Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivotko koskaan, että rahalla porskuttava tuttavasi joutuisi kokemaan oikeaa elämää?

Vierailija
15.12.2018 |

Minä toivon. Rahaa on loputtomasti, kaikki hoidetaan sen avulla. Jos lapsi ei saa mopokorttia, hoidetaan asiat "joululahjojen" avulla. Jos lapsi ei pärjää koulussa, hoidetaan asia sillä että peruskoulun jälkeen mennään kovan rahan valmennuksiin. Jos lapsi ei pääse harrastuksen kilpajoukkueeseen, maksetaan mallikoulut ja muut että saa huomiota. Ostetaan, ostetaan, ostetaan, ostetaan. Ja ei korvaa lotkauteta muiden murheille. Koska ei koske heitä. Joskus tulee fiilis, että jospa hekin joskus kokisivat elämän raadollisuuden, jota ei rahalla voi maksaa. Kamala olen.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa miten hyviä ihmisiä täällä. Eivät ikinä ajattele pahasti tai rumasti. Wau!

Minä voin rehellisesti tunnustaa, että saattaisin olla vahingoniloinen jos joillekin ihmisille tapahtuisi heitä kasvattavia asioita.

Nauttisin salaa jos ihmiset jotka ovat helpolla päässeet, saisivatkin opettavaisia kokemuksia.

Itse olen saanut paljon opettavaisia ja nöyräksi pistäviä kokemuksia. Olen ihan tyytyväinen että olen saanut kokea ne, koska muuten olisin aika ymmärtämätön.

Olet ehkä tosi kateellinen tyyppi? Minä en kadehdi rahaa, niin en myöskään toivo rikkaille pahaa. Kyllähän sitä fiksumpi ihminen oppii jo toisten mokista ja onnettomuuksista. Vai onko rikkaan ominaisuus aina välttämättä myös tyhmyys?

Vierailija
22/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään noin rikasta. Jotenkin kuulostaa kyllä todella oudolta tuollainen, kuin amerikkalaista touhua. Mun tuntemani ihmiset ovat kaikki joutuneet kokemaan vastoinkäymisiä, varmasti myös ne joista en tiedä että olisi mitään kovin pahaa tapahtunut, mutta jokaisella on ristinsä kannettavanaan. Rahalla ei saa kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suht hyvä taloudellinen asema, ja voin sanoa ap:lle, että ensinnäkin se ei ole ollut ihan helpolla saavutettu, vaan olen joutunut opiskelemaan ja ponnistelemaan sen eteen. Toiseksi, olen elämässäni kokenut kaikenlaista: vaikeaa sairautta, parisuhdeväkivaltaa, traagisia tapahtumia (mm veljen kuolema). Toivottavasti tämä tieto ilahduttaa ap:n sydäntä, ja muidenkin, jotka saavat tällaisesta tiedosta mielihyvää. 

Vierailija
24/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalle kultalusikka suussa syntyneelle toivoisin vähän vastoinkäymisiä. Mm. entisille koulukiusaajilleni ja ex-poikaystävälleni, joka on miljonäärin poika ja aivan käsittämätön "Stadi on paras ja Kehä 3:sen ulkopuolella on poroja" -tyyppinen juntti. 

Itse olen köyhän perheen ainoa lapsi, jolla on kaikenlaisia fyysisiä ja psyykkisiä terveysongelmia. 

Vierailija
25/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamalle kultalusikka suussa syntyneelle toivoisin vähän vastoinkäymisiä. Mm. entisille koulukiusaajilleni ja ex-poikaystävälleni, joka on miljonäärin poika ja aivan käsittämätön "Stadi on paras ja Kehä 3:sen ulkopuolella on poroja" -tyyppinen juntti. 

Itse olen köyhän perheen ainoa lapsi, jolla on kaikenlaisia fyysisiä ja psyykkisiä terveysongelmia. 

Otit kuitenkin poikaystäväksi ..

Sinkkumíes

Vierailija
26/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toisille raha ja status ovat tärkeintä.

