Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykoterapia on tarkoitettu ihmisille, jotka eivät itse ymmärrä omia tunteitaan. Rahastusta muille.

Vierailija
15.12.2018 |

Ja kallista sellaista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään häpeä, ettei tunteitaan osaa käsitellä. Se taito on opittavissa ja joskus terapeutti tai muu ihminen voi avustaa tässä.

Vierailija
2/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olen samaa mieltä, että psykoterapia maksaa liikaa.

Jos yksi käynti maksaa kelan korvaamana 25 euroa, 40 käyntiä vuodessa tekee 1000e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yksi käynti maksaa kelan korvaamana 25 euroa, 40 käyntiä vuodessa tekee 1000e.

Mulle ei ainakaan oman pahan olon selättämiselle ole hintaa. Eli maksan, mitä tarvitaan.

Vierailija
4/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään häpeä, ettei tunteitaan osaa käsitellä. Se taito on opittavissa ja joskus terapeutti tai muu ihminen voi avustaa tässä.

Totta varmaankin, mutta mitä psykoterapialla on antaa ihmiselle, joka on käynyt läpi kaikki ,mahdolliset tunteet ihan mahdottomassa tilanteessa. Jos uskoo, että itse tietää parhaiten ja vieroksuu, että joku muu antaa jonkun typerän käskyn ajatella tietyllä tavalla vaikkapa? Vai mitä siellä oikein tapahtuu? 

Eikös se ole sitten tavallaan aivopesua, että kielletään ajattelemasta kiellettyjä tunteita.

Miten joku sanoo, vaikka että tunge kaikki kielteiset tunteet johonkin pakettiin ja polta se? Eihän ne tunteet sillä lähde, ellei ole joku tosi aasi??? :D

Vierailija
5/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, ettei käy terapiassa tarkoita, että ymmärtäisi tunteitaan. Itse olen ainakin tavannut idioot teja, joilta on jäänyt tunnistamatta, että eivät tajua tunteitaan ja vahingoittavat sillä muita.

t.kristallikissa

Vierailija
6/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta varmaankin, mutta mitä psykoterapialla on antaa ihmiselle, joka on käynyt läpi kaikki ,mahdolliset tunteet ihan mahdottomassa tilanteessa. Jos uskoo, että itse tietää parhaiten ja vieroksuu, että joku muu antaa jonkun typerän käskyn ajatella tietyllä tavalla vaikkapa? Vai mitä siellä oikein tapahtuu? 

Eikös se ole sitten tavallaan aivopesua, että kielletään ajattelemasta kiellettyjä tunteita.

Miten joku sanoo, vaikka että tunge kaikki kielteiset tunteet johonkin pakettiin ja polta se? Eihän ne tunteet sillä lähde, ellei ole joku tosi aasi??? :D

No miksi pitäisi olla jotain annettavaa, jos et halua heiltä mitään? Vai, mitä siis haluat vielä?

t.kristallikissa

Vierailija
7/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän omaa kokemustani nyt esimerkkinä. Kun kävin terapiassa ahdistuksen takia:

- Pohdittiin ongelmien ydintä eli mistä ahdistus kumpuaa. Ymmärsin toistavani tiettyjä ajatuksia, jotka voimistavat pahaa oloani. Opeteltiin tilalle uusia ajattelutapoja, jotka kohottaisivat itsetuntoani.

- Harjoiteltiin yhdessä ihan perustaitoja kuten hengittämisen säätelyä, meditatiivisia tehtäviä. Sain helposti toteutettavia "kotitehtäviä". Jos en saanut jotain aikaiseksi, se oli ok, terapeutti painotti että asiat etenevät omalla painollaan.

- Uskalsin puhua asioista, joista on kiusallista keskustella tuttujen kanssa kiitos vaitiolovelvollisuuden. Huomasin, ettei jutuissani olekaan mitään hävettävää. Nykyään osaan puhua tunteistani muillekin, auttaa purkamaan negatiiviset tunteet.

- Ei keskitytty keskustelemaan menneistä, vaan terapeutti kehoitti siirtämään katseen nykyhetkeen ja tulevaan: mikä on minulle tärkeää nyt, mitä tavoittelen elämässä. Joskus ulkopuolisella henkilöllä on antaa hyviä ideoita, joita ei yksin tulisi ajatelleeksi.

- Terapeutti ei kieltänyt tunteitani vaan ennemmin rohkaisi kohtaamaan ne ja suhtautumaan niihin vähemmällä kauhulla. Opin ajattelemaan, etten olekaan friikki vaan ajatukseni ja tunteeni ovat ok, niitä ei tarvitse ottaa niin vakavasti vaan antaa tulla ja mennä omalla painollaan.

- Tiivistettynä opin kiireettömyyttä, positiivisempaa asennetta, näkemään itseni hyväksyttävänä ja ihan kelpo tyyppinä... Opin sanoittamaan tunteitani ja muutenkin kehitin sosiaalisia taitoja. Tämä kaikki yhdessä vuodessa.

Vierailija
8/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni taisi olla maailman surkein terapeutti.

Vierailija
9/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän omaa kokemustani nyt esimerkkinä. Kun kävin terapiassa ahdistuksen takia:

- Pohdittiin ongelmien ydintä eli mistä ahdistus kumpuaa. Ymmärsin toistavani tiettyjä ajatuksia, jotka voimistavat pahaa oloani. Opeteltiin tilalle uusia ajattelutapoja, jotka kohottaisivat itsetuntoani.

- Harjoiteltiin yhdessä ihan perustaitoja kuten hengittämisen säätelyä, meditatiivisia tehtäviä. Sain helposti toteutettavia "kotitehtäviä". Jos en saanut jotain aikaiseksi, se oli ok, terapeutti painotti että asiat etenevät omalla painollaan.

- Uskalsin puhua asioista, joista on kiusallista keskustella tuttujen kanssa kiitos vaitiolovelvollisuuden. Huomasin, ettei jutuissani olekaan mitään hävettävää. Nykyään osaan puhua tunteistani muillekin, auttaa purkamaan negatiiviset tunteet.

- Ei keskitytty keskustelemaan menneistä, vaan terapeutti kehoitti siirtämään katseen nykyhetkeen ja tulevaan: mikä on minulle tärkeää nyt, mitä tavoittelen elämässä. Joskus ulkopuolisella henkilöllä on antaa hyviä ideoita, joita ei yksin tulisi ajatelleeksi.

- Terapeutti ei kieltänyt tunteitani vaan ennemmin rohkaisi kohtaamaan ne ja suhtautumaan niihin vähemmällä kauhulla. Opin ajattelemaan, etten olekaan friikki vaan ajatukseni ja tunteeni ovat ok, niitä ei tarvitse ottaa niin vakavasti vaan antaa tulla ja mennä omalla painollaan.

- Tiivistettynä opin kiireettömyyttä, positiivisempaa asennetta, näkemään itseni hyväksyttävänä ja ihan kelpo tyyppinä... Opin sanoittamaan tunteitani ja muutenkin kehitin sosiaalisia taitoja. Tämä kaikki yhdessä vuodessa.

Vaikuttaa siltä, että sulla oli hyvä terapeutti. Oma kokemus täysin päinvastainen. Ei koskaan enää. Pelkkää huijausta ja rahastusta, mihin ei ole varaa.

Vierailija
10/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tajusin terapiassa kadottavani aikaani johtuen dissosiaatiosta. Ei tuotakaan kukaan ollut minulle aiemmin osannut kertoa (eihän kukaan seuraa tekemisiäni 24/7,ja kuten terapiassa kävi ilmi, en edes minä itse).

Vierailija
11/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa on se riski, että epäpätevä raha-ahne terapeutti manipuloi sinut jatkamaan terapiaa hyväuskoisena ja sitten sinulle kehittyy Tukholma syndrooma häntä kohtaan.

Vierailija
12/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa on se riski, että epäpätevä raha-ahne terapeutti manipuloi sinut jatkamaan terapiaa hyväuskoisena ja sitten sinulle kehittyy Tukholma syndrooma häntä kohtaan.

No, jos ei ymmärrä omia tunteitaan, voi tuokin tietenkin olla pelkon.

t.kristallikissa

Vierailija
13/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta!

Vierailija
14/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kallista sellaista.

Nykyajan snake oil.

Vierailija
15/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti toisteli koko ajan, että ei pidä tehdä mitään mikä se ei tunnu hyvältä.

No, lopulta ilmoitin, että päätin olla maksamatta hänen laskuaan kun se ei tunnu hyvältä. Meni ihan pasmat sekaisin. Totesin, että tosiaan on huijari ja siihen loppui se.

Vierailija
16/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävib psyykoterapd t yills jutt d lemassa oli muuten ihan j y ä.hemmo mjtra sit tuki vähän tosifysyävuytä mukasn 😉😉

Vierailija
17/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kävib psyykoterapd t yills jutt d lemassa oli muuten ihan j y ä.hemmo mjtra sit tuki vähän tosifysyävuytä mukasn 😉😉

Sain viestistäsi vaikutelman, että tarvitset terapiaa suomen kielen terästämiseen.

Vierailija
18/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiasta ei tietenkään hyödy sellainen ihminen, joka menee sinne sillä ajatuksella, ettei terapialla ole hänelle mitään annettavaa.

Vierailija
19/19 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän maassa saa halvemmalla 40 käyntiä hyvälle psykoterapeutille? Norjassa ehkä, kun kylvetään öljyrahoissa.