♥KESÄKUUNKERTTUJEN PERJANTAI 12.5♥
linkki eiliseen pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7235069&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (32)
Magpie:Tietääkö muuten joku voiko jotain allergialääkettä ottaa pahimpiin oireisiin? Nenä on niin tukossa kun olla ja voi ja sen takia päätäkin särkee koko ajan.
[color=Palevioletred] Nenän tukkoisuuteen saa kuulemma käyttää Nasonexiä ja vuotaviin silmiin Lomudalia. Näillä mä ajattelin ainakin pärjätä kun lääkärit eivät osaa päättää,että mitä allergiatablettaja saa käyttää ja mitä ei. Toiset sanoo,että kaikki zetiriksiniä sisältävät pitää jättää ottamatta ja toiset sanoo,että niitä sais ottaa. Joten mä en ainakaan halua riskeerata vauvan terveyttä, en ota mitään!
Voihan sitä farmaseutilta kysyä vielä,että mitä voisit ottaa.
Tsemppiä allergia oireisiin.
P.S voisit kokeilla myös höyryhengittää ekalyptusta tai vastaavaa. Se avaa hengitystiet aika tehokkaasti. Kattillaan vaan eukalyptusta/minttua ja sitten niin,että kiuhuu ja naama siihen höyryyn ja pyyhe päälle. Sitä voit ainakin kotikonstina kokeilla ens hätään.
Lilli81 taas (odottaa miestä salilta kotiin ja terrorisoi täälä)
Nyt ollaan taas askeleen edempänä hankinnoissa: Käväistiin tilaamassa ja maksamassa sänky! Patja saatiin jo mukaan, sänky ja hoitotaso tulee ens viikolla. Lupasivat toimittaa sen perille saakka.
Lisäksi matkaan tuli:
- Jättisiteitä äidille jälkivuotoon
- Rintapumppu (käsikäyttöinen)
- Puuvillatumput tenavalle, ettei raavi itseään. Ne äitiyspakkauksen lapaset on niin paksut..
- Imetysliivit, mustat
Eli nyt alkaa olemaan kaikki valmiina, ensi viikon jälkeen sitä vois harkita ulos tulemista (kuullaanko siellä alhaalla??).
Niin ja tänään syötiin ensimmäiset uudet perunat tälle vuodelle, nam nam..
Tänne palailen nyt. Vähän tuo meidän päivä taas venähti. Mies tekee pitsaa ja likka auttaa, joten äiti käyttää hetken hyväkseen.
Kaikenlaista keskustelua on käyty. Ihan ensiksi tosiaan tervetuloa Kukka82!
Miehet on tuollasia, ei ne osaa kaljaa kieltäytyä, jos kaveri pyytää=)
Mä olisin antanut ympäri korvia(anteeks vaan), jos mies sanois, et sähän lasta oot halunnu. Kuulkaa siihen tarvii aina kaksi... Meillä tässä taannoin tapeltiin ja mies sano, et on tuota lasta molemmat ihan yhtäpaljon halunnu. Siihen se sit saikin mut leppymään...
Tilan puute on meillä suhteellinen - eli tilaa ja kaappitilaa olisi, mikäli remppa olisi valmis... Nyt kärsitään maan perusteellisesta ahtaudesta ja hyllyjen vähyydestä...
Joku eilen kyseli vyötärönympärystä... Se on mulla nyt 103cm ja painoa on mulle tullu ekasta neuvolakäynnistä 2,8kg. Tosin viimeks jo 440 per viikko eli loppukiri menossa=)
Huomiselle onkin suunnitelmissa vaikka mitä... Kylämarkkinat, kodinhoitohuoneen kalusteet jne.. Katsotaan nyt, kun ilta menee kiekkoa kattellessa... Huomatkaa et oon heltyny ukolle jo tosta jääkiekosta taas voin käpertyy jo kainaloon kattoo... Sit ois tavotteissa viettelyä ja helliä hetkiä.. No toivossa on hyvä elää... Alkaa kuitenkin tuo maha heiluu siihen tahtiin et voidaan ylimääränen romantiikka unohtaa...
Jotain muutakin oli kommentoitavana, mut pää on hatara...
Lytte suurine suunnitelmineen
Lilli: Jätä ihmeessä se vaippojen hankkiminen miehelle=)... Siitä se isyys alkaa. Mul on hankittavien tavaroiden lista jääkaapin ovessa ja se on kirjotettu sillai, et mies takuuvarmasti osaa hankkia ne tavarat, jos mä en itte jostain syystä ehdi... (LUE:. mitenkä sattuukaan, et ei kaikkea saa kasaan...)
