En tajua mitä tuossa miehessä oikein näin, sehän on täysi tolvana!
Aika paksut vaaleanpunaiset lasit ollut kyllä silmillä suhteen alussa. Tai sitten oli HYVIN yksinäinen ja epätoivoinen. Elämme olosuhteista johtuen kaukosuhteessa, tässä asioita viime ajoilta:
- Mies on aivan järjettömän kömpelö, kompastelee ja törmäilee pöydänjalkoihin ja vessanpönttöön ja omiin jalkoihinsa ja milloin mihinkin. Tai vaihtoehtoisesti lyö päätään.
- Otti keittokattilan jääkaapista ja onnistui keikauttamaan sen niin, että jääkaappi ui siinä.
- Unohtaa toistuvasti vessaan valot tai ruuan mikroon liian pitkäksi aikaa, koko ajan saisi olla katsomassa perään.
Viimeksi perunamuusi suorastaan sihisi ja kerran oli ruoka räjäytettynä pitkin mikroa (Huomasin tämän joskus viikon päästä tarvitessani seuraavan kerran mikroa että mitä h*lvetin kuivuneita kikkareita täällä on)
Kerran suihku tiputti itsekseen kun ei ollut kunnolla kiinni.
- Sotkee joka kerta syödessään joko vaatteensa tai suurinpiirtein koko kämpän.
- On aivan järjettömän kömpelö myös läheisyydessä, en tajua miten en huomannut tätä muka aikaisemmin! Yrittäessään tulla lähelle, kolhii ja tönii. Viimeksi siirsi tyynyjä yöllä lähemmäs niin että tussahti, hiukset vaan pölähti.
- Kyttää joka asiassa aivan hysteerisenä päivämääriä. Kaikki pitäisi heittää pois jos parasta ennen mennyt sekunti sitten.
Ei uskalla maistaa mitään, söisi pelkkää kuivaa perunaa ja lihaa.
En jaksaaaaaaaa, aaargh! Ja ollaan ihan aikuisia molemmat.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Törmäilee pöydänjalkoihin ja vessaan? Lyö päätään? Asutteko leikkimökissä?
Minäkin asuin eksäni kanssa noin 100 neliön omakotitalossa aikoinaan, mielestäni siis ihan kohtuullisen tilava huusholli kahdelle aikuiselle ja pienelle lapselle. Mies ei reilun neljän vuoden aikana oppinut varomaan päätään sohvalta noustessaan vaan löi JOKAIKINEN kerta päänsä kattolamppuun :D Kova kallo, ei mennyt oppi perille ja sen huomasin myöhemmin kaikessa muussakin.
Miksi nuo asiat ovat ongelma, jos teillä on eri asunnot?
Vierailija kirjoitti:
Törmäilee pöydänjalkoihin ja vessaan? Lyö päätään? Asutteko leikkimökissä?
Taitaa olla se kuuluisa 2,1 neliön talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on tuollainen, diagnoosi on add ja asperger, kaikki arkipäivän kuviot on vaikeaa, kaikki jää kesken, muisti pätkii, sotkee ja on muutenkin avuton. Yrittää opiskella mutta vaikeaa se on, tyttöystävä kyllästyi vasta ja rehellisesti sanoen en ihmettele yhtään. Toivon että pystyy johonkin työhön ja elättämään itsensä, lastenlapsia en toivo koska kaikki tällainen on periytyvää. Ihan hyvä poika ja rakas mutta haasteellista on arkipäivä.
Miksi sitten menit lisääntymään itse?
Hyvä kysymys, periytyy isän puolelta, muutenkin näistä asioista ei puhuttu ennen vanhaan, ehkä myös siedettiin paremmin erilaisuutta. Työelämä on nykyään niin rankkaa että pikkasen huolestuttaa pojan tulevaisuus.
Voisit sulkea miehen komeroon aina silloin, kun hän tulee käymään. Sieltä käsin ei pääse kompastelemaan, siirtelemään tyynyjä väärin tai muuten ärsyttämään sinua olemassaolollaan.
