellä onki aika hidas tahti.
Tuntuu että mä olen ainoa jolla on näin huono tuuri! Koulussa ymmärretää mun tilanne ja mulle on sanottu että se on normaalia että tuonikäinen on jatkuvasti kipeä koska se kerää itelleen immuunisuojaa. Silti tuntuu että tarhassa sen tarhakaverit, jotka on samanikäsiä, ovat aina terveitä. Tai no ei aina, mutta että ovat paljon useammin terveitä. Tällä viikolla olin vain eilen koulussa ja nyt on perjantai. Mies ei voi jäädä hoitamaan poikaa koska se ois heti sen palkasta pois.
Onko muita jotka kiroaa samaa tilannetta vai olenko mä ainoa? Mä tarvin kohtalotoveria jonka kaa jutella näistä asioista.
Kommentit (4)
Mitäs sit jos jouduit olemaan pois tentistä niin saitko tehä sen myöhemmin? Miten sun käynti onnistu sit loppujen lopulta?
Kuopus aloitti hoidossa 1 vuotiaana päiväkodissa ja vaikka päiväkoti oli vain 16 paikkanen, oli jatkuvasti sairas. Mulla ei koulussa ymmärretty tilannetta ollenkaan ja joustoa ei tullut (amk), vaihdoin siis koulua ja palkattiin hoitaja kotiin.
Loppuen lopuksi ainakin täällä espoossa pärjäsi opiskelijana myös vaikka hoitaja oli kotona, ja tietty miehen tuloilla.
Meillä joustetaan tosi hyvin! Hopsikin tehtiin henkilökohtaisesti eli oman elämäntilanteen mukaan. Miun virallinen valmistumisaika ois vasta 2007 jouluna, mut yritän tähdätä keväälle 2007. Enää ois 3 kurssia, harjoittelu ja päättötyö jäljellä. Päättistäkin tässä juuri aloittelen, sen pitäs valmistua vuoden loppuun mennessä.
Jos olin tentistä pois niin sitten vaan uusintaan. Meil on uusintoja noin 2 kertaa per kevät/syksy. Jos silloinkin sattuis olemaan kipeenä niin sit jäis tentti odottamaan seuraavaa uusintatilaisuutta. Jotkut opettajat tietää hyvin miun elämäntilanteen ja joustavat erikseen eli järjestävät mahdollisuuksiensa mukaan tenttitilaisuuden vaikka miule vaan. Esim. nyt muutama viikko sitten tein kaksi eri tenttiä yksin.
Tosi hyvin oon saanu suoritettua kaikki kurssit kun vielä yritän valmistua nopeempaa kuin mitä normiaika on. Miun mielestä AMK:ssa on aika väljiä nuo jaksot ja sen takia oonkin ottanut ylempien vuosikurssien kursseja lisäksi ja pystyn näin valmistumaan aiemmin. Nyt oottelen tietoa et oisko nuo puuttuvat 3 kurssia jo syksyllä vai vasta ensi keväänä. Tyhmää jos ne on vasta keväänä.
Kyl miulla koulu kärsi ainakin kun lapsi aloitti päiväkodissa. Jatkuvasti oli kipeenä, joskus viikon terveenä ja sit taas kipeenä. Mut eihän sille mitään voi. Ja meillä mies ei ollut viikolla kotona eli miun oli pakko aina jäädä kotiin. Kiva jos sattui esim. tentti niin sitten oltiin pois tai järjestettiin isovanhempia hoitamaan.