Kolme viikkoa laskettuun aikaan... Kun menisi nopeasti. Olo on melkoisen tukalan tuskainen. Yöunet on urbaani legenda. Viime yönä ei ollut mitään hyvää asentoa. Tuntui että happi loppuu vaikka olin kyljelläni ja tyynyillä nostettuna puoli-istuvaan asentoon. Jos unet ei parane, niin ensi torstaina sairaalassa on vastaanotolla odottava äiti joka pyynnönomaisesti käskee tekemään asialle jotain, mikäli siis vauvalla on kaikki ok.
Tähän asti kaikki ok vauvalla. Painoa oli eilisen poli käynnin mukaan oli 2920 grammaa, vajaa sata grammaa oli vauvalle tullut painoa viikossa. Nyt tähän hätään en muista kenellä oli ollut puutetta lapsivedestä, mutta että nyt on hanat auenneet. No, täällä on sama tilanne. Normaalin rajoilla ollut vesimäärä on nyt normaali luvuissa. Yksi huoli vähemmän.
Tänään oli viimeinen tentti ennen vauvan syntymää, saa nähdä miten kävi. Huonosti luulisin. Näillä yöunilla ei kovin hyvää tulosta voi odottaa.
Galluppeja on ollut, mutta nyt en muista mitä... Miehistä on ollut ongelmaa, eikä täälläkään sillä suunnalla aina ole niin hehkeää. Ei sentään juhlinnan vuoksi, mutta muuten rasittaa aina välillä tuo miehen toiminta. Tytön nukkumaan laittaminen on vaikeaa, kun nukahtaa itse samalla eikä pääse valvomaan yhteen yöllä... Juu, ja siinä meni se oma tentiin lukuaika. Ja oma kunto ei salli suurta neuvottelua aiheesta.
Sormet ristissä odotan että diabeteskätilön pohdinta että tulenko seuraavalle käynnille osoittautuisi aiheelliseksi, että pääsisin jo synnyttämään. Niin kovin paljon helpommalta näillä vaivoilla tuntuisi vauvan kantaminen käsivarsilla kuin mahassa. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato.
Mukavaa illanjatkoa kertuille. Niin, ja toivottavasti Mionalla ja vauvalla on kaikki hyvin.
Jamesiina ja Masuvauveli rv 37+0
Täällä käydään nyt sit ihan ylikierroksilla!!! Mä oon siis yliväsynyt! Onneks se on vaihteeks tällästä tyhmää nauramista ettei sellasta kiukuttelua mitä oon tainnut pitää tässä lähipäivinä. =))
Eli joitain kommentteja jouhinkin aiheisiin mitä on puhuttu nyt ja aikasemmin.
Eli olikos se alkuviikost ku oli puhetta tost seksistä, meillä nyt sit on toi yhdyntä ihan kiellettykin mut oikeen nauratti eilen neuvolassa ku th kysy et onko se ollut vaikeaa olla ilman!?!! No ööö! Mulla seksin ajatteleminenkin melkeen aiheuttaa supisteluja ja sit mies ei totta vie haluu aiheuttaa mulle niit supisteluja!!! Nyt kun tääl on ollut juttuu noista iki-ihanista miehistä enemmänkin nii toi meijän isäntä on nyt viimeaikoina ollut kyl aika herttanenkin kaikkien näitten mun vaivojenkin takia. Onneks, vois olla et oisin kyl muuten aikast helisees!
Venla82 kirjotti eilen niist allergia oireist nii tääl on ihan sama juttu. Mä en oo ikää ollut allerginen millekään ja nyt tuntuu et oon ihan tukossa. Nii nenä ku silmätkin.
Ja Magpie: mulle lääkäri suositteli Nasoliniä yks suihkasu aamuin illoin. On itse asiassa ihan riittänytkin mulle toi määrä.
MariAnn80 kysy eilen noist neuvola käynneistä, tääl on ihan normaali tapa et viikoon 32 asti käydään kerran kuussa sit kahen viikon välein pari kertaa ja viikoista 36 eteenpäin jokaviikko. Sit tietty jos jotain ongelmii tai poikkeavuutta on nii sit useemmin.
Lilli80 tosta tilanpuutteesta. Meillä on vuosi sitten valmistunut omakotitalon alakerta (siis itte rakennettu tää talo). Tääl alakerrassa on vain yksi makuuhuone ja yläkertaan on suunnitteilla kolmelisää. Tää alakerran huone mikä on nyt meijän makuuhuone on suunniteltu et se on tulevaisuudessa työhuone. Ja siis siks siin ei myöskään oo ku yks pikkunen vaivanen kaappi! Siis meillä on ulospäin ihan älyttömän kokonen torppa mut tässä huushollissa ei oikeesti ole tilaa vaatteille!!!!
