Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoit jos näet ahdistelun julkisella paikalla?

Vierailija
17.12.2018 |

Autatko?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänselvä asia: tottakai autan.

Minulle tulee sellainen vihan adrenaliiniryöppy vastaavissa tilanteissa. En voisi kuvitellakaan ummistavani silmiäni sellaiselta.

Vierailija
2/8 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Itsenäiset ja voimaantuneet naiset pärjätköön ihan itsekseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan uskaltaisi. Käytännössä ahdistelija on irakilainen tai afgaani ja heidän ahdisteluunsa olisi rasistista puuttua.

Vierailija
4/8 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rasi.sti puuttuu rikastamiseen.

Vierailija
5/8 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta ja kuka ahdistelee ketä.

Vierailija
6/8 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan uskaltaisi puuttua jos esim. nuori tyttö läpsyttelisi rinnoillaan puolustuskyvytöntä koneinsinööriä.

Vierailija
7/8 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autan. Mikäs sen kivampi  kuin vetää joku  junttieinari maihin.Helppoa kun sen osaa.

Vierailija
8/8 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alaikäisenä näin tapauksen, missä mahdollisesti suomalainen mies ja thaimaalainen vaimo keskustelivat. Nainen vain hoki "go away, go away" ja itki. Menin siihen ja kysyin "what's the problem, is this man harassing you". Se mies vain tylytti, että mun pitää poistua paikalta, ei kuulu mulle ja nainen oli ihan paniikissa. Katsoin hetken ja poistuin sitten. Kaduttaa, kun en soittanut poliisille asiasta. Se saattoi olla vain perheriita tai taustalla jotain isompaa. Poliisi olisi voinut selvittää asian puolestani.

Tuo muisto mielessäni, tietämättä miten tarina jatkui, päätin että aion jatkossa soittaa aina poliisille, jos tilanne vaikuttaa uhkaavalta toiselle osapuolelle ja jään kauemmaksi tarkkailemaan. Osaan pitää oman puoleni, jos tarkkailu huomattaisiin ja toinen hermostuisi siitä.

Kunnon seksuaalista käsikähmää tai raiskausta en ole koskaan kohdannut, mutta täysin selvissä tapauksissa olen mennyt muuten täysin ajattelematta väliin. Silloinkin olisi viisainta soittaa heti häkeen, eikä tunkea omia näppejään ennenaikojaan soppaan. Puhelun jälkeen voi mennä puolustamaan, jos häke antaa luvan sulkea puhelimen. Tai ainakin huutaisin, että poliisit on tulossa.