Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa, että onni tulee sisältä?

Vierailija
15.12.2018 |

Olen tyytyväinen itseeni vain silloin, kun saan hyväksyntää tai kehuja muilta. Usein se käy niin, että autan muita heidän ongelmissaan. Tiedostan nyt, että se on minun ongelma ja sen pitää muuttua. Mutta kuinka voin olla tyytyväinen itseeni vain olemalla oma itseni? Miten se taphtuu? Kuinka kukaan voi olla niin itseriittoinen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vanhus olla onnellinen, jos kaikki läheiset kuolevat ympäriltä ennen häntä? Itse tuskin kestäisin sellaista kohtaloa, ehkäpä asia riippuu ihmisestä.

Vierailija
22/33 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä nykyaikaista yltiöpositiivuuskakkaa. Todellisuudessa onni tulee ulkopuolelta ja erityisesti toisten ihmisten rakkaudesta ja hyväksynnästä.

Juuri se asenne, että esim. parisuhteessa toinen ihminen on vastuussa onnellisuudestasi, on se mikä lisää epäonnellisuutta ja lopulta rikkoo ihmissuhteet. Näin kokemani mukaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että onni on riittävä määrä endorfiineja ja muitakin välittäjäaineita aivoissamme.

Onko se omissa käsissä, kuinka paljon endorfiineja aivoissa virtaa? Minun mielestäni asiaan voi vaikuttaa jonkin verran, toisaalta on varmasti kemiallista masennusta jolle ei voi paljoa mitään. Minulla auttoi ajattelutavan muuttaminen positiivisemmaksi, se kylläkin oli tuskan takana opetella pois kyynisyydestä ja elämänilottomuudesta.

Serotoniini ei ole onnen lähde, ja ainakin itsellä lääkkeet auttaa vain sietämään elämää, kun ilman niitä itkin 5 krt päivässä. Eivät tee sen onnellisemmaksi.

Vierailija
24/33 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä nykyaikaista yltiöpositiivuuskakkaa. Todellisuudessa onni tulee ulkopuolelta ja erityisesti toisten ihmisten rakkaudesta ja hyväksynnästä.

Juuri se asenne, että esim. parisuhteessa toinen ihminen on vastuussa onnellisuudestasi, on se mikä lisää epäonnellisuutta ja lopulta rikkoo ihmissuhteet. Näin kokemani mukaan...

Ja silti suuri osa ihmisiä on onnettomia, jos he viettäisivät edes kuukaudemän putkeen täysin yksin, saati vuosia. Eli joku ketjun hokemista on väärässä.

Vierailija
25/33 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähin kokemus tällaisesta on istuessani pytyllä ja yhtäkkiä tulee onnellinen olo kun sisältä tulee jotain ulos. Kaipa se onni sitten tulee sisältä?

Vierailija
26/33 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että onni on riittävä määrä endorfiineja ja muitakin välittäjäaineita aivoissamme.

Onko se omissa käsissä, kuinka paljon endorfiineja aivoissa virtaa? Minun mielestäni asiaan voi vaikuttaa jonkin verran, toisaalta on varmasti kemiallista masennusta jolle ei voi paljoa mitään. Minulla auttoi ajattelutavan muuttaminen positiivisemmaksi, se kylläkin oli tuskan takana opetella pois kyynisyydestä ja elämänilottomuudesta.

Serotoniini ei ole onnen lähde, ja ainakin itsellä lääkkeet auttaa vain sietämään elämää, kun ilman niitä itkin 5 krt päivässä. Eivät tee sen onnellisemmaksi.

Ei olekaan, mutta aivoissa on paljon muutakin kuin serotoniini mikä vaikuttaa siihen, miten koet elämän ja itsesi. Ilmeisesti kokonaisuus ratkaisee - kun asiat ovat aivoissa tasapainossa, on helppo olla tyytyväinen.

Vierailija
27/33 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähin kokemus tällaisesta on istuessani pytyllä ja yhtäkkiä tulee onnellinen olo kun sisältä tulee jotain ulos. Kaipa se onni sitten tulee sisältä?

Sigmund Freudin mukaan ihmisen kehityksessä on lapsuudessa anaalinen vaihe, jossa ulostaminen tuottaa mielihyvää. Kenties olet jäänyt tälle tasolle.

Vierailija
28/33 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten on niin paljon välittävistä perheistä tulleita, hyvätuloisia ja suosittuja ihmisiä jotka kokevat itsensä onnettomiksi?

Miten voisit tietää, miten kenestäkin on välitetty erityisesti vauva- ja pikkulapsiaikana?

Vierailija
29/33 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten on niin paljon välittävistä perheistä tulleita, hyvätuloisia ja suosittuja ihmisiä jotka kokevat itsensä onnettomiksi?

Miten voisit tietää, miten kenestäkin on välitetty erityisesti vauva- ja pikkulapsiaikana?

Onko vielä nykyään yleinen käsitys, että pari ekaa elinvuotta määrittää tulevaisuutta ratkaisevasti? Minä taas ajattelen, että lapsuudessa pieleen menneitä asioita voi hyvinkin korjata, toki kaikki eivät tähän pysty.

Vierailija
30/33 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai syöksyy siisältä vai?

Vierailija
31/33 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai syöksyy siisältä vai?

Miten mulla on aina niin autuas olo näitten viestien kanssa.

Vierailija
32/33 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."

-Jeesus Kristus

Vierailija
33/33 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sigmund Freudin mukaan ihmisen kehityksessä on lapsuudessa anaalinen vaihe, jossa ulostaminen tuottaa mielihyvää. Kenties olet jäänyt tälle tasolle.

Kenelle muka ulostaminen ei tuota mielihyvää? Olet vaikkapa pidätellyt pitkän aikaa ja sitten pääset vääntämään sen ulos, niin kyllä siinä jokaisella pieni aaaahhh tulee vaikka miten älykköä esität.