Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäistä on vielä " soveliasta" imettää mielestänne?

Vierailija
12.05.2006 |

Pohdin tätä kun itse huomaan pitäväni melko kummallisena sitä että eräs tuttavani imettää lähes parivuotiasta lastaan vielä. Lapsi pyytää jo itse tissiä ja ihan leikkikaluna pitää sitä... minusta tuo on noloa, epäsopivaa ja jotenkin jopa hieman hmm, pervoa?

Mitäs mieltä muut?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta voisi kohta alkaa vierottamaan, mutta en kiirehdi asian kanssa. Viimeistään ennen kun lapsi on 1,5 v. Mutta jos joku haluaa imettää pitempään tai vähemmän, niin olkoon hyvä vaan. Ei ole minun asiani olla poliisina siinä asiassa.

Vierailija
22/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa sopivaa ikää. Oma nuorimmaiseni vieroittui 2 v 8 kk:n iässä ja minusta se oli hänelle juuri sopiva ikävä luopua rinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kävellä ym.(pervo tarkoittaa,että ihmisellä on sairaalloisesti suuntautunut seksuaalisuus)

Vierailija
24/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 6kk olis hyvä kun aletaan syömään enemmän muutakin ruokaa. Itse imetin 4kk, mutta maito loppui.

Vierailija
25/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki tehköön niin kuin parhaaksi näkevät. Minulla on 1,4v ja vielä imetän 2xpäivässä, meillä se on sellainen rauhoitumishetki. Pikku hiljaa lopetellaan tämäkin.

Vierailija
26/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piiruakaan 1v yli

Vierailija
27/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme menossa lentomatkalle ja ajattelin imettämisen helpottavan nousuissa ja laskuissa. Sen jälkeen teimme kesäteatteria ja lapsi oli helppo nukuttaa myöhäänkin illalla imettämällä, laittaa kärryihin nukkumaan ja jatkaa treenejä. Se oli mukavaa aikaa.

Imettämisen lopettaminen aiheutti mulla ainakin aika ison hormonaalisen muutoksen ja jotain siitä entisestä pehmeydestä ja herkkyydestä jäi pois.

Niinpä mä en tosiaankaan kritisoi, jos joku haluaa imettää vieläkin kauemmin. Oma lapsi ei osannut vielä kävellä kun imetin, niin se teki hänestä vauvamaisemman muutenkin.

Vierailija
28/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mikä siinä on pervoa.

Imetystäen ole vielä raaskinut lopettaa kun se toiselle on selvästi vielä niin tärkeää.

Vierailija
29/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui kauhistus ku tuo meidän 2,8v vielä ois tissillä=)=)

Vierailija
30/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en vois kuvitellakaan, että ottaisin pojan (1v 4kk)vielä tissille. Tuntuu vaan jo niin isolta niin henkisesti kuin fyysisesti. Esikoinen vieroitti itse itsensä tissistä 7 kk:n iässä.

Vierailija
31/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pohdin tätä kun itse huomaan pitäväni melko kummallisena sitä että eräs tuttavani imettää lähes parivuotiasta lastaan vielä. Lapsi pyytää jo itse tissiä ja ihan leikkikaluna pitää sitä... minusta tuo on noloa, epäsopivaa ja jotenkin jopa hieman hmm, pervoa?

Mitäs mieltä muut?

Vierailija
32/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjata lasta luopumaan. Tosin joskus tuntuu, että äiti on itse niin imetysriippuvainen, että haluaa pitää lapsen vauvana mahd. pitkään. Minusta yli 2v imettäjä on laiska äiti, joka ei viitsi vaivautua vieroittamaan lasta. Tottakai lapsi haluaa vaikka 4-vuotiaaksi tissiä, jos äiti näin haluaa antaa sitä läheisyyttä! Pelkkä sylissäpito ja haliminenhan ei korvaa imetystä....

Vierailija
33/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosituksista huolimatta. Kokisin itse epämukavana sen, että lapsi tulisi itse kurkkaamaan tissejä ja imemään. Estynyt, ok. Noin 1v asti imettämistä pidin vielä varsin kätevänä touhuna, mutta kun lapsi suuntautuu jo äidistä poispäin, niin en oikein itsekään halua hommaa pitkittää.