Mulla on jo mun vaatteille ihme lipasto viritelmiä eteisessä ja nyt yritän kuumeisesti pohtia et mihis meijän tulokkaan vaatteet ja tavarat laitetaa? Toivon oikeen sydämeni pohjasta et isäntä jaksais enstalvena paneutua ton yläkerran rakentamiseen et oikeesti tulis sitä lisäkaappi tilaa!
Tuli tosta Jazzimiinan nimikyssäristä mieleen et, mun toinen nimi on Ameile ja oon joskus mukulana jo päättänyt et siit tulee joskus mun tytön nimi. No reilu vuos sit ku aukasin oman parturin nii menin ja täräytin sen mun liikkeen nimeks! Nyt ku nää vauvan nimiasiat on ajankohtaset nii hitto että harmittaa!! Ei nyt tulis mieleen enää antaa omalle likalle samaa nimee ku äiskän parturi kampaamo on!
No jos nyt lähtis jo pikku hiljaa suihkuun ja sänkyyn rauhottuun jos se unikin yllättäis mut pian!
Anu
[color=Violet] Mun oli pakko tulla vielä vilkaseen illan jutut. Saunasta ollaan vähän aikaa sitten palattu ja mies lähti vielä motskariajelulle.
Mies meinas saunassa,että eikö se pikkunen jo pian syntyis alkaa kuulemma oleen kärsimätön! Ai söpö kommentti! Tais just pari päivää sitten täälä palstalla uumoilla,että mies on kärsimätön odottaan syntymää.
Nyt on sitten supistellut koko illan sillee vähäsen,etten sinne kauppaankaan uskaltanut lähteä. Ja nyt saunan jälkeen supistelee jälleen aika kipeästi.Katsotaan nyt tuleeko taas uneton yö.
Kiitos kaikille jotka vastasitte tila ongelmaa. Varmaan pitäis yrittää miehelle puhua jos vaikka vielä lipasto ahdettaisiin tonne makkariin.
Ja kiitos lytelle siitä vaippakeskustelusta! Taidan tehdä saman,että kirjoitan sille lapun jääkaapin oveen jättikirjaimin.Tosiaan saa mies ne hankkii kun on luvannut.
Jotain tällasta vois laittaa:
MUISTA HAKEA VAUVALLE VAIPPOJA KUN MAMMA ON SAIRAALASSA ;) Eiks olis aikas hyvä?
Öitä toivottelen niille joille uni tulee! Itse katselen vielä hetken telkkua ja menen sitten sänkyyn ihmettelemään,josko uni tulis.
Lilli81 37+0
[color=red]aurinko paistaa ja kohta ei täs koneella voikkaan taas olla kun on sen verran ohuet verhot että paistaa suoraan silmiin!!
no mut en kyl valita kun on ollut niin ihanat ilmat :))
omanapa:ei mitään uutta...ainoastaan kun aamulla herää niin nivuset on ihan sika kipeet!! mut heti kun pääsee sängystä ylös ni helpottaa
jokohan tänään kuullaan MIONAsta...♥
aamukahvin hakuun..kahtellaan joko muita kerttuja on herännyt sillä välin :)
krisse,Janina-02, Mimosa-04 ja Aurora/Antonio rv34+6
Kampesin itteni ylös ja aloin aamupalaa suunnitella. Täytyy kohta tuo ukko ja tyttö herätellä.
Eilen sitten pistin rahaa menemään huolella ja kotonakin olin vasta puoli kymmeneltä=) Olihan pään tuuletuspäivä. Jalat kyllä huusi armoa ja yöllä ei sitten meinannut päästä kävelemään vessaan.... Mutta olihan mukavaa!
Neuvolassa tosiaan kävin aamulla ensiksi. Siellä kaikki hyvin. 112/70, hb 133, sf 30,5 sykkeet nopeat, kun pieni touhusi kovasti. Turhaan oottelin kutsua ä-polille - oli terkka unohtanut lähetteen=( Lupasi sen sinne laittaa, mut katotaan... Otti nyt viimeset veriryhmäkokeet ja tuumas kannustavasti, et on sit otettu, jos lähtö tulee (mietin siinä sit et ahaa) On mun maha kans valahtanut alaspäin vaik ei ole vielä kiinnittynyt vaavi. Pääalaspäin siellä hommaillaan.