Pakko tuossa on erota. Puolisoni lapsi on add ja huomaan, että mitä enemmän hänen kanssaan olen tekemisissä, sitä enemmän se alkaa häiritä. Miehessä on voisi sietää tuollaista mitenkään, en voisi ihailla ja kunnioittaa sellaista puolisoa. Ei siitä tule suhdetta.
Lukutoukka kirjoitti:
No miksi ihmeessä oot sen kanssa jos kömpelyya ja hajamielisyys noin ressaa? Lähe lätkimään ja thats it!
Koska hänessä on paljon hyviäkin puolia.
Eroaminen tuntuisi kamalalta vaihtoehdolta siksikin, että toiselle pitäisi selittää miksi.
En ole niitä ihmisiä jotka vain ilmoittavat asian ja katkaisevat välit.
Olisi hirveää alkaa ladella pöytään näitä asioita, joille toinen ei tunnu voivan mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti se mies on kuitenkin pysynyt hengissä ennen sinuakin, joten miksi kuvittelet, että sinun täytyy vahtia ja siivota hänen jälkiään? Vai asuuko mies vielä kotona missä äiti hoitaa kaiken? Kuulostaa melko kontrollifriikkeydeltä kytätä miehen jälkiä, jos mies on kuitenkin aikuinen ja asuu yksin ja hoitaa omat asiansa... Jos mies olisi niin onneton kun ap kuvaa, ei hän varmaan pärjäisi ilman vähintäänkin jotain henkilökohtaista avustajaa...
Asuu vanhempiensa kanssa saman talon eri päädyssä, ja olen alkanut miettiä, että tuskin sittenkään iäkkäiden vanhempien vuoksi.
Ap
Kuulostaa mun puolisoltani. Asui samassa huushollissa vanhempien kanssa kun tutustuimme, ja äiti passannut niin, ettei jätkä osannut peittoa laittaa pussilakanaan. Opettelu kaiken suhteen alkoi kun muutimme yhteen, mutta edelleen hankalaa. Hajamielisyyttä ja kömpelyyttä eikä mikään puhuttu tahdo jäädä mieleen. Väsyin totaalisesti "äitinä" oloon ja passitin lääkäriin. Add-epäily.
Yritätköhän nyt keksimällä keksiä syytä eroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tussahti ja kenen hiukset pöllähti tyynystä 😄
Ne tyynyt tussahti kun siirsi niitä, kauhea ilmavirta ja tuntui että hiukseni vaan hulmusi sen voimasta.
Ap
Olen järkyttynyt hiustesi tussahtamisesta ja niiden hulmuamisesta. Jos tarvitset keskusteluapua, muista nainvanvan.
No jo on. Ehkä sun kannattais siirtyä seuraavaan toihan menee jo kärsimyksen puolelle
Voi olla ADD. Mutta ei ainakaan pelkästään. ADD on hajamielinen, mutta ei kömpelö. Voi toki olla niin ajatuksissa, että menee säätämiseksi, mutta ei aiheuta kömpelyyttä suoraan. Olen ADD ja äärettömän kätevä käsistäni ja sulava liikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ADD. Mutta ei ainakaan pelkästään. ADD on hajamielinen, mutta ei kömpelö. Voi toki olla niin ajatuksissa, että menee säätämiseksi, mutta ei aiheuta kömpelyyttä suoraan. Olen ADD ja äärettömän kätevä käsistäni ja sulava liikkuja.
ADHD/ADD ei ole oirekuvaltaan kellään täysin samanlainen. Perusluonne vaikuttaa mm. impulssikontrolliin. Aistisäätelyvaikeudet ovat hyvinkin yleisiä, ja aiheuttavat hahmotusvaikeuksien kautta juuri tuota kömpelyyttä osalla. Ei siis hahmoteta omaa kehoa oikein suhteessa ympäristöön, ja siksi esiintyy noita pöytiin törmäilyjä ja matonreunaan kompastumisia. Onnekas olet jos olet selvinnyt ilman "liitännäisiä"!
No miksi ihmeessä oot sen kanssa jos kömpelyya ja hajamielisyys noin ressaa? Lähe lätkimään ja thats it!