Mitä jouluvalmisteluita aiotte tänään tehdä?
Pipareita varmaan leivotaan lasten kanssa meillä. Siivotakin pitäisi, mutta voi olla etten viitsi sunnuntaina.
Kommentit (53)
Menen joulukonserttiin. Ostin eilen joululahjoja. Siivotakin vois vähän, mutta jouluruokia en mieti vielä.
Lapset tekee torttuja ja pipareita.
Kuusi laitettiin eilen ja laatikot tein jo viime viikolla. Lahjat paketoitu jo viime kuussa. Tänään minä vaan lepäileen ja katselen leffoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina tykännyt joulusta ja laittanut joulua, mutta tämä joulu menee tavaroita pakatessa, koska puolisoni antoi etukäteen joululahjaksi minulle hänen salasuhteensa paljastumisen.
Miten hän jäi kiinni?
Ihan perinteisellä kliseisellä tavalla. Lähetti tyttöystävälle tarkoitetun viestin vahingossa mulle ja ilmeestä näki että oli todellakin puhdas vahinko.
Haetaan.joulukoristeet ullakolta ja laitetaan tähdet ikkunoihin yms. muuta koristetta kotiin. Kuusi tuodaan vasta aattona.
Leivon saaristolaisleipää ja silitän pellavaliinan joulupöytään. Jos ehditään aloitetaan joulusiivous. Talo on tosin kuin pommin jäljiltä, joten siivousta riittää jokaiselle päivälle tästä aatonaattoon.
Onneksi lahjat on hankittu ja paketoitu, joulun ruokapuoli suunniteltu. Meillä ei syödä varsinaista jouluruokaa vaan paremminkin jouluinen alkupalabuffee ja jälkiruoka.
Tultiin miehen kanssa maalle rauhoittumaan ja ulkoilemaan. Eilen illalla saunottiin puusaunassa. Lapset 15 ja 19 v jäi vajaaksi vuorokaudeksi keskenään. Illaksi kotiin ja ehkä kauneimmat joululaulut. Lahjat on jo paketissa, ruoat laitetaan ensi viikonloppuna. Suuria joulusiivouksia ei tehdä, vaan perusteellinen siivous vasta joulun jälkeen kun on töistä vapaata.
Voi, miten tehokkaita ihmiset ovat! Meillä on kyllä ulkovalot ja pari sisävaloa laitettu jo marraskuun puolella ja ekana adventtina sain laitettua joululiinat, mutta lahjat on paketoimatta ja osa hankkimatta/tekemättä, jouluruokia en ole aloittanutkaan, kuusi saatiin eilen ja tänä aamuna tuotiin sisälle. Pipareita, torttuja ja riisipuuroa on tehty jo moneen otteeseen, mitään ei ole jäljellä paitsi "piparkakkutalon" osat, jotka tonttu kasaa yllätyksenä lapsille ensi viikonlopuksi. Eilen ehdin kuunnella joululauluja pienen hetken, mutta siivous ja kokkailu ja paketointi kaikki vielä edessä.
Ihan paniikkia pukkaa, kun näitä täydellisten ihmisten viestejä luen... Joulukortit sain kasaan vikana iltana ja näyttää siltä, että joulukin kasataan vasta viime tingassa. Töissäkin on käytävä, joten kaikki taitaa jäädä viimeiseen viikonloppuun. Tänään päivä hurahtaa lasten harrastusten parissa. Eilen sain sentään ostettua kinkun ja laatikkoainekset, mutta paljon on tehtävää, jotta meille tulisi joulu.
Ensi viikolla siis tehdään:
- loput joulukoristeet paikoilleen
-perussiivous, mitään jynssäystä en ehdi
- paketointi
- jouluruoat (nämä varmaan sunnuntaina, kun pakastin on ihan täynnä)
- taatelikakku (tämän ajattelin tehdä nyt alkuviikosta)
- "piparkakkutalon" kasaus (oikeasti siis piparkakkujuna ja eilen yöllä tajusin, että junan etuosa puuttuu kokonaan eli vielä on väsättävä piparitaikinaakin)
- loput lahjat (joko ostan tai saan tehtyä valmiiksi)
Illat menee töiden ja lasten harrastusten merkeissä eli jostain pitää repiä pari yöllistä tuntia näihin kaikkiin.
Mukava kuulla ihmisten jouluvalmisteluista. Juuri ne saa joulumielen aikaan ja sen juhlan tunnun. Ilman valmisteluja kaikki olisi vain sitä samaa arkea.
Rauhallista joulunodotusta kaikille!
Tänään ei oikeastaan ole mitään jouluvalmisteluja tehty, mutta saa nähdä innostunko jotain vielä tekemään. Ehkä maustekakun... tai no, ainakin voisin paketoida lahjoja. Olen pessyt jo vessan perusteellisesti ja sauna/kylpyhuone on kuurattu, joten niihin ei tarvi tehdä kuin normaalia ylläpitosiivousta. Lattiat on pesty ja puhtaat matot laitettu paikoileen. Nuo olen tehnyt parina edellisenä viikonloppuna. Imuroida toki pitää ilman jouluakin. Loppuviikosta saatan vähän kostealla pyyhkiä mattojen välejä, katsotaan nyt.
Huomasin pari päivää sitten puutarhassamme todella kauniin parimetrisen kuusen. Tänään kävin sen hakemassa. Lauantaina otan sen pesuhuoneeseen sulamaan. Suihkuttelen kylmällä vedellä n.3h välein (seisoo vesisangossa) kuten ohjeet neuvoo. Su olohuoneeseen koristeltavaksi. Vain pari nauhaa ja 5 palloa+ latvatähti. Tietysti Jouluvalot, sellaiset kynttiläjäljitelmät. Joulumieleni kohenee entisestään!
Tänään tai huomenna pitäisi pullottaa joulusima, tein tuossa eilen 6 litran erän.
T. Lidl-mies.
mä vasta kotona viikonloppuna, leivon ja siivoan. Ehdin käydä joulun jälkeen katsoamassa kummitytärtä ja uusinta tulokasta.
annoin kämppikselle itsetehdyn joululahjan
Kuusi tulee sisään ja koristellaan. Käymme juomassa glögit tuttavilla.