Tyhmimmät jouluperinteet
Kertokaa teidän mielestä tyhmimpiä jouluperinteitä. Kiitos kaikille, jotka viitsivät tähän vastata!🎁🎄
Kommentit (49)
Lahjat. Turhaa krääsää toisten nurkkiin. Muovia, väriaineita, kiinaroinaa, tyhjiä kaloreita, alkoholia.
Lahjat.Naurettava tapa kun hyväosaiset ostavat toinen toisilleen turhaa roinaa,ymmärtäisin jos huono-osaisia tuettaisiin,mutta nykyään kaikilla on kaikkea ja ennemminkin säilytysongelmia romuvuorensa kanssa.
Joulunviettopa alkaa jo helmikuussa
Porsailla silloin on herkut suussa,
Ne lihoo, ne kasvaa, ne vahvistuu.
Ja sitten kun koittaa marraskuu
niin porsaat laulaa: "joululahjat on ehdoton"
Vihaan, se paineen kalloon saa
Vihaan, kun se muut lahjastaa
Vihaan, kun yksin jättää nuo
Vihaan, ei joulumieltä tuo
Vierailija kirjoitti:
Haudoilla käynti. Joulunhan pitäisi olla iloinen juhla.
Tuota sopii miettiä. Edesmenneelle voi sytyttää kynttilän vaikka parvekkeelleen tai omalle pihalle.
Se on valtava määrä muovia mikä palaa hautausmailla. Ja usein hautakynttilät kaatuvat ja muovikuoret palavat. Olen haistanut palaneen muovin lukuisat kerrat, kun kuljen lenkillä hautausmaan läpi. Entä jos kiellettäisiin muovikuoriset kynttilät. Saisi polttaa vain lasin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Lahjat.Naurettava tapa kun hyväosaiset ostavat toinen toisilleen turhaa roinaa,ymmärtäisin jos huono-osaisia tuettaisiin,mutta nykyään kaikilla on kaikkea ja ennemminkin säilytysongelmia romuvuorensa kanssa.
Joku tosi rikas oli tänään lahjoittanut 100 000e pelastusarmeijan joulukeräykseen. Veikkaan, että kyse on lottovoittajasta joka ostaa itselleen hyvän mielen. Toki itsekin lahjottaisin isoja summia hyväntekeväisyyteen, jos olisin voittanut kymmeniä miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin haudoilla käymisen. Kuolleet eivät kynttilöitä näe. Hautakynttilöistä jää paljon muoviroskaa. Mutta käykööt ne, joille se tuottaa iloa, en tuomitse ketään.
Lyhdyn sisään pystyy laittamaan kynttilän ilman muoviroskaa.
Ja tämä nyt vaan oli vinkki heille, jotka käyvät haudoilla. En minäkään ketään tuomitse käymättömyydestä. Ihmisiä voi toki muistaa monilla muillakin tavoin, kuin hautausmaakäynneillä.
Se, että jouluna moni esittää niiiin uskovaista, luetaan jouluevankeliumia ja käydään kirkossa yms. Loppuvuoden raamattu on unohdettuna laatikossa ja kirkossakin käydään vaan jos on häät tai hautajaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että perheen keskenkään ei voi ruokailla kun vasta klo18 .... koko aamu ja päivä väsätään hulluna ruokia ja ollaan ihan näännyksissä. Minun kotona on sen sijaan usein jo syöty klo13-14....
Samaa mieltä. Meilläkin syödään jouluruoka viimeistään 16 aikaan, riippuen miten ehditään. Sain vasta aikuisena tietää että aamulla saunominen on yleinen jouluperinne, omassa lapsuudenkodissa on jouluaattona saunottu illemmalla, kuten muinakin päivinä.
Turhia perinteitä ovat kaikki, joita suoritetaan perinteen vuoksi, kuten kirkko vaikka ei oikeasti kiinnosta tai perinteiset ruokalajit, joita pitää olla pöydässä vaikka kukaan ei niitä halua syödä. Tiedän perheitä joissa esim. leivotaan pipareita tai tehdään lanttulaatikkoa vaikka kukaan ei tykkää niistä.
Mielenkiintoista. Minä en tiennyt ennen tätä, että aamulla saunominen olisi joku perinne. Kaikki jotka minä tiedän, saunovat joulunakin mieluummin illalla. Aamusauna on ollut joskus erikoinen poikkeus muista aikatauluihin vaikuttavista syistä.
Toki jouluna sanotaan usein hieman aikaisemmin kuin normaalina viikonloppuna, mutta kuitenkin illan ja päivän aikana.
Tosin meidän perheessä ei edes ole enää joulusaunaa, kun ei kukaan ole niin kova saunoja, parempaakin tekemistä on. Sen sijaan lapsuuden perheessä joulusauna ja muukin saunominen on suorastaan pakkomielle.