Kahvin keittoon... täytyy mukin kans lueskella teitin eiliset jutut=)
Lytte ja Masukki 34+6
[color=Goldenrod] Ihana aamu täälä pitkästä aikaa! Sai heräillä siihen,että mies silitteli masua ja oli muutenkin hellä ;) Heti on paremmalla tuulella.
Nyt sitten tässä taas pähkäilen,että mitäköhän sitä tälle päivää keksis. Eilinen siivoominen on tosin vielä kesken sielä makkarissa,mutta nyt ei oikeen inspaa tehä sitä loppuu. Pitää sitten lauantaina. Tietty vois ommella jotain ja käydä vaikka jossain päivän mittaan.
Mä ajattelin,että kun eilen niin tohotin että jos ei nyt yöllä tule lähtöä synnärille on ihme! Eikä tullut.Ei ollut edes minkäänlaisia kipuja yöllä. Illalla supisteli vähäsen,mutta se oli sellasta pientä vielä. Ei mitään säännöllisyyttä. Pitää nyt näköjään oikeen kunnolla rasittaa itteensä,etten ole sitten käynnistyksessä 4 viikon päästä.
Eilen nyytti oli aika hiljainen tapaus ja aloin jo huolestumaan. Ajattelin,että tänään soitan neuvolaan jos ei ole liikkunut. No aamulla se alkoi jo jumpalla,joten ei varmaankaan tarvitse soittaa. Tarkkailen nyt tmän päivän tässä vielä niitä liikkeitä.Kun meidän nyytillä noita hiljaisia jaksoja on aina silloin tällöin.
Jaa-a mitähän piti kommentoida,en muista! Pitää palata asiaan satsi kupin kanssa. Teetä ihan litkin kun kahvi tekee niin huonoa. Olen kade niille jotka voivat sitä juoda!
Lilli81 37+0 JEE, UUS VIIKKO!!!! :)
P.S Minäkin mionaa odottelen innolla!
Vaihteeks epämääränen yö takana... En etes muista kuinka monesti vessassa kävin mut monesti, aina ku asentoo vaihto nii oli oikeesti kova hätä...
Eilinen päivä sujahti aamusta iltaan siivoilun ja pyykkäilyn parissa, laskin et varmaan 7 koneellista pesin, huh! Ja lattiat kiiltää äitienpäivänä...
Eilen hokasin, ku naapurin emäntä jututti, et oikeesti 3viikon päästä päästään muuttamaan!!!!!!! Tai siis jos vauva ei oo syntyny... :)) Pitäsköhän kohta alkaa pakkaamaan....?
Eilisen pinon loppua luin mut enää en muista aioinko jostaki kirjottaa... Mionasta varmaan kohta kuullaan...
Suhmura 36+1
Se on taas perjantai.
Jotenkin viikonloppu on aina mukavampi kuin arkipäivä, vaikka kotona onkin. Mutta se on mihin itsensä totuttaa. Pitäisi pikku hiljaa tottua siihen, että arkena on mukavaa kun on kaikki paikat auki ja niissä ehtii käymään! Huono puoli tosin, että kaverit kaikki ja mies töissä just silloin kun vois jonnekin mennäkin..
Äh.
Taas nukuin niin huonosti että jututkin on ihan kummia.. Pahoittelen.
Saako valittaa? Ehkä turhasta mutta pakko päästä jonnekin purkamaan.. Eilen kun mies tuli töistä, kysyi että voiko mennä kaverin kanssa jonnekin radalle ajelemaan. Sanoin että tottahan toki, ei hänen tarvitse lupaa kysyä, mutta että voitaiskos käydä kaupassa ensin (kun en enää jaksa raahata viittä kauppakassia ja hyvä olisi miehenkin joskus maksaa ruokansa mitä syö). Miehelle sopi, että heti ruuan jälkeen mennään, ruoka oli viittä minuuttia vaille valmis.
Noh, siinä sitten kävi ilmi kun mies jutteli tämän kaverinsa kanssa puhelimessa, että mies oli menossa lähikauppaan ettei siinä mene kuin vartti. Korjasin sitten että tarkoitus olisi nyt nimenomaan mennä vähän suurempaan kauppaan, että saa koko viikonlopun ostokset. Aivan sitten kauhuissaan että siellähän menee vaikka kuinka kauan johon tokaisin että no ei sitten tarvitse mennä.
Olin hieman tyytymätön asiaan, mutta mikäpä siinä. Mies sanoi tulevansa reilusti ennen yhdeksää takaisin, että mennään sitten, ja se sopi mulle.
