Ruotsalaiset feministit ovat alkaneet syömään lihaa ja olemaan kotiäitejä.
Ei maistunutkaan ituhippeily ja ura, vaan ollaan huomattuu että kotona pääsee helpommalla.
Kommentit (22)
Onko pullaan löydetty lisää rusinoita?
Vierailija kirjoitti:
Feminismissä on kysymys siitä, että naiset voivat tehdä omasta tahdostaan ne samat asiat, joihin heidät aiemmin pakotettiin.
Ja nyt valitsevat tehdä samat asiat joihin heidät monta sukupolvea aikaa pakotettiin.
Vierailija kirjoitti:
Feminismissä on kysymys siitä, että naiset voivat tehdä omasta tahdostaan ne samat asiat, joihin heidät aiemmin pakotettiin.
Niin? Hauki on kala. Ap
Ruotsissa on erilainen työkulttuuri ja perheen perustamista arvostetaan tukemalla rahallisesti. Täällä päädyt Hopen/Hurstin jonoon, jos et ole säästänyt minimissään 10 000e. Ai niin, suotavaa olisi jos kehittäisi itseäsi siinä samalla jotta et joudu palaamaan tyhjän päälle.
Miten lihansyönti tai kotiäitiys edes liittyy feminismiin, etenkin jos niitä tehdään omasta tahdosta?
Itsekin olen valinnut molemmat ja olen feministi.
Äänestivät itsensä takaisin nyrkin ja hellan väliin.
Missä linkki? Ei kai kyse ole kolmannen aallon uusmarxilaisista intersektionaalisista äärifeministeistä?
tai sitten eivät uskalla enää liikkua ulkona
Vierailija kirjoitti:
Miten lihansyönti tai kotiäitiys edes liittyy feminismiin, etenkin jos niitä tehdään omasta tahdosta?
Itsekin olen valinnut molemmat ja olen feministi.
En tiedä, mutta feministien keskuudessa on tapahtunut muutos asenteissa. Kerro sinä jos tiedät miksi tämä koskee feministejä. Ylellä eräs suomalainen feministi tiesi sanoa, että tämä on ruotsissa muotia feministien keskuudessa.
Tämä kuulostaa aivan tyypilliseltä nasen käytökseltä. Ikinä ei ole hyvin vatvotaan asioita edes takas ja siltikään ei ole hyvin.
Miksi minua pitäis mitenkään liikuttaa se mitä joku svenssoni tekee?
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua pitäis mitenkään liikuttaa se mitä joku svenssoni tekee?
Mistä minä sen tietäisin? Koimmentistasi päätellen kiinnostaa. Ap
Millä tavalla lihansyönti tai -syömättömyys liittyy feminismiin?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on erilainen työkulttuuri ja perheen perustamista arvostetaan tukemalla rahallisesti. Täällä päädyt Hopen/Hurstin jonoon, jos et ole säästänyt minimissään 10 000e. Ai niin, suotavaa olisi jos kehittäisi itseäsi siinä samalla jotta et joudu palaamaan tyhjän päälle.
Kuitenkin ennen ajattelivat toisin. Normaalisti täällä tehdään perässä. Pyh pah, täällä ei jonoon päädy, ellei ole typerä rahan kanssa, tai itseppäisesti pitää yllä liian korkeaa elintasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin tähän jo, lue ketju. Ap
Naiset pääsääntöisesti eivät taida vieläkään tehdä mitä haluavat, vaan tekevät mikä on muodikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun pariinkin otteeseen enkä kyllä löydä vastaustasi tuohon. Vaikka olisitkin vastannut kysymykseen, en silti ymmärrä, mitä tekemistä ruokavaliolla on feminismin kanssa.
Osa naisista haluaa olla kotiäitejä, osa lapsettomia, osa uranaisia. On feminismiä, että voi toteuttaa itseään kuten haluaa.
Tässä on varmaan kyse siitä, kun vuosikymmeniä on ajettu naisten oikeuksia työhön ja muuhun kuin kotiäitiyteen, monelle naiselle on voinut tulla sellainen olo, että nykyaikainen nainen ja feministi ei voi olla kotiäiti. Ja nyt siitä halutaan sanotua irti, nainen voi olla myös kotiäiti ja se on yhtä hyvä valinta, jos se on vain oma päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun pariinkin otteeseen enkä kyllä löydä vastaustasi tuohon. Vaikka olisitkin vastannut kysymykseen, en silti ymmärrä, mitä tekemistä ruokavaliolla on feminismin kanssa.
En edelleenkään tiedä, mutta ruotsissa on tämänlainen suuntaus, että feministeille on alkanut liha maistumaan. Jokin feministi ylellä totesi että tämä on siellä muoti-ilmiö. Tämän perusteella feministit seuraavat toisia feministejä muissakin asioissa kuin feminismissä. Tämä antaa vähän yksinkertaisen kuvan heistä.