Monen lapsiperheen perinne juosta jouluna mummoloissa, useimmiten pakosta. Kun ei kehdata sanoa omille vanhemmille että halutaan olla oman perheen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Monen lapsiperheen perinne juosta jouluna mummoloissa, useimmiten pakosta. Kun ei kehdata sanoa omille vanhemmille että halutaan olla oman perheen kesken.
Ihmettelen ihan samaa, vaikka raskasta sitä kiukuttelua on kuunnella. Meille kun syntyi lapsi, ei suku meinannut käsittää, kun sanottiin että vietämme joulut keskenämme, meille saa tulla sitten joulupäivänä aikaisintaan, mutta pitää sopia etukäteen. Mutta eihän se arvon herrasväelle käynyt ei, kun meidän olisi pitänyt mennä heidän luokseen, kun aina on niin tehty, että lapsien kanssa mennään jouluksi sitten mummolaan.
Lapsi on pian 4v, eikä olla kertaakaan jouluna oltu mummolassa vaan kotona, eikä tännekään muuten kukaan ole suostunut tulemaan. Joka vuosi sama jankutus ja kiukuttelu alkaa jo syksyllä, että kyllä pitää tulla. Sitten kiukuttelevat asiasta tammikuun puoleen väliin ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Joulua vietetään vain omien perheiden kesken. Minä olen olen nauttinut sukulaisjouluista, varsinkin kun itsellä ei ole omaa perhettä. Nykyään joudun olemaan kaikki joulut aina yksin ja olen alkanut vihaamaan joulua. Kaikki ovat omien perheidensä kesken, eikä heitä edes kiinnosta kuilla kuulumiseni. Jos vaikka yritän soittaa, niin puhelimeen joko tiuskitaan tai lyödään luuri vain korvaan.
Varsinkin nyt aikuisena kun perhe käsittää vanhemmat ja aikuiset sisarukset, kellään ei ole lapsia tai puolisoa, haaveilen joskus sukujoulusta, että olisi enemmän porukkaa mukana. Vietän siis joulua vanhempien ja sisarusten kanssa, mutta olisi mukavaa olla isommallakin porukalla.
Kurjaa juurikin kaltaisillesi jotka eivät sitten sovi kenenkään joulukokoonpanoon. :(
Vierailija kirjoitti:
Joulupukki on ihan paska perinne. Pelottava, parrakas ukko jota monet lapset karsastavat (ja syystä). Olen aina ihmetellyt, miksi aikuisista on ”kivaa” huijata lapsia?!? Nyky-pukki on vieläpä pukeutunut Coca-Cola Companyn määrittämään punaiseen väriin. Ei mitään suomalaista koko hahmossa, vaan on ylikansallisen kapitalismin ruumiillistuma. Toinen oksettava jouluperinne on tarpeettoman muovikrääsän ostaminen lapsille samalla kun maailmamme hukkuu muoviin.
Nuuttipukki ja kekripukki taitaa olla se alkuperäinen suomalaiseen muinaismytologiaan perustuva pukki. Ja periaatteesse se coca cola- pukkikin tulee tavallaan Suomesta: https://www.coca-cola.fi/yritys/joulupukki-tulee-ahvenanmaalta-#ath
Itse en inhoa joulussa mitään, ihana ja lämmin juhla keskellä talven pimeyttä. Hyvää ruokaa läheisten kesken. Ehkä liika kulutus on ainoa asia joka mielestäni ei kuulu jouluun.
Vierailija kirjoitti:
Joulupukki on ihan paska perinne. Pelottava, parrakas ukko jota monet lapset karsastavat (ja syystä). Olen aina ihmetellyt, miksi aikuisista on ”kivaa” huijata lapsia?!? Nyky-pukki on vieläpä pukeutunut Coca-Cola Companyn määrittämään punaiseen väriin. Ei mitään suomalaista koko hahmossa, vaan on ylikansallisen kapitalismin ruumiillistuma. Toinen oksettava jouluperinne on tarpeettoman muovikrääsän ostaminen lapsille samalla kun maailmamme hukkuu muoviin.
Olet varmaan superkivaa seuraa.
Joulukuusi. Mitä järkeä on raahata puu sisälle? Varsinkin, jos on muutenkin ahdas kämppä.
Joka joulu pitää pukeutua tonttuhattuihin.
Kinkku on parasta, mutta laatikot p*rseestä.
Minusta mikään jouluperinne ei ole tyhmä.
Joulua vietetään vain omien perheiden kesken. Minä olen olen nauttinut sukulaisjouluista, varsinkin kun itsellä ei ole omaa perhettä. Nykyään joudun olemaan kaikki joulut aina yksin ja olen alkanut vihaamaan joulua. Kaikki ovat omien perheidensä kesken, eikä heitä edes kiinnosta kuilla kuulumiseni. Jos vaikka yritän soittaa, niin puhelimeen joko tiuskitaan tai lyödään luuri vain korvaan.