Sinkkis

Vierailija
27/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on suht hyvä taloudellinen asema, ja voin sanoa ap:lle, että ensinnäkin se ei ole ollut ihan helpolla saavutettu, vaan olen joutunut opiskelemaan ja ponnistelemaan sen eteen. Toiseksi, olen elämässäni kokenut kaikenlaista: vaikeaa sairautta, parisuhdeväkivaltaa, traagisia tapahtumia (mm veljen kuolema). Toivottavasti tämä tieto ilahduttaa ap:n sydäntä, ja muidenkin, jotka saavat tällaisesta tiedosta mielihyvää. 

Tätähän nämä eivät nää. Kaikki ovat kultalusikkapersiissä syntyneitä päris hilttoneita.

Sinkkis

Vierailija
28/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että hän on ansainnut rahansa esim opiskelun ja työn seurauksena. Kannattaa,siis opiskella hyvin.

Vierailija
29/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa miten hyviä ihmisiä täällä. Eivät ikinä ajattele pahasti tai rumasti. Wau!

Minä voin rehellisesti tunnustaa, että saattaisin olla vahingoniloinen jos joillekin ihmisille tapahtuisi heitä kasvattavia asioita.

Nauttisin salaa jos ihmiset jotka ovat helpolla päässeet, saisivatkin opettavaisia kokemuksia.

Itse olen saanut paljon opettavaisia ja nöyräksi pistäviä kokemuksia. Olen ihan tyytyväinen että olen saanut kokea ne, koska muuten olisin aika ymmärtämätön.

Olet ehkä tosi kateellinen tyyppi? Minä en kadehdi rahaa, niin en myöskään toivo rikkaille pahaa. Kyllähän sitä fiksumpi ihminen oppii jo toisten mokista ja onnettomuuksista. Vai onko rikkaan ominaisuus aina välttämättä myös tyhmyys?

No en ole mielestäni kateellinen. Jos jollain on rahaa, helyjä, hilpakkeita ja tavaraa, niin en himoitse niitä tai koe että minua jotenkin auttaisi jos hän menettäisi ne upeutensa.

Ehkä et ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
30/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole mielestäni kateellinen. Jos jollain on rahaa, helyjä, hilpakkeita ja tavaraa, niin en himoitse niitä tai koe että minua jotenkin auttaisi jos hän menettäisi ne upeutensa.

No mistä sitten olet kateellinen?

Vierailija
31/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa vähän siltä että monikaan ei edes lukenut aloitusta. Hyökkäsivät vain kaikki joukolla jeesustelemaan ja kateuskorttia vinguttamaan. No ei ihme, jos on tottunut korttia vinguttamaan. Eikä ihme ettei jaksettu ja viitsitty edes ajatuksella lukea koko aloituspostausta, kun ei ole vissiin elämässä ennenkään tarvinnut paljon minkään eteen vaivaa nähdä, tai olla toisten asioista kiinnostunut.

Näitte kaksi sanaa: Rikkaille ja pahaa.

Veditte ensimmäisen impulsinne tiimoilta jeesustelu ja minä olen hyvä ihminen shown pystyyn.

Vierailija
32/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla porskuttavat tuttavani eivät ole immuuneja vastoinkäymisille, sairauksille tai muulle surulle. He myös tekevät paljon hyväntekeväisyyttä, mitä ei kuulutella maailmalle.

Vierailija
33/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin ja nyt voidaan leikkiä että aloittajan esimerkki ja sinä olette ihan sama asia.

Vierailija
34/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En ole kateellinen toisten rahoista, kuten sinä.

Kakanmarjat. Kateellisuus on ihmisen perusominaisuus. Olet siis vielä valehtelija.

Vierailija
35/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä sitten olet kateellinen?

En tiedä mikä pakkomielle sinulla on uskoa että olen juuri kateellinen. En ole kateellinen.

Jos joku on rikas ja omaa normaalin empatiakyvyn ja tajuaa olla myös nöyrä, niin HYVÄ!

Mutta jos joku on rikas ja kenties ilman suurempia ponnisteluja sen eteen näkemättä tai vieläpä kyseenalaisin keinoin, ja lisäksi kehtaa vielä halveksia köyhiä ja käyttäytyy ylimielisesti, niin kateellinenko mielestäsi pitää olla, jos toivoo hänelle vähän opettavaisia ja kasvattavia kokemuksia?