Vierailija
34/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan isomman lapsen kohdalla tulee vaiheita, että äiti patistaa lasta käymään tissillä. Näin ainakin mun tuttavapiirissä. Metodi on sellainen, että äiti painostaa leikkivää lasta " tuu nyt vähän Manna rauhoittumaan tissille, tuu nyt rauhoittumaan tissille vähän - toi meidän Manna tarvitsee nyt rauhoittumista tissille" .

Vierailija
35/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noin vuoden ikään on hyvä imettää jos vaan pääsee niin pitkälle. Itse imetin 9kk, mutta vauva vieroitti itse itsensä tissiltä.

Vierailija
36/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miseen. Ei kaikesta tarvitse tehdä niin vaikeaa, äitiys voi olla myös rentoa ja mukavaa.

Eri asia on se, jos imettäminen ei tunnu itsestä mukavalta tai muita syitä, ei kenenkään myöskään ole pakko imettää, jokaisella on varmaan omat syynsä imettämättä jättämiseen ja se on ok.

Helpoimmalla pääsee mun mielestä, kun imettää siihen asti kun lapsi vielä tarvitsee rintamaitoa (korviketta).

On sekin sitten lopulta helpottavaa, kun imettämisen lopettaa - ainakin meillä loppui yöheräilyt, lapsi oli helpompi viedä hoitoon, itsenäistyi muutenkin niin paljon kuin nyt 1,5 vuotias itsenäistyy. Että kyllä se laiskalle äidille sopi sekin aivan mainiosti.

En ymmärrä miksi äitien pitää kilpailla sillä kuka on ahkerin ja raataa eniten - mä olen ollut erittäin löysin rantein ja mielestäni kaikki on sujunut ihan hyvin, lapsi on 6 v ja mä jaksoin hyvin olla 3 vuotta himassa, nyt on ihan kivaa vaihteeksi opiskella. Ei tarvii nipottaa...

Vierailija
37/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntunut sopivalta iältä, vaikka en ole tietyllä tavalla " imettäjätyyppiä" . Itse en voisi kauheasti isompaa kuvitella imettäväni, mutta minun puolestani jos joku haluaa, niin imettäköön. Eniten ihmettelen näitä pervo-huutajia ja niitä joiden mielestä yli 6kk vanhaa ei tulisi imettää. Minusta tuntuu, että osa nykynaisista on niin vieraantuneita luonnosta, että imetyskin tuntuu kummalliselta.

Vierailija
38/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jäpikkä kipaisisi sisään leikittyään kavereiden kanssa pihalla ja pyytäisi tissiä Spaidermän ukko kädessä ja lippis päässä. Siis tämä kuvaus tähän siksi että minusta niin kauan kun lapsen voi lukea jotenkin " vauvaksi" on imetys ok mutta kun lapsi alkaa itsenäistyä eli olemaan omia juttuja ja isojen lasten mielenkiinnon kohteita tulisi tissinkin jäädä. Ja ei niin että lapsi olisi jotenkin pervo vaan äiti joka vielä tuolloin tissiään tarjoaa. Vaan kukin tekee miten itsestä parhaalta tuntuu.

Vierailija
39/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pelleillä pullojen ja korvikkeiden kanssa ollenkaan.

Näin meillä.

Vierailija
40/45 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkiin, joissa esikoisella oli joko tutti tai tuttipullo. Eli nukahtamiseen, heräämiseen ja päivähoidosta palatessa läheisyyteen. Kuopukselle ei tutti tai pullo ole kelvannut. Ajattelen kuitenkin, että viimeistään parivuotiaana poika on vieroitettava, niin kuin isoveli unipullostaan ja -tutistaan. Juuri nyt poika tuntuu olevan kovasti kiinni minussa ja tississä, joten turha kai sitä nyt olisi alkaa vieroittamaan, kun olisi todennäköisesti aika vaikeaa. Enkä keksi, miksi välttämättä nyt pitäisi lopettaa...