Noh, siinä kahdeksan jälkeen tuli viestiä, että ei uskalla vielä lähteä kotiin ajelemaan kun kaveri oli tarjonnut oluen. Jippii. Mies oli sitten kotona vasta puoli kymmenen maissa..
MIKSI?!
Miksi luvata jotain jonka voi unohtaa heti jos kaveri tarjoaa oluen? Onko se yksi olut niin tärkeä ja tähdellinen että aiemmat velvoitteet ja sanomisensa voi jättää huomiotta?
*ärrinmurrin*
Ylireagoinko?
Mietin vähän, että joko taas hormoonit hyrrää niin ylikierroksilla että kaikki pienetkin asiat tuntuvat suurilta..
Noh, sitten muihin asioihin..
Lilli: Mulla oli ensin noin kuukauden välein, sitten kun verenpaine nousi maaliskuulla, on ollut joko viikon tai kahden välein. Lääkärikäyntejä on ollut neuvolassa kaksi.
Kysyit myös tilasta, tai sen puutteesta. No meillä on, puutetta. Meillä ei ole riittävästi komeroita kahden ihmisen käyttöön, saati sitten kolmelle. Haaveilenkin omasta omakotitalosta, jossa on suuren puutarhan lisäksi riittävästi varastotilaa sisällä ja ulkona.
Kukka: mukaan mahtuu, terve tuloa!
Nyt aamukahvin keittoon..
kurkkukipuinen Mrs.Marple & Rääpäle, rv 35+6
(ja huomenna taas vaihtuu viikko!)
[color=red]Eilisen kiukkupäivän jälkeen on taas parempi aamu :) Tänään on mmyös neuvola, joten toivoa sopii ettei se tätsy hermostuta mua... Se kun on niin outo.
[b]Kukka82[/b] Tervetuloa mukaan minunkin puolestani :)
[b]Mrs.Marple[/b] Mä olen tullut siihen tulokseen, että miesten kanssa kannattaa samoin tein hiukan ylireagoida. Muuten pian huomaa olevansa tilanteessa jossa mies tekee oman päänsä mukaan ja olettaa että aina vaimo antaa vain mennä ohitte. No hiukan kärjistetysti mutta siis pointti tuli esiin :)
Eipä mulla nyt ollutkaan mitään järkevää sanottavaa... Palailen neuvolan jälkeen astialle.
Huomaan että tulee nyt pyörittyä täällä palstalla ihan jatkuvasti, jotenkin niin kaameesti jännittää se [b]Miona[/b]!! Mitäs sitten kun näitä vauvoja alkaa enemmälti olla tuloillaan, kärsii jo perhe-elämä kun äippä päivystää syntyviä kerttuja :)[/color]
[color=orange]Aamukupposen ääressä jälleen. Täytynee tänään mennä uimaan, kun jo kaksi päivää ollut liikunta-vapaata päivää (koiran vaan käytin lenkillä). Heti kyllä alkaa näkyä jaloissa ja muutenkin turvottaa jos ei pääse liikkumaan... tulee sellainen äh-puh-olo :D
[color=red] Mrs. Marple: Vai radalle se sunkin ukkos karkaa... sama ongelma. No yleensä en siitä ole motkottanut, kun itekki ennen raskautta olin jokapäivä tallilla.... mutta eilinen alko ottamaan päähän, kun jo kolmas ilta peräkkäin ettei ukkoa kuulu tai näy. Menee suoraan minne milloinkin ja tällä kertaa oli radalla. Yritin soittaa, mutta ei vaivaudu ees katsomaan puhelinta onko tullut soittoja. Mitä jos mulle tapahtus jotain ja ukkoa ei saa kiinnin koko iltana. Vasta kymmenen jälkeen vaivaitui tulemaan kotiin. Huomautin sitten tänä aamuna asiasta, että voi sitä puhelinta välillä vilkuilla. ... ja että sen jälkeen kun vauva on syntynyt niin ei voi joka ilta olla harrastuksissa... niin että tämä emäntä olis vaan yksin vauvin kanssa kaikki päivät.... johon mies tietysti, että " iteppähän vauvaa halusit"
...aina sama juttu. esim. Mies halus alunpitäen kissan meidän taloon. Mentiin kattoo Hesyyn kissoja, koska maatiaispentuja ei ollut muualla. Kaikki pennut oli vararttu, joten mentiin kattoo rotukissoja. Matkalla mies vaan tokas, että otetaan sitten tyttö pentu, että saadaan pentuja itekin joskus. No arvatkaa vaan onko sen jälkeen kissat olleet niitä " sun kissojas" , kun minä kuulemma niitä rotukissoja halusin. Oliskohan äijä sitten kerännyt maatiaiskisun paskat??? Sitten koiran kanssa. Mies ruinas vuoden päivät uutta koiraa, kun vanha kuoli... ite en halunnut. Mies halus collien (johon en taatusti karvojen ja lenkitysten takia suostunut) .. jossain vaiheessa sitten mies sano että chihuahua olis kiva.... no chihuahua hankittiin. ... taas sama juttu! Kun yritän sanoa, että menis lenkille koiransa kanssa niin minä kuulemma sitä chihua halusin, että hän olis halunnut collien. Kysympä vaan, että olisko sitten lenkittänyt collieta??? joka päivä 3 kertaa... harjannut ja pessyt turkin, huuhdellut mahakarvat kurakelin jälkeen, imuroinut karvat matosta jne.
Tänä aamuna tuli sitten sanottua pahasti :( Sanoin sitten hetken mietittyäni, että herra voisi lähteä nyt, jos ei kerta lasta halua ja ole valmis hoitamaan sitä, eikä vasta sitten kun vauva on syntynyt... että niin se vaan sitten on helpompaa kaikille osapuolille. Mies lähti töihin. :(
Ottaa niin päähän, kun yhessä jotain aletaan hommaamaan ja tekemään, niin sitten yllättäen kaikki onkin ollut vaan mun juttuja... oli sitten kyse kissan paskoista, koiran ulkoiluttamisesta... ja kohta vaippojen vaihdosta.
[color=blue] anteeksi nyt marmatus, mutta pakko on purkaa jonnekin...
Ninni rv 33+2
Vähän kuulumisia ennen töihin lähtöä.
Eilen oli sitten neuvola, kaikki muut oli ok paitsi nyt th ihmetteli vauvan sydänääniä ja " löysi" niistä ekstran. Siis kuulin itekkin sen epämääräsen kohan niissä lyönneissä. Siinä se hetken aikaa pomputti mua ylös alas siit hoitopöydält ja koko ajan kuunneltii niit ääniä. Sieltä sitten suoraan v-s siraalaan sydänkäyrille. Hoitaja otti käyrät ja katto sitä ja totes et hänen mielestä tää näyttää normaalilta et hän antaa sen sit viel lääkärille. Olin jo pihalla auton käynnistänyt ku se hoitaja soitti mut takas et hän oli huomannut mun papereista nyt vast et mulla on toi streptokokki agalact (tai mikä olikaan) positiivinen et lääkäri haluais varmaan nähä mut. Kysyin heti et kui kauaa mahtaa mennä ennen ku pääsen lääkärille, no yllätys lääkäri oli leukkauksessa et varmaan tunti. Peruutin siit sit asiakkaan ja odotin sitä lääkärii tunti kolme varttii. Mulla on taas kohdunsuun tulehdus(!) ja sit viel se lääkäri totes et kylläpä mulla supistaa kokoajan(?!). Siinä maatessa sit totesin et aijaa ja seki kysy et etkö tunne sit vai, no joo, en! Sit ennenku se sai ultrattua loppuun mulla " alko" sit supistaan ja sit se kauhisteli et nyt kyllä supistaa niin ärhäkkäästi et pystynkö mä lainkaa ajaan laitilaan (20km) yksin. Tuli taas vähän tyhmä olo, AINAHAN mun supistukset on sitä luokkaa, siis sillon ku ne EI OO kivuliaita!
Tohtori teki painoarvion, poika olis nyt noin 2000-2200g.
Eilinen ilta ja nyt tätä aamua on supistellut ihan sikana, niin kipeesti ku kivuttomastikkin (ja ilmeisesti huomaamattakin) =). Oon ihmeen pirtee nyt ku viime yönä oon nukkunut 2,5h vaa ku lonkkia särki ihan sikana, veikaan et siitä jatkuvasta selellään makaamisesta ja kovista supisteluista johtuen. No unikorjaa mut varmaan illalla ihan kivasti.
Kauheeta ku odottaa tosiaan Mionan kuulumisia!!!
Jos jaksan illalla tuun vastailleen kaikkiin gallupeihin mitä on ollu.
Anu rv 33
Heipähei kertut pitkästä aikaa!
Oma napa kun on lähinnä, niin siitä on tietty helpoin alottaa... Aamulla oli sitten se viimeinen lääkärikäynti ja kaikki kunnossa! Supistukset eivät siis ole aiheuttaneet vielä mitään kypsymistä tuonne alhaalle. Oon nimittäin jännittänyt et josko on paikat jo pahasti auki kun on tuo mies lähdössä parin viikon työmatkalle... Nyt voidaan olla molemmat rauhallisemmin mielin.
Verenpaine oli himpusti koholla, mut sitä se on ollut alusta saakka, niin eipä siihen oo sitten puututtu. Vauvan sykkeet 140, olisiko poikasykkeet..? Viime aikojen vahva tyttöolo on nimittäin kääntynyt enemmän poikaoloksi! Terkka on moittinut vauvaa pieneksi, mut lääkärin mielestä sopivan kokoinen, kun en itekään oo kovin iso. Sf-mitta 30 cm. Lääkäri kertoi, et näyttäisi olevan sitten reilun kolme kiloa ja hyvin mahtuu alakautta tulemaan. Tutkimus tehtiin siis ihan vain käsikopelolla. Olo on tosi helpottunut!
Ylireagoinnista. Sitä tapahtuu välillä täälläkin, kuulunee kai asiaan. Mut oon ajatellut ettei tämä tuleva elämänmuutos varmaan oo helppoa miehellekään. Sen sopeutumista kun ei auta mitkään hormoonit ja vauvakaan ei kulje koko ajan mukana muistuttamassa. Yritän ajatella asioita myös hänen näkökulmastaan. Kaipaisin silti enemmän huomiota tuolta mieheltä. Sillä on koko ajan kaikkia vapaaehtoisjuttuja joista se stressaa ja on kotona ihan poissaoleva. Siitähän minä tietysti pahoitan mieleni. Ei olla tästä vielä riitaa kehitetty, mutta saapa nähdä...
Lilli kyseli tilan puutteesta. Se todella vaivaa täälläkin. Heitettiin eilen yks nojatuoli pihalle ja hankittiin tilalle lipasto vauvan vatteille. Nyt voin ruveta pikkuruisia vaatteita tosissaan pesemään kun ei tarvi enää muovikasseissa säilytellä! Harmi vaan ettei tuolla ulkona siitepölyssä voi pyykkiä kuivatella.
Taaskin on muut kyssärit unohtuneet, mutta tässä yksi teille: Tarviiko välttämättä tuttipulloharjaa? Meillä on tavallinen pulloharja, kaipa sillä voi tuttipullot pestä? Vai liittykö tähän joku hygieenisyysjuttu?
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Riinuska 35+0
[color=magenta]
Olipas eilen paha päivä.. No, tänään on jo huomattavasti helpompi hengittää..
Kukka 82 tervetuloa!!
Ninni-78: Ärsyttävää äijien touhu! Meillä kävi eläimen hankinnassa ihan samallalailla.. Pojan allergian takia hommattiin akvaario.. Kukapas muu kuin minä sen hoitaa? Ja nythän on päivät aikaa.. prkl #%(&%=#¤
Ja nyt tarttis hommata lisko tai joku muu karvaton.. EI TULE!! Huh, että meinaa mennä totaalisesti hermo.. Ei riitä, että poika vinkuu jatkuvasti jotain, kun jollain on... Äijä samalla viivalla.. Kehitys!!!!
Mionan uutisia käyn kans katsomassa vähän väliä... Toivottavasti kaikki on hyvin!!!
Tuttipulloharjoihin liittyi kai joku hygieniajude..
Napalainen.. meuhkaa mielettömästi, vaikka onkin hurjan kokoinen.. Joku kyseli viime viikolla sitä paino arvioo. 2800g oli 24.4. Ja kyllä mä oon jättiläinen.. Paino on nyt kotipunnitusten mukaan noussut 23kg. mä oon jäykkä kökkö, en pysty nostaan lattialtakaan mitään.. keittiön alakaapeille on ihan turha mennä.. Ääk.. Selkä ei kestä tota painoo kauaa.. La on vasta kuuden viikon päästä..
No, ensviikolla on neuvola... eikä ultraankaan ole enää, kuin pari viikkoa..
Huh, turboäippä taitaa taas mennä pitkälleen..
Hyvää päivän jatkoa.
MariAnn rv34+1
Ihan aluksi tervetuloa uusille minunkin puolestani. Kiva, että joukko kasvaa vaikka itse en kyllä ole mikään ahkera kirjottelija.
Pian varmasti alkaa kuulua vauva uutisia jo meidänkin joukosta. Jännää. Itse en usko meidän pikku kolmosen syntyvän ennen kuin vasta rv39 aikaisintaan vaikka " riehun" aamusta iltaan. Edelliset tytöt syntyneet molemmat rv 39+6.
Eilen tuli Saksasta tilaamani I' coo Platon 6 rattaat. Ihanat! Ostettiin siihen lisäksi adapteri ja extra istuin joten siitä saa tuplarattaat myös. Todella laadukkaan tuntuiset ja ihanat työntää. Nopeasti tulivatkin = viikossa!
Oma (.) Olo on hyvä! Hurja " pesänrakennus" vietti senkun jatkuu ja koti alkaa olla todella järjestyksessä ja verhot yms uusittu myös. Vauvan vaatteet on pesty/silitetty ja enää pitäisi hakea ensisänky varastosta sekä hoitoalusta yms. Taidan kuitenkin odottaa vielä pari viikkoa.
Olisiko kellään nimiehdotuksia meidän kolmannelle? Isosiskot ovat Alexia ja Athina joten kolmannen nimi pitäisi (ehkä) alkaa myös A:lla eikä saa olla yleinen nimi... Mieheni ei ole suomalainen.
Jazzimiina ja tytöt
Tulin nyt pikasesti piipahtamaan. Masentaa ja väsyttää niin eyt hyvä kun jaksoin pinon lukea loppuun.
Meillä riideltiin eilen miehen kanssa...Tyttö on alkanu valvottaa öisin (näkee varmaan painajaisia) ja muutenkin olo on ihan down. Mä olen superväsy...
Tänään on tulossa vieraita synttäreille. Olis pitäny jättää väliin, ei olis järjestämistä ja silmätki on ku haamulla.
Täs aamupäivällä piti jo yhden kaverin tulla mut se ei päässytkään. Nyt mietityttää sekin miten selviän kahdesta muksusta jos neiti alkaa valvottaa jatkuvasti. Raskasta kahden kanssa valvoa.
Ninni: Meillä myös mies eilen sanoi mulle et " itepähän niitä lapsia oot halunnu" . kauheeta ajatellakin jos yksin joutuu sit kahta hoitamaan...
Lilli: Meillä myös tilanpuuetta vaikka omakotitalo (hurjat 60 neliötä). Ahdasta on. lastenhuoneessa 2 vaatekaappia ja mein makkarissa samoiten. Tupakeittiössä paljon keittiökaappeja mut niihinkään ei tunnu kaikki mahtuvan. Ulkorakennuksessa on sit vielä varasto mut ahdasta on silti. Vauvalle ei edes ole vaipanvaihtopaikkaa, siis missä öisin vois vaihtaa. Tytön huoneessa on hoitotaso mut ei sinne oikeen voi mennä, herää varmasti.
On niin paskat fiilikset että en taida jaksaa tällä erää enempää kirjotella, lähden tästä ulos josko helpottais...
MIONAn kuulumisia oottelen mäkin:)
Queen rv37+0
tervehdys täältä Kainuun itärajalta.
Ollaan koko päivä oltu lennossa, kun meillä on ollut siivoja niin ei ole viitsinyt olla kotona jaloissa pyörimässä. Nyt sitten kotona levähdellään päivän päätteeksi.
Aamulla oli neuvolakin, jossa ei mitään uutta ja ihmeellistä. Kaikki ok. Sf-mitta pysynyt viimeiset kolme viikkoa samana ja sitä tätsä vähän ihmetteli, mutta minusta tuossa ei mitään ihmeitä ollut, mahakin on ollut jo reilun kuukauden tuolla alhaalla eikä oikeestaan ahdistavan ylhäällä missään vaiheessa.
Tsemppiä teille jotka tuskailette miehenne kanssa. Se on tuttua myös täällä. Nyt täytyy sanoa kuitenkin että viikon verran meillä on ollut aika seesteistä, mutta oikeestaan muuten lähes koko raskausaika on ollut eri näköistä vääntyä asioista. Meilläkin mies halusi kolmatta oikein tosissaan ja minä sain sitä pariin otteeseen vähän siirrettyä eteen päin ja nyt sitten tuntuu ettei miestä ole koko raskaus juuri kiinnostanut. Kun olen asiasta maininnut niin on sanonut ettei oikein uskalla lähestyä mua -johtunee noista asioiden selvittelyistä -no nyt siis seesteisempi vaihe ja ens viikolla mies lähteekin sitten viikoksi Kreikkaan niin ei tarvi silloinkaan kun minun yksin täällä kiukusta kihistä.
Tietääkö muuten joku voiko jotain allergialääkettä ottaa pahimpiin oireisiin? Nenä on niin tukossa kun olla ja voi ja sen takia päätäkin särkee koko ajan.
Viikonloppuja kaikille.
-Magpie rv.37 tasan, äkkiiä se aika on mennyt...-