Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi noissa hiihtokisoissa pitää olla alamäki ennen maalia? Typerää kun joku peesihyöty aina ratkaisee noita kisoja

Vierailija
16.12.2018 |

Eikö niitä ratoja voisi tehdä niin, että ratkaisu tulee hiihtämällä, eikä niin että passailet koko kierroksen toisen perässä ja lopun alamäessä tulet ohi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juurikin sen takia, että saadaan dramaattisia lopetuksia kisoille.

Vierailija
2/8 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juurikin sen takia, että saadaan dramaattisia lopetuksia kisoille.

No jaa. Ei kukaan pidä sellaisista henkilöistä jotka antavat muiden tehdä kaiken työn ja sitten itse keräävät hedelmät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo stadionit ole tehty silloin kun vielä hiihdettiin pelkillä väliaikalähdöillä

Vierailija
4/8 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maali pitää olla siellä missä yleisökin, ja logistisesti on paras sijoittaa yleisö reitin matalimmalle kohdalle.

Vierailija
5/8 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratasuunnittelulla pyritään tekemään kilpailuladun profiilista sellainen, että ratkaisun voi tehdä yhteislähtökilpailussa ennen maalisuoraa. Mikäli olisi pitkään tasaista tai viimeinen nousu juuri ennen maalia, olisi kilpailijana pakko katsoa mitä muut tekevät ja pyrittävä aloittamaan loppu-kiri niin aikaisin kuin jaksaa itse hiihtää täysillä maaliin, eli käytännössä suoran alussa. Nyt on mahdollista tehdä riittävä ero aikaisemmin, kuten viime aikoina nähty.

Vierailija
6/8 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen miksi on hiihtokisoja ja niillä katsojia? Booriing!

Vierailija
7/8 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei hiihdetä tasaisilla pelloilla tai järven jäillä? Näissä ei olisi näköesteitä ja yleisö pääsisi seuraamaan kilpailua paljon pidemmällä matkalla. Myös toisen peesistä saatu hyöty jäisi pienemmäksi.

Vierailija
8/8 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleeisölaji. Siiksi ettei kaiikilla maaliintulijoiilla oliisi naama norsunvtuiilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi