Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luomuplussaa hoitotauolla :)

12.05.2006 |

Niin sitten kävi lääkäreidenkin ihmetykseksi, että tiistaina tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin. Harvakseltaan täällä kirjoittelen, mutta ajattelin tulla kuitenkin tämän meidän tarinan kertomaan.

Meidän taustasta sen verran, että yritys aloitettiin 08/2003, vähän sen jälkeen mulla todettiin endo. Meille ehdittiin tehdä 4 inssiä, 2 IVF-hoitoa ja yksi lahjoitettujen alkioiden hoito, kun endosta johtuen omat alkiot oli hitaita ja melko huonolaatuisia. Multa on endoa poistettu 11/2004 kohdusta, nyt 03/2006 jossa jouduttiin poistamaan oikea munasarja ja -torvi kun keskellä munasarjaa oli endoa eikä säästävää leikkausta voitu tehdä. Munasarjan poiston jälkeen menkat tuli miten sattui, ja luulinkin menkkojen viivästymisen johtuvan siitä. Suoraan sanottuna *tutti kun lääkäri käski tehdä testin ennenkuin keltarauhashormoneilla oltais alettu käynnistellä menkkoja, jotta voitaisiin tehdä seuraava lahjoitettujen alkioiden hoito. Jonka muutoinkin oli määrä jäädä meidän viimeiseksi hoidoksi pitkään aikaan.

No nyt voivat antaa lahja-alkiot joillekin muille. Jos tämä raskaus ei kestä, me jatkamme omilla soluilla kun niistä näköjään on sittenkin johonkin.

Tämmöisiä aurinkoisia uutisia tälle keväälle :)

Vaikka mennään vasta viikoilla 4+6, aion nauttia täysin sydämin raskaudesta. Jos jotain sattuu, sitten eletään sen mukaan.

-miki

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ihmeellistä ja se yllättää silloin, kun sitä vähiten osaa odottaa. Tämän saman jouduin itsekin toteamaan...Luomuihmeyllärimme ilmoitteli tulostaan alkuvuodesta. Testin tein kuitenkin vasta 25.2, jolloin oli viikkoja jo 7+3. Mua kans v***ti, kun menkat eivät alkaneet ja rehkin salilla ihan hulluna :D

Meillä hoidot lopetettiin tuloksettomina 1.5 vuotta sitten ja meidän viimeinen hoitomme tehtiin luovutetuilla munasoluilla, koska omani olivat hieman " heikossa hapessa" :) Meillä vikaa ensisijaisesti kuiteskin miehen vähäisessä siittiömäärässä...Että toivottomia oltiin :)

Mutta näin vain kävi ja niin ihanaa kuulla, että käy muillekin :)

Itse olen nyt rv 18+5 ja kaikki on mennyt loistavasti. Liikkeitä olen nyt tuntenut 2 viikkoa ja olo on mahtava :) Vieläkin tätä on niin vaikea välillä uskoa ja nauru tulee, kun katsoo itseään peilistä. Masu on meinaan jo valtava :D

OIKEIN IHANAA JA ONNELLISTA JA TURVALLISTA JA...JA....NAUTIHAN NYT OIKEIN KUNNOLLA :) NYT ON TEIDÄN AIKANNE!!!!

Olen todella onnellinen puolestanne!!

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" :)

Vierailija
2/8 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tänään hyvä aamu, kun niin monta plussauutista! Onnea teille!

-Osse ja Santeri rv 14+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla melkoisen iso ja onnellinen yllätys kaikkien noiden hoitojen ja leikkausten jälkeen saada luomuplussa. Onneksi vajaallakin kalustolla voi onnistua!

Nauttikaa raskaudesta ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Plussa on kuitenkin jo puoli voittoa!!!

Terveisin

Kamu 18+4 (elämäni eka plussa 5. ivf:stä)

Vierailija
4/8 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi ihan samanlainen luomuylläriplussa toissapäivänä!!!

Ollaan kaksi vuotta yritetty, ja aikaan saatu seuraavaa: yks keskenmeno, pco-löydös, clomikuuri, endometrioosilöydös, metformiinilääkitys, laparoskopia, IVF-hoito, epäonnistunut tuoresiirto.

Nyt sitten PAS:ia odotellessa tulinkin raskaaksi.

Helpottavaa huomata, että elimistö kuitenkin toimii myös omillaan ja kykenee raskauteen. Keskenmeno 6/04 on kuitenkin niin hyvin muistissa, että pelottaa vielä kovasti että tämäkin raskaus on vaan muutaman viikon juttu. :/

Syön metformiinia tukilääkkeeksi rv12 asti lääkärin käskystä.

Iloista alkuodotuksen aikaa!

t. Aliina 5+2

Vierailija
5/8 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotauolla luomuplussattiin täälläkin, nyt tämä ihme kasvaa jo vkolla 30.

Kaikkea hyvää teille, ihania ja huolettomia odotuksen päiviä!

M@dicken ja pikkuihme 29+2

Vierailija
6/8 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli MEGASUPERHYPER ONNITTELUT! Niin se elämä vaan vie meitä eteenpäin... tutkimattomat ovat luojan tiet =)

Kurmeli ja Teuvo rv 38+4

Vierailija
7/8 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se elämä joskus positiivisestikin yllättää.

Silloin syksyllähän piinailtiin samassa ivf-pinossa ja samassa hoitopaikassa ja muistan hyvin ne silloiset fiilikset.

Kyllä se on mahtava tunne nähdä se elämän ensimmäinen plussa.

Meillä kolmas ivf toi sen elämän ensimmäisen plussan heikkolaatuisista alkioista huolimatta ja nyt ollaan jo viikoilla 25+6.

-Viivi ja masuasukki 25+6

Vierailija
8/8 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, onnea miljoonasti.

Meillä on silleen erilainen tilanne, että lapsia on (onneksi) jo kaksi. Komosta ollaan yritetty jo 4 vuotta ja nyt viime syksynä saatiin vihdoin endo-diagnoosi (jota osasin epäillä, koska kk-kivut on tällä välillä kasvaneet mielettömiin mittasuhteisiin ja koska en tullut raskaaksi). Huhtikuussa lopetin 6 kk sammutushoidon ja nyt taas kärvistelen kammottavien kk-kipujen kourissa ja olen supermasentunut. Jos hoito ei kerran auttanut kipuihin niin miten se voisi auttaa raskaaksituloon? Vaikka kaikki edellytykset pitäisi olla olemassa.

Edelleen koitan jaksaa toivoa kolmatta lasta ja elellä näiden kipujen kanssa.

Mutta kaikista eniten iloitsen lapsistani ja siksipä toivoisin niitä lisää.

Tiedättekö ketään, jolla olisi tärpännyt endon sammutushoidon jälkeen??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi