Miksi noissa hiihtokisoissa pitää olla alamäki ennen maalia? Typerää kun joku peesihyöty aina ratkaisee noita kisoja
Eikö niitä ratoja voisi tehdä niin, että ratkaisu tulee hiihtämällä, eikä niin että passailet koko kierroksen toisen perässä ja lopun alamäessä tulet ohi?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin sen takia, että saadaan dramaattisia lopetuksia kisoille.
No jaa. Ei kukaan pidä sellaisista henkilöistä jotka antavat muiden tehdä kaiken työn ja sitten itse keräävät hedelmät
Eiköhän nuo stadionit ole tehty silloin kun vielä hiihdettiin pelkillä väliaikalähdöillä
Maali pitää olla siellä missä yleisökin, ja logistisesti on paras sijoittaa yleisö reitin matalimmalle kohdalle.
Ratasuunnittelulla pyritään tekemään kilpailuladun profiilista sellainen, että ratkaisun voi tehdä yhteislähtökilpailussa ennen maalisuoraa. Mikäli olisi pitkään tasaista tai viimeinen nousu juuri ennen maalia, olisi kilpailijana pakko katsoa mitä muut tekevät ja pyrittävä aloittamaan loppu-kiri niin aikaisin kuin jaksaa itse hiihtää täysillä maaliin, eli käytännössä suoran alussa. Nyt on mahdollista tehdä riittävä ero aikaisemmin, kuten viime aikoina nähty.
Mä ihmettelen miksi on hiihtokisoja ja niillä katsojia? Booriing!
Miksi ei hiihdetä tasaisilla pelloilla tai järven jäillä? Näissä ei olisi näköesteitä ja yleisö pääsisi seuraamaan kilpailua paljon pidemmällä matkalla. Myös toisen peesistä saatu hyöty jäisi pienemmäksi.
Yleeisölaji. Siiksi ettei kaiikilla maaliintulijoiilla oliisi naama norsunvtuiilla.
Se on juurikin sen takia, että saadaan dramaattisia lopetuksia kisoille.