Kuinka iso kinkku kuudelle syöjälle yhdelle aterialle?
Kommentit (16)
Alle kahden kilon kinkkuja ei taida pahemmin olla tarjolla, ja sellainen kyllä riittää varmasti kuudelle hengelle yhdeksi ateriaksi.
Meillä on 3kg 9 hengelle ja siitäkin jää yli.
Mistä tiedät että niistä kuudesta ihmisestä kaikki syö kinkkua? Onko tämä varmistettu etukäteen? Itse en kinkkua syö. Vain kalkkunaa tai kalaa syön. Sikaa minä voin kyllä syödä muussa muodossa mutta joulukinkun muodossa en. Hyi helvetti.
Varaisin 6kg per syöjä eli 46kg kinkku minimissään uuniin kun nestettä lähtee paistaessa kumminkin.
Osta kunnon kinkku 6kg tai jotain. Pistä vieraiden mukaan loput mitä jää, ellet itse syö.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että niistä kuudesta ihmisestä kaikki syö kinkkua? Onko tämä varmistettu etukäteen? .
Tunnen kyllä henkilöt, jotka olen kutsunut joulupöytääni. -ap
Kinkku pienenee todella paljon paistettaessa. Tekisin ainakin kolmen kilon kinkun.
Kilo tai kaksi
Kai sulla on muutakin ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Kinkku pienenee todella paljon paistettaessa. Tekisin ainakin kolmen kilon kinkun.
Sehän olisi paistettuna peräti 100 g per syöjä. Eihän se riitä mihinkään!
Vierailija kirjoitti:
Varaisin 6kg per syöjä eli 46kg kinkku minimissään uuniin kun nestettä lähtee paistaessa kumminkin.
Kannatan. Pyoristäisin kuitenkin 50kg.
Sellainen, jossa on syötävä osuus paiston jälkeen yhteensä 150g, koska yhdellä aterialla ei kannata syödä lihaa kuin korkeintaan 25g ja vain yhdellä aterialla päivässä. Muuten kannattaa syödä kasvisruokaa, siis lähinnä leipää, puuroja, joskus vähän juustoa leivän päällä, keksejä, pähkinöitä, hunajaa, sokeria, kahvia, vettä (tosin liika vedenjuonti heikentää verta ja huonontaa ruoansulatusta), teetä, maitoa, olutta, viiniä ja muita alkoholijuomia. Lapsille ja heikoille alkoholia tosin kannattaa juottaa vain kohtuudella eikä väkevämpiä juomia kuin viinejä.
6 x normimamma , siinä menee pari kiloa ihan huomaamatta + naposteltavat ennen ja jälkeen( ne ei ole syömistä) ja pienet välipalat väliin ettei verensokeri laske.
Ei noin pieniä kinkkuja olekaan. Osta tiskistä valmissiivuja. Pyydä kuitenkin saada maistaa ensin, ettet osta kuivaa tai muuten huonoa.