Kamala riita Facebookista miehen kanssa! Kumpi on oikeassa?
Miesystävääni ärsyttää, että minulle kommentoi päivityksiin ja minä niille, joiden kanssa minulla on ollut joskus ennen häntä seksiä tai muuten sutinaa. Hänen mielestään minä roikotan entisiä panoja mukana (tietää koska on kysynyt ja olen rehellisesti vastannut). Minun mielestäni sillä ei ole merkitystä, koska en ole pettänyt enkä aio miestä pettää. Hän haluaa että lopetan kommentoinnin ja kommentteihin vastaamisen. Minulla on historiani ja oikeus vapaaseen elämään. Miehen mielestä taas minä pidän takaporttia auki niille entiselle tindermiehille ym. jutuille. En pidä. Ne vaan ovat jääneet Facebook-kavereiksi ja jatketaan vanhaan malliin tykkäyksiä ja kommentointia. Kumpi meistä on väärässä? Ihan aikuisia, yli kolmekymppisiä ollaan molemmat, jos se vaikuttaa.
Kommentit (36)
Se p*skapää äijäs on mustasukkainen. Jätä se hyvän sään aikana. Ei tuollaista jatkoon, ei, ei!
Jos tuo kommentointi on ainoa, etkä muuten tapaa tai kirjoittele, niin ei siinä ole mitään väärää. Aika monilla on satoja "kavereita", joiden kanssa ei olla oikeastaan missään tekemisissä.
No etikettiin kuuluu, että ne entiset panokaverit voi korkeintaan tykätä ja ei sitäkään liian usein. Eli sä olet väärässä. Jos et usko, niin vilkaisepas kavereidesi kuvia ja niiden kommentteja. Ei panokaverit paljon kommaile.
Ei ole niin, että toinen on oikeassa ja toinen väärässä. Tämä on mielipidekysymys, jossa näkemyksenne eroavat. Minä ja nykyinen mieheni edustamme sinun koulukuntaasi, eli on täysin sallittua pitää yhteyttä entisiin säätöihin ja kumppaneihin. Olin aiemmin suhteessa miehen kanssa, joka ei tätä hyväksynyt. Tilanne oli vaikea, sillä minulla on
esimerkiksi ystävä, jonka kanssa on joskus lukioikäisenä ollut lyhyt seksisuhde. En oikeastaan edes ajattele koko suhdetta, olen jo kaksikymmentä vuotta nähnyt miehen vain ystävänä. Entinen mieheni oli muutenkin hyvin kiinnostunut seksielämästäni ennen häntä.
Nykyisen kanssa emme edes tiedä toistemme kumppanien lukumäärää emmekä sitä, keiden tuttavien kanssa toisella on ollut seksiä ja kenen kanssa ei. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän tunnen mustasukkaisuutta tai kiinnostusta miehen "entiseen elämään". Ette ehkä ole sopivat kumppanit toisillenne. Kompromissia on vaikea tilanteessa tehdä.
No joo, itselläkin ex-panoja ja säätöjä facessa. Ja vaikka todellakin rakastan nykyistä miestäni, enkä aio häntä pettää, niin ihan rehellisiä jos ollaan, näiden exien kommentit ja tykkäykset kyllä jotenkin "kutkuttavat".
Miehesi on väärässä ja turhan mustasukkainen jos todellakin sinun kommentit ovat vain julkisia ja neutraaleja tai joku tykkää-klikkaus.
Tykkäisitkö että miehelläs eksät ja säädöt kavereina?
Miehelläni pari sen exää kaverina facebookissa. He eivät kommentoi mitään mautonta ja hyvin vähän he kommentoivat yhtään mitään. Yleensä heidän kommentit on, että kysyvät jostain maisemakuvasta missä on otettu. Kun sitten taas yhdessä ryhmässä on naisia, jotka kommentoivat täysin ohi kuvan ja mehuttavat miestäni ja pyytelevät treffeille. Niihin hän on vastannut, että on parisuhteessa.
Kuka pitää vanhoja panojaan, etenkin tinder-panoja, kaverinaan?
Vierailija kirjoitti:
Voi ollakin, en ole kysynyt. Minulla on enemmän facekavereita, joista n. muutama kymmenen näitä entisiä seksijuttuja ym. säätöjä. Olin kauan sinkkuna ennen tätä suhdetta.
Ap
Itselläni on joitakin entisiä säätöjä Fb-kavereina. En pidä tuota minään ongelmana, enkä edes käytä Facebookia juurikaan. En todellakaan alkaisi poistaa ihmisiä kaverilistaltani kumppanini mustasukkaisuuden vuoksi, ja miettisin kyllä suhteen jatkoa, jos toinen yrittäisi tuolla lailla kontrolloida tekemisiäni. Minun kanssani ei ole mikään pakko seurustella, jos luottamusta ei löydy.
M33
Vierailija kirjoitti:
Kuka pitää vanhoja panojaan, etenkin tinder-panoja, kaverinaan?
En ole nähnyt syytä poistaa, kun joskus on tultu kavereiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ollakin, en ole kysynyt. Minulla on enemmän facekavereita, joista n. muutama kymmenen näitä entisiä seksijuttuja ym. säätöjä. Olin kauan sinkkuna ennen tätä suhdetta.
Ap
Repesin, n. muutama kymmenen. :D
Sulla saa olla historia, niin kuin sanoitkin, mutta eihän nuo ole historiaa kun ovat vieläkin elämässäsi.
Nyt on kyllä niin huonoja provoja liikkeellä, että ihan ärsyttää. Keksikää jotain parempaa!
Päätä itse, mutta laitan muutaman ehdotuksen. Ehkä entisten määrää voi rajata pariin ja kommentoida valitusti? Ota uusia miespuolisia kavereita, nehän eivät miestä häiritse. :s Toivottavasti luottamus palaa kuitenkin välillenne. Miehesi voisi tajuta, etteivät kaikki naiset ole pettäviä tai exien matkaan meneviä. Ei eletä kuin miehet!
Miksi miehesi tarvitsi tietää kenen kanssa olet pedissä peuhannut ennen häntä. Jonkun entisen poikaystävän voi mainita, mutta siinä se. Ei se kuulu hänelle.
Sä oot väärässä. T nainen