Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset eivät halua voittaa naapuriavussa, mukavuudessa ja empatiassa?

Vierailija
17.12.2018 |

Kun yritetään olla kaikessa maailman parhaita?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut senkään ohjaajan lanseeraama idea levitä koko Suomeen?

Vierailija
2/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innovaatioita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman paras aloitus, onnea!

Vierailija
4/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siinä kilpaillaan?

En nyt sanoisi, että asiat kovin huonosti sillä saralla olisivat Suomessa.

Itsekin vien tai postitan etelänaapuriin avustustavaraa aina kun voin.

Ja on tahoja, jotka vievät itänaapuriin.

Vierailija
5/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava aloitus. Joskus se on niin, että vaikka naapurissa vihattaisiin aivan hirveästi, meidän on vaan uskallettava olla vielä rohkeampia ja uskallettava rakastaa niin että näkyy ja kuuluu! Sinne naapuriinkin.

Vierailija
6/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siinä kilpaillaan?

Entä lähin naapurisi?

Vierailija
7/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin hassua, että suomalaisten pitää muuttaa Espanjaan tai Amerikkaan voidakseen tervehtiä toista suomalaista ja olla yhteisöllinen Suomiyhteisössä.

Vierailija
8/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestähän se lähtee. Jos haluaa lisää tuollaista kulttuuria Suomeen, voi aloittaa omasta itsestä vaikka muuttumalla kohteliaammaksi. En oikein näe että syyllistäminen tai valitus toimisi tässä. 

Vierailija
9/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo asiat eivät kiinnosta suomalaisia, koska kulttuuri nykyään suosii tuomitsevuutta ja itsekkyyttä.

Vierailija
10/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siinä kilpaillaan?

Entä lähin naapurisi?

Ei ole avun tarpeessa, ihan hienosti pärjää. Tuossa vähän kauempana on kyllä eräs vanhus, jota mieheni auttelee joskus pihatöissä ja minä olen tarjonnut kyytiä kaupunkiin, kun lähikauppa lopetti. Olen myös neulonut hänelle hartiahuivin ja olemme vieneet hänelle savukalaa ja mansikoita.

Vierailija
11/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siinä kilpaillaan?

Entä lähin naapurisi?

Ei ole avun tarpeessa, ihan hienosti pärjää. Tuossa vähän kauempana on kyllä eräs vanhus, jota mieheni auttelee joskus pihatöissä ja minä olen tarjonnut kyytiä kaupunkiin, kun lähikauppa lopetti. Olen myös neulonut hänelle hartiahuivin ja olemme vieneet hänelle savukalaa ja mansikoita.

Hienoa jos todella olette auttaneet vanhusta <3

Vierailija
12/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KäKi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun yritetään olla kaikessa maailman parhaita?

Olen tehnyt lumityöt rivitalomme pihalla, vaikkei ollutkaan minun lumityöviikkoni. Ja antanut kääreturtun naapurille. Mutta minulla on myös naapureita kuten Vilja Eerikan biologinen äiti, joka esitti lapsensa äitipuolta (biologinen isä oli viaton ja voimaton sen edessä mitä tapahtui) ja meni uusiin naimisiin serkkunsa Veikon kanssa (joka taasen esitti Vilja Eerikan biologista isää). Eli tässä tapahtui reaalielämän identideettivarkaus.

On ymmärrettävää, etten halua tervehtiä häntä enkä edes tuntea.

Nyt tämä iljetys on avoliitossa Vilja Eerikan biologista isää esittäneen miehen veljen kanssa ja asuu tässä naapurissa. On työkyvytön ja psykiatrisessa hoidossa. Näin mutkikkaita ovat jehovantodistajien harrastamat identiteettivarkaudet ja lapsikaappaukset. Minnan tytär Vilja Eerika sijoitetttiin Veikon ja hänen silloisen vaimonsa perheeseen. Minne vaimo katosi sitä ei tiedetä, luulatavasti murhattiin ja hänet korvasi Minna biologinen äiti.

Älä sinä Minna uikuta siellä, että keksin satuja, jos niin olisi minua vastaan nostettaisiin yleisen syyttäjän toimesta syyte.

Jaana Tommiska

Kerava

Mitä vittua minä juuri luin?

Vierailija
13/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo asiat eivät kiinnosta suomalaisia, koska kulttuuri nykyään suosii tuomitsevuutta ja itsekkyyttä.

Anteliaan sosiaaliturvan hedelmiä. Kuka tahansa voi Suomessa alkaa puremaan ruokkivaa kättä, silti ruokaa tulee myös huomenna ja ensi viikollakin. Ei ehkä ihanteellisin ympäristö luoda yhteisöllisyyttä.

Elon Musk olisi onnistunut Suomessa rakentamaam ehkä pienoismallin Tesla Roadsteristä. Sen jälkeen joku olisi alkanut jo vinkumaan laittomasta irtisanomisesta, kun Elon kieltäytyi maksamasta palkkaa toistuvista maanantain poissaoloista. Vaikka oli lääkärin paperit: Selkä kipeä.

Mutta epäyhtenäistä kansaa on helpompi hallita, ei tule keltaliivejä yms.

Vierailija
14/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin olet stä kulttuuria, joten jos haluaa muutosta, on hyvä aloittaa itsestään. 

Vierailija
15/15 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siinä kilpaillaan?

Entä lähin naapurisi?

Hienoa jos todella olette auttaneet vanhusta <3

Eikä ole! Noin vanhuus oppii, että apua saa tarvittaessa. Jos ei pärjää kotonaan taajaman ulkopuolella on syytä muuttaa kaupunkiin. Sit noi askareissa auttamiset on läheisten tehtävä, ei naapureiden.