Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksisikö joku miten helpottaa arkea tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
16.12.2018 |

Olen yksinhuoltaja, mies häipyi kun lapsi oli vuoden vanha. Olen palaamassa töihin hoitovapaalta, ja lapsi aloittamassa päiväkodissa. Asun Helsingissä, ja ainoa päiväkotipaikka, jonka lapsi sai, on useamman kilometrin päässä kodista, ja tietenkin eri suuntaan kuin työmatkani. En omista autoa enkä ajokorttia, joten joudun ensin bussilla viemään lapsen aamulla päiväkotiin väärään suuntaan (kotiovelta päiväkodille kestää puoli tuntia) ja sitten sieltä menemään bussilla ja junalla töihin toiseen suuntaan (johon menee työmatkaruuhkassa melkein tunti) ja iltapäivällä sama mutta toiseen suuntaan. Teen 80 % työaikaa, mutta lapsen päivät on kamalan pitkiä. Työni vaatisi, että joinain päivinä tekisin pidempiä päiviä (tunnit saisin sitten joskus takaisin vapaapäivän muodossa), ja työnantaja odottaa, että joustan. Mutta entä lapsi ja päiväkoti? Mikä helpottaisi arkea? Ärsyttää kun emme saaneet päiväkotipaikkaa yhtään helpommasta paikasta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, jos jollain olisi vinkkejä. Ehkä joku on ollut samassa tilanteessa? Ap

Vierailija
2/5 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin jotain noista: työpaikkaa, asuinpaikkaa, ajokortittomuutta/autottomuutta tai lapsen huoltajuutta. 

Ja seuraavaksi kun tulet kertomaan, miten hankalaa on muuttaa mitään: niinhän se onkin, mutta jos et muuta mitään, mikään ei muutu, eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ajokortti. Se on vaivan ja rahan arvoista, sillä tulevaisuudessa lasta pitää kuljettaa harrastuksiin yms, kauppareissut helpottuu ja aikaa tulee säästymään.

Painosta päiväkotipaikoista vastaavan esimiestä, jotta saisit lapselle hoitopaikan lähempää.

Muuta? Vaihda työpaikkaa? Jää kotihoidon tuelle? Palkkaa lastenhoitaja?

Vaihtoehtoja on useita ja itse tiedät mikä on sinulle realistista. Yksikään vaihtoehto ei ole helppo tai vaivaton, vaan vaatii jonkin verran panostusta, joka palkitaan myöhemmin. Yksi vaihtoehto on myös valita se, ettei tee asialle mitään. Mutta ei se lapsi mene rikki siitä, että joutuu olemaan pitkiä päiviä hoidossa, enemmin saatat itse uupua tilanteeseen, kun ei tuo helppoa ole.

Terkuin, kahden lapsen yh.

Vierailija
4/5 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin jotain noista: työpaikkaa, asuinpaikkaa, ajokortittomuutta/autottomuutta tai lapsen huoltajuutta. 

Ja seuraavaksi kun tulet kertomaan, miten hankalaa on muuttaa mitään: niinhän se onkin, mutta jos et muuta mitään, mikään ei muutu, eikö niin?

Työpaikan vaihtaminen on hyvä neuvo, ja haenkin koko ajan uutta työpaikkaa. Toivottavasti saan sellaisen lähempää kotia tai päiväkotia, mutta tiedostan, että nykypäivänä työpaikat ei ole ihan itsestäänselvyys. Ja toisaalta nykyisessä työpaikassa saan tehdä 80 % työaikaa, mutta uudessa työpaikassa sitä ei kai ole ihan pakko minulle myöntää ennen kuin olen ollut siellä 6 kk? Lapsen isä ei halua lähihuoltajaksi, tapaa lasta silloin tällöin (kun mielestään ehtii). Ap

Vierailija
5/5 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki ajokortti. Se on vaivan ja rahan arvoista, sillä tulevaisuudessa lasta pitää kuljettaa harrastuksiin yms, kauppareissut helpottuu ja aikaa tulee säästymään.

Painosta päiväkotipaikoista vastaavan esimiestä, jotta saisit lapselle hoitopaikan lähempää.

Muuta? Vaihda työpaikkaa? Jää kotihoidon tuelle? Palkkaa lastenhoitaja?

Vaihtoehtoja on useita ja itse tiedät mikä on sinulle realistista. Yksikään vaihtoehto ei ole helppo tai vaivaton, vaan vaatii jonkin verran panostusta, joka palkitaan myöhemmin. Yksi vaihtoehto on myös valita se, ettei tee asialle mitään. Mutta ei se lapsi mene rikki siitä, että joutuu olemaan pitkiä päiviä hoidossa, enemmin saatat itse uupua tilanteeseen, kun ei tuo helppoa ole.

Terkuin, kahden lapsen yh.

Ajokortin voin hankkia, mutta nykyisellä työpaikalla ole parkkipaikkoja. Ruoat tilaan jo verkkokaupasta niin se on helppoa eikä kauppaan tarvitse autoa. Voin etsiä asuntoa lähempää työpaikkaani, toivottavasti silloin saa myös uuden päiväkotipaikan lähempää. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän