Tulee itku tämän ohenevan tukan kanssa! :(
Yritän väkertää illanviettoon kampausta, mutta vaikka mitä aineita laittaa, niin lässähtää taas päänahkaa nuolevaksi lätyksi. Ei tästä oo mihinkään. Harmittaa ihan hirveesti, koska hiukset vaikuttaa ulkonäköön niin paljon. :( Tekisi mieli jäädä vaan kotiin!
Kommentit (31)
Suositan kokemuksen äänellä laadukkaan peruukin hankkimista. Itsetuntosi nousee kohisten ja tukkasi on aina, siis ihan aina, koko illanvieton upein. :)
Pitäisi leikata parempaan malliin, niin ei lässähdä.
Kaverin sai avun todella TODELLA ohenneeseen tukkaansa oliiviöljysaippuasta. Pesee nykyään vain ja ainoastaan sillä koska teho on uskomaton, ainakin hänellä. Kuin eri hiukset. Hän ei käytä hoitoaineita , eikä shampoita. Vain muutaman euron maksavaa oliiviöljy saippuaa. Toimii hänellä.
Mulla auttaa permis. Pidän sitä ainoastaan tukikäsittelynä, eli pesun jälkeen föönaan melkein kuivaksi ja sitten isorullaisella ilmakihartimella kuivaan loppuun. On siis ihan suora lopputulos. Joskus laitan lämpörullat. Pysyy kuohkeana koko päivän. Tosi ohkaiset ja liukkaat hiukset minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Suositan kokemuksen äänellä laadukkaan peruukin hankkimista. Itsetuntosi nousee kohisten ja tukkasi on aina, siis ihan aina, koko illanvieton upein. :)
Kerro mistä saa tilattua aidonnäköisiä peruukkeja?
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa permis. Pidän sitä ainoastaan tukikäsittelynä, eli pesun jälkeen föönaan melkein kuivaksi ja sitten isorullaisella ilmakihartimella kuivaan loppuun. On siis ihan suora lopputulos. Joskus laitan lämpörullat. Pysyy kuohkeana koko päivän. Tosi ohkaiset ja liukkaat hiukset minullakin.
Olen miettinyt tehdäänkö kampaamoissa tukikäsittelyjä? Voisin kyllä harkita ilmakiharrintakin. Nyt föönaan pää alaspäin jonka jälkeen hiukset ovat tuuheat, mutta lässähtävät heti vaikka laitan lakkaa ja hiuspuuteria.
Sympatiat sulle. Täällä toinen 50 v nainen joka näyttää ihan juiselta, luulin aina ennen, että vaan miehet kärsii tästä asiasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mistä saa tilattua aidonnäköisiä peruukkeja?
Googlellahan noita löytää loputtomiin. Kunnon peruukeille ja halvoille cosplay-retkuille on ihan eri kaupat.
Sama ongelma. Peset millä tahansa aina tulos sähköiset päänpintaa matelevat hiukset ja päänahka paistaa. Kokeillut kaikkea öljyhoidoista, hoitavista shampoista, palashampoista hiusnaamioihin - aina sama tulos.
En rasita hiuksia lämpökäsittelyillä enkä lakoilla ym. Silikonipitoinen öljysuihke ainut joka hieman auttaa, mutta toi silikoni hieman arveluttaa, vaikka pesen välillä syväpuhdistavillakin shampoilla.
Samaa kyselen, mistä saisi hyvännäköisen peruukin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tehdäänkö kampaamoissa tukikäsittelyjä? Voisin kyllä harkita ilmakiharrintakin. Nyt föönaan pää alaspäin jonka jälkeen hiukset ovat tuuheat, mutta lässähtävät heti vaikka laitan lakkaa ja hiuspuuteria.
Ihan sama ongelma oli mulla, tuo lässähtäminen. Lämpimästi suosittelen permistä. En tiedä miten tuo tukikäsittely eroaa permiksestä. Kerran kokeilin jotain tyvipermiksen/kohotuksen tyyppistä käsittelyä, mutta se oli ihan yhtä tyhjän kanssa.
T.5
Kokeilkaa syöda collagenia. minua ainakin auttoi. Aloin syödä sitä Espanjassa ollessani nivelrikkoa parantamaan mutta siinä sivussa tuli hiukset ja kynnetkin paremmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin sai avun todella TODELLA ohenneeseen tukkaansa oliiviöljysaippuasta. Pesee nykyään vain ja ainoastaan sillä koska teho on uskomaton, ainakin hänellä. Kuin eri hiukset. Hän ei käytä hoitoaineita , eikä shampoita. Vain muutaman euron maksavaa oliiviöljy saippuaa. Toimii hänellä.
Toimii täälläkin! 1/2 vuotta olen ks. saippuaa käyttänyt. Ei enää sähköisyyttä tai takkuja. Paksuuntumista en ole vielä huomannut, mutta hiusten lähtö on vähentynyt huomattavasti. Käytän sitä myös koko keholle, myös kasvoille. Iho tuntuu jotenkin hyvältä.
En usko enää mihinkään ravintolisiin tai hiustenhoitoaineisiin, jotka jotenkin maagisesti saisivat hiukseni tuuheammiksi ja kasvamaan. Surkeat geenit ja hormonit tiputtavat hiukset, eikä tälle nyt oikein mitään kai voi. Peruukit eivät vaan näytä aidoilta. Olen kyllä selannut nettikauppoja. Ja ne aidoimman näköiset maksavat lähemmäs tonnin. Surettaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Peset millä tahansa aina tulos sähköiset päänpintaa matelevat hiukset ja päänahka paistaa. Kokeillut kaikkea öljyhoidoista, hoitavista shampoista, palashampoista hiusnaamioihin - aina sama tulos.
En rasita hiuksia lämpökäsittelyillä enkä lakoilla ym. Silikonipitoinen öljysuihke ainut joka hieman auttaa, mutta toi silikoni hieman arveluttaa, vaikka pesen välillä syväpuhdistavillakin shampoilla.
Samaa kyselen, mistä saisi hyvännäköisen peruukin?
Öljyt ja silikonit lätsäyttää hiukset. Kokeilepa jotain halpaa silikonitonta shampoota ja jätä hoitoaine pois.
Jep täällä sama homma. Ihan sama mitä biotiinia ja sinkkiä vetäisi kun geenit on mitä on. Mulla tää ohuen lirutukan tuska vie ihan järjettömästi energiaa kun aina on mielessä näkyykö missäkin valossa päänahka loistaen ja tarkkailen että kiinnittääkö muut huomiota. Näin kolmekymppisenä lähinnä sellainen olo kun olisi 70-vuotias, tosin siinä iässä mulla ei varmaan ole yhtään hiusta päässä.
Kokeile lv tai erisan shampoota iltaisin, ei tarvitse laittaa välttämättä hoitoainetta koko ajan (ellei värjätyt hiukset latvoille). Älä käytä hormoniehkäisyä, jos se ohentaa. Kokeile D-vitamiinia riittävä määrä ja ehkä magnesiumia ym. vitamiinit. Proteiinia ja maitotuotteita tarpeeksi. Hiero päänahkaa jokusen kerran varovasti sormilla, jos verenkierto parantaa tilannetta. Kaulaliina ja lämmin paita auttavat niskahartiaseudun verenkiertoa ja vähentää päänahan kiristymistä keskiosasta. Vähennä stressiä, lepää riittävästi. Hiusvärien