Joo ja älä vastaa tähän, kun et osaa lukea.

Vierailija
36/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. En ole kateellinen toisten rahoista, kuten sinä.

Kakanmarjat. Kateellisuus on ihmisen perusominaisuus. Olet siis vielä valehtelija.

Eli olet kateellinen valehtelija. Ja tyhmäkin vielä.

No voi voi.

Vierailija
37/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten aloitusten seurauksena sitä alkaa ajatella, että karma on totta.

Ehkä ap on elänyt pahan elämän ja saanut nyt läksyksi opetella pääsemään irti kateudesta ja itsekeskeisyydestä ja pahansuopuudesta. Vielä on työsarkaa edessä näköjään henkisen kasvun tiellä.

Vierailija
38/62 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon. Rahaa on loputtomasti, kaikki hoidetaan sen avulla. Jos lapsi ei saa mopokorttia, hoidetaan asiat "joululahjojen" avulla. Jos lapsi ei pärjää koulussa, hoidetaan asia sillä että peruskoulun jälkeen mennään kovan rahan valmennuksiin. Jos lapsi ei pääse harrastuksen kilpajoukkueeseen, maksetaan mallikoulut ja muut että saa huomiota. Ostetaan, ostetaan, ostetaan, ostetaan. Ja ei korvaa lotkauteta muiden murheille. Koska ei koske heitä. Joskus tulee fiilis, että jospa hekin joskus kokisivat elämän raadollisuuden, jota ei rahalla voi maksaa. Kamala olen.

Toivon kaikille kaikille kaikkea hyvää, jokainen on uransa valinnut.

Vierailija
39/62 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä. Työkaverini puoliso tienaa hyvin, ja siksi vaimo on voinut tehdä puolikasta työaikaa jo monta vuotta. Puoliso muuten hoitaa myös ruokaostokset ja ruoanlaiton. Ja silti on niiin rankkaa. Kun hankkivat taloa, työkaveri selitti kuinka vanha talo ei tulisi kysymykseenkään heillä - siispä rakensivat uuden. Meidän palkoillamme ei rakennets 300 t€ taloja, ellei puoliso tosiaan ole huomattavasti parempituloinen.

Kun tässä perheessä lapsi tarvitsee huomiseksi sukset kouluun, soitto vaarille ja vaari hakee uuden suksipaketin. Me muut joko selaamme facekirppistä paniikissa tai mietimme, mistä revimme rahat uusiin. Ja lähdemme illalla ne ostamaan. Myös lasten joululahjalistat toteutetaan alusta loppuun: vanhemmat ostavat osan, ja sitten lista annetaan vaarille, joka ostaa loput. Itse en edes halua opettaa lapselle, että se on joku tilauslista, josta saa varmasti kaikki.

Toisten elämä on niin smoothia ilman rahahuolia, vielä kun ympärillä on ihmisiä, jotka kohtelevat kuin prinsessaa. Tällä naisella ei ole tavisten elämästä mitään käryä.

Vierailija
40/62 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei tippaakaan haittaa jos joku yrittää tasoittaa elämänsä kuoppia rahan avulla esim. Panostamalla valmennuskursseihin tai ostamalla lapselleen asunnon.

Sen sijaan ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka pitävät varakkaita tai hienon tittelin omaavia ihmisiä ihmisarvoltaan parempina.

Se ärsyttää jos ei pystytä kokemaan kunnioitusta ja empatiaa ja ymmärrystä köyhää kohtaan.

Itse olen kuullut esim. Kuittailua "En ikinä voisi ostaa sikanautaa/punalaputettua/Samsungin puhelinta/skodaa/käytettyä/kirpputorilta/Iittalan kakkoslaatua/käydä Tallinnan risteilyllä/ostaa lassie haalaria/asua Keravalla/olla lähihoitaja jne. Saan tätä kuittailua yhdeltä varakkaalta ystävältä joka on syntynyt kultalusikka suussa.

Tuntuu aina välillä pahalta vaikka en sitä näytäkään :(

Kivaa että hänellä menee hienosti, mutta tarvitseeko sitä köyhyyttä hieromalla hieroa toisen naamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi