Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥KESÄKUUNKERTTUJEN PERJANTAI 12.5♥

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on mun viimeinen työpäivä, tuntuu todella hassulta olla täällä töissä tietäen, että en tule tänne (ainakaan töitä tekemään) ainakaan vuoteen. Itse töitä ei tule niinkään ikävä, mutta työkavereita kylläkin, no onneksi tosi moni työkavereista on myös vapaa-ajan kavereita:)

Omanapa: Voin viikkoihin verrattuna todella hyvin, viime yönä heräsin ensimmäisen kerran jostakin muusta syystä kuin wc-hädän eli mulla tuntui hirveesti paineita tuolla alapäässä (aivan kuin olisi pitänyt punnata jotain ulos), mutta tunne meno nopeasti ohi ja nukahdin syvään uneen.

Aloin vaan miettimään silloin yöllä, että eikai sitä vielä synnärille lähdetä (ensimmäisessä raskaudessa ei pahemmin tuntunut ennen ponnistus suppareita), mut ei kai nyt vielä.

jazzimiina:

: Olisiko kellään nimiehdotuksia meidän kolmannelle? Isosiskot ovat Alexia ja Athina joten kolmannen nimi pitäisi (ehkä) alkaa myös A:lla eikä saa olla yleinen nimi... Mieheni ei ole suomalainen.

-Tuli mieleen muutama A:lla alkavaa tytön nimeä elikkäs Adelina ja Anastasia.

Jatkan taustalla oloa, Oravmi76 34+2

Vierailija
22/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassa varmaan ollaan, niin tukala ja tukkoinen olo. Kuumetta ei onneksi taida olla, mutta muuten päässä humisee.. Tai tokihan väsymyskin tekee olon heikoksi, harmi vaan kun ei uni tule silmään. Ei sovi pakottaa, sitten ei ainakaan nukuta. Ehkä illalla sitten.

Ninni, kiitos kun jaoit kokemuksesi. Hyvä tietää etten ole yksin. Toivottavasti teillä asiat selviää jollain tavalla. Voimia sinne!

Jazzmiina: Tuli mieleen Agneta, Aura, Ariadne ja tuo Oravmin mainitsema Anastasia.

Vaihtui muuten kahvi teeksi, nyt voisin koettaa jos vaikka sais pikku nokoset otettua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Nyt sitten tuli neuvolassa käytyä ja se täti oli kerrankin tosi mukava! Hienoa :)

Elikäs viikkojahan mulla on tasan 34 tänään ja tälläisiä tuloksia...

Painoa tullut 1kg/2vko, eli ei paha :) Kokonaispainonnousu tällä hetkellä 12,7kg ja (aikaan ennen ekaa nlaa n. 17).

Hb 120, noussut ihan kivast vaikka en ole edes syönyt rautalisää...

Paineet 124/74, eli hyvä sekin ja pissi puhas.

[color=green]Se mikä mua jäi ihmetyttämään, on Sf-mitta, maanantaina lääkäri mittasi ja sai tuloksen 33cm (rv33+3) ja tänään korttiin kirjattiin " kylkikaarien alle" (rv34+0). Onko tästä nyt sitten vedettävä mitä johtopäätöksiä? Ainakin vahvistui mun olettamus että vauvani meinaa syntyä suun kautta....[/color]

Korttiin merkittiin myös tarjonnaksi rt, vaikka se täti ei ollutkaan ihan varma onko se tosiaan rt... Onneksi sain kuitenkin ajan äitipolille kahden viikon päästä, siellä tarkistetaan tarjonta ja vauvan koko. Neuvolan täti ei antanut arviota, mutta sanoi että kyllä aikas reilun kokoiselta tuntuisi.

Nyt siis odottelen 24.5. kuin kuuta nousevaa, silloin nään " ison pikkuiseni" ultralla ja selviää mahdollisesti jatkokin. I hope so!!!

Jaa nyt tarttis varmaan lounastaa ja levätä hetkinen. Iltapäivästä sitten tyttären päiväkodilla on äitienpäiväkahvit tarjolla, joten sinne suuntaan :)

Helmis ja Onsku 34+0[/color]

Vierailija
24/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Vaikka siis kellohan on jo yksi... Nousin tänään vasta puolilta päivin, kun olen jotenkin aivan katkipoikki... Olen herännyt tän koko viikon joka aamu ensimmäisen kerran kuuden - puoli seitsemän aikoihin, osaksi varmaan siihen, että mies lähtee töihin, mutta varmaan myös " sisäisen kellon" mukaan, että pitäisi muka töihin lähteä. Toivottavasti se loppuu tän ekan lomaviikon jälkeen. Oon nimittäin tänään tosi poikki:-(

Muuten ilo on ylimmillään, aurinko paistaa ja olo on muuten hyvä!

SF-mitasta piti kysymäni vähän galluppia, onko teillä vastaavia kokemuksia: mulla mitta on aikaisemmin ollut ns. normaali käyrien rajoissa, mutta viikolla 30 se oli 32 cm! ja sitä edellinen viikolla 27 oli " normaali" 22 cm. No, terkkari mittasi tuon isomman ja lääkäri tuon toisen. Terkkari mainitsi, että hän saa usein ihan eri lukemia kuin tämä kyseinen lääkäri. Mutta silti huolestuin, eikös se vähän tarkoita sitä, että kohtu on kasvanut vähän liian rajusti? No, viime neuvola käynnillä sf oli 31.5! miten se muka on pienentynyt 0.5 cm? Tosin tää viimeisin mitta on ehkä normaalin rajoissa? Mä en ymmärrä tätä mittajuttua....

Aurinkoista perjantaita kaikille

Riksu rv 33+2

Vierailija
25/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan hammasoikojalla oli käynti ja tytön eskarissa äitienpäiväjuhlaa...taas siis juostu koko päivä ympäriinsä. Toivoin jo niin kovasti että poika olis päässyt eroon tuosta kitalaen venytys-härvelistä joka sillä on ollut nyt vuoden suussa kiinteänä, mutta hitto vie vielä pitää lokakuuhun asti sitä pitää! Poikakin oli aika masis kun oli kait ajatellut että sais kesän olla jo ilman sitä. Vaikka hyvin siihen on reppana tottunut mutta onhan siinä omat huolensa, ja toisinaan poika kimpaantuu ja meinaa repiä sen irti kun alkaa ahdistaa. Mutta onpahan purentavika kyllä korjaantunut tosi hienosti! Käytiin sitten ostamassa duel master kortteja ja jätskit vähän lohdutukseksi...

Mionasta täälläkin odottelen kovasti uutisia!

Jazzimiinalle, mulleki tuli mieleen heti Anastasia, olis samanhenkinen nimi mun mielestä kuin toisten tyttöjenne. Mulle tulee ihan Kreikka mieleen?

Tilanpuutteesta joku kyseli. Tällä kertaa sitä ei ole, aiemmat lapset kyllä syntyivät ahtaampiin tiloihin, esikoinen 47m2 kaksioon ja tyttö 70m2 kolmioon jossa ei ollut kun yhdessä makkarissa vaatekaapit. Nyt on onneksi kaappeja ja vauvalle jopa oma huone kunhan vähän kasvaa. Ensin otetaan vauva meidän makkariin. Tosin kun vauva saa oman huoneen ei ole sitten tietokoneella " omaa" huonetta, mutta ehkäpä mekin siirrymme sitten läppäri-aikaan :).

Tänään ostin ensimmäisen vaatteen vauvalle, keltaisen bodyn jossa on valkoisia palloja. Onneks sain kaverilta lainaan valkoisia ja muita neutraaleja vauvan vaatteita joten kyllä niillä alkuun päästään. Ostan sitten lisää kun tiedän kumpi sieltä tulee.

Krisse, ootko jo saanut äitiyspakkausta? Mehän toimitettiin samoihin aikoihin ne laput kelaan muistaakseni. Mä en ole vielä kuullut mitään sieltä...olis kiva saada jo pakkaus niin pääsis laittelemaan vaatteita.

t. Mariadee 33+0

Vierailija
26/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]no nyt on ulkoiltu ja tytöt päikkäreillä :))

tänään on melki koko päivän ollu semmonen ällötys olo...lie mistä johtuu...kohta täytyy hakea pakastimesta yx jätsi tötterö jos helpottais sillä ;)

hui että kun me aletaan olla jo niin lähellä laskettuja aikoja, jännää!!!

huomasin just että kun tein tuon syntyneet kohdan tuonne esittely pinoon niin olin skipannut kokonaan 6.6 päivän.. ja siitä muistin kun mies kertoi lukeneensa jostain lehdestä että jenkeissä on järjestetty jotain terapiaa äideille joitten lapset syntyvät tuona päivänä (6.6.06) :DD

HERMOSTUTTAAKO TEITÄ,JOS LAPSI SYNTYY TUONÄ PÄIVÄNÄ??

--mua ei ...mun mielestä olis hauska kun muistais muutkin ehkä synttäri päivän helpommin :)

[color=blue]Vastailuja yms.:

LILLIlle onnittelut mahtavista 37viikosta :DD

[color=green]MRS.MARPLE ja MIEHET: Juu hermothan noitten kans menee väkisinki!! ja aika usein tulee varmaan joittenki (=miesten ainaki) mielestä ylireagoitua...mutta mutta...meidän huushollissa on mun pakko ylireagoida tai millekkään asialle ei tapahdu mitään!!

esimerkkinä että jos nätisti pyydän vaikka viemään roskat nii ei varmaan vie...mut jos vähän kiukuttelen (valitan ym) asiasta niin sitten vie roskat...

kaikista parhain konsti meillä on itkua tuhertaa niin että mies varmasti huomaa, niin heti alkaa kotona tapahtumaan ;))

[color=blue]NINNI: kyl sais noi miehet oikeesti miettiä välillä mitä suustansa päästävät!!! ja mä olisin Varmasti sanonut ihan samalla tavalla miehelleni kuin sinä...luultavasti lisäillytkin vielä jotain " kivaa" ...

[color=green]ODOTTAVAAPARTURIA taas koetellaan...koitahan sinäkin jaksella siellä!! ♥

[color=blue]täytyy mennä :( moikka myöhempään...

-k-

Vierailija
27/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Orchid] Täälä yks mamma oli sitten nukahtanuttohon sohvalle. Muistan viimeksi katsoneeni kelloa joskus vähä yli kymmen ja nyt heräsin 12.45. Ou JEah. Jollain on sitten unen lahjat ;o No hyvä,että saa joskus nukuttua. Nyt kyllä supistelee kipeesti joten en tiedä uskallanko yksin kauppaan lähteä. Jos supparit loppuu niin sitten vois harkita.

Kiva kuulla,että muillakin on tilanpuutetta kun vaan meillä! Mäkin halusin tosiaan isomman asunnon jonkun 4h+k tai jotain sellasta,mutta eipä sitä tosiaan juuri nyt ole varaa sellaiseen. Varsinkaan,kun mullakin meni se työpaikka joten ei ole edes paikkaa mihin palata äippäloman jälkeen.

Ompas odottavaparturi saanut taas kärsiä! Voima halin lähetän sinne!

Jazzimiinalle nimi ehdotuksia ei hirveästi ole mutta ensin tuli mieleen: Adeleine,Alekzandria. Ja mä en tiedä miks Aava pyörii koko ajan tossa nimen jatkoks. Mutta kun suomalaiset nimiä et kysellyt niin unohda ;)

Nyytti liikkuu edelleen aika vähän,kaipa sillä alkaa sitten oleen ahdasta tai sitten on taas se 2 päivän lepopäivät sillä.

Lilli81 37+0

Vierailija
28/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu ja kiireellisimmät hommat tehty alta pois. Jos nyt jaksas paneutua vähän eikä vaan oman navan ympärillä pyöris.... :)

Tervetuloa uusille munki puolesta, alkaa väki lisääntymään joka suhteessa.

Mua jäi mietityttämään toi tuttipulloharja kysymys... Ei meillä ollu erillistä harjaa mut eipä sitä pulloo paljo käytettykään, keitinki varmaan yli ahkeraan ne pullot...

Miesten kans tuntuu monella olevan sählinkiä... Meilläki oli joku aika sit ihan vähäväliä vuoroin kiistaa vuoroin mykkäkoulua. No sitku räjähin tosissaan ja pitkät itkut vollotin nii johan muuttu asenne... Eli viisastuin sen verran ettei vihjailu tmv auta pätkän vertaa vaan pitää suoraan sanoo..

Vaatteiden vaiholle ja eväiden tekoon, ollaan unien jälkeen lähössä kyläilemään/ulkoilemaan.....

Suhmura, poitsu 12/03 ja Napura 36+1

Vierailija
29/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen A:lla alkavia tyttöjen nimiä: Ava tai Aava, Ada tai Aada.

Vierailija
30/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Outo fiilis.. ensinnäkin päikkäreitä en ole nukkunut aikoihin ja nyt on ihan höntti olo..

Pitäis varmaaan useammin.. Kattelin subilta sitä ihmeiden aikaa ja heräisn tovi sitten.. Melko kauan..

Vettä sataa ja niin on hyvä! Puhdistuu toi ilma noista pölyistä..

Mionaa jännitän edelleen ja kokoajan pakko käydä tarkistamassa tilanneta.. Olisko uutisia..

Odottavaparturi: tsemppiä:)

Miesten käytös on välillä ärsyä, mutta toivottavasti ne rauhottuu.. !1 Voimahalit kaikille:)

Nyt evästelemään..

MariAnn

Vierailija
31/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jazzimiina:

Olisiko kellään nimiehdotuksia meidän kolmannelle? Isosiskot ovat Alexia ja Athina joten kolmannen nimi pitäisi (ehkä) alkaa myös A:lla eikä saa olla yleinen nimi... Mieheni ei ole suomalainen.

Jazzimiina ja tytöt

[color=green]

muutamat ehdotukset täsä:

Abelina

Abrianna

Adalia

Adalicia

Adalina

Adanna

Adelia

Adelicia

Adelina

Adelinda

Adelisa

Adorabella

Adrianna

Aisha

Alanna

Aleana

Alecia/Alycia

Alexa

Alexandina

Alicea/Alicia

Aloisa

Amadina

Amarisa/rissa

Ambrosia

okei nyt lopetan :)) tästähän tulee muuten pitkä kui nälkä vuodesta :))

noita nimiä kattelin sen mukaan että alkaa ja loppuu aahan niinkuin siskoillaankin :))

mun suosikit: aurora ja ariel jäi vielä mainitsematta :)

-k- ihan oikee palsta terroristi ;)

Vierailija
32/32 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Palevioletred] Mä olen jopa saanut tässä välissä jotain aikaiseksi,heureka! Ompelin nyytille sen peiton vaunuihin. Nyt alkaa sitten olla kaikki tarpeellinen kassassa. Paitsi tosiaan niitä vaippoja ei ole hommatttu. MIES LUPAS HAKEA KUN OLEN SYNNÄRILLÄ! Se olis kyllä ihme.

[color=red]Siitä saankin kehiteltyä kysymyksen ;) JÄTÄNKÖ TON VAIPPOJEN HOMMAAMISEN IHAN KOE MIELESSÄ MIEHELLE? Olis kiva nähdä osaako se niitä hakea kaupasta. Mitä mieltä olette? (olenko mä ilkeä?)

[color=Palevioletred]Kiitos krisselle viikko onnitteluista. Oikeesti en itse ainakaan silloin 25 viikolla olis uskonut että täälä sitä ollaan vielä yhtenä rv:llä 37+0 ;) Mutta näköjään kaikki on mahdollista.

Aika moni kirjoitteli miesten kanssa olevista hermoromahduksista. Meillä ei auta huuto eikä itku siis silloin kun en ollut raskaana vielä. Miehestä ei saa edes tappelukumppania,jos sille jostain mäkättää se lähtee lenkille ja palaa kolmen tunnin päästä. Jos sitä kiukuttaa se voi jotain pientä sanoa mutta muuten on sitten hiljaa. Mun mielestä se on ärsyttävintä jos joku on hiljaa.

Jos haluaa jotain saada tehtyä niin paras on tehdä itse. Sitä olenkin ihmetellyt silloin kun olin vuodelevossa kun mies teki kaiken ilman sanomista ja toppuutteli,etten saa tehdä mitään jos itse meinasin jotain pientä tehdä. Joten mulla ei sais olla mitään valittamista,eikä toisaalta olekkaan. Meillä mies halusi tätä lasta ensin ja sitten vasta mä aloin työstämään ajatusta sen jälkeen. Että voisin sanoa,että se on oikeesti halunnut vauvaa kuin kuuta nousevaa. Älkää nyt ymmärtäkö väärin olen mäkin halunnut lasta tosi kovasti. Aloite vain tuli silloin joskus mieheltä.

Nyt mies on lähtenyt salille ja mä ehdotin,että sillä välin kirjoitan sen anopin äitienpäiväkortin valmiiksi ja sitten kun se tulee niin voitaisiin hakea anopille kukka ja viedä ne samalla. Anoppi ja appiukko on lähdössä viikonlopuksi tervehtimään isomummua. (siis mun miehen mummua)Isomummulle viedään vaan kukka kun hän on sokea,niin ei korttista ole sitten mitään iloa. Kukista tulee edes tuoksu. Anoppi lupasi sen hoitaa.

Katsotaan nyt kuinka viikonloppuna kerkee kirjoittelemaan,mutta toivottavasti edes lukemaan. Toisaalta täälä olis testipäivä lauantaina jos ei sada ja mies on sinne menossa,niin vois keretäkin kirjoittelemaan.(Testipäivä on siis street race virityksiä testaillaan,niin sitä menee katsomaan.)Kilpailut alkaa sitten kesäkuussa. Ajattelin tänä kesä päästä edes yhtä katsomaan. Ollaan oltu viimeiset 6 kesää seuraamassa kisoja.

Nyt päästän vihdoinkin muutkin kirjoitteleen!

Lilli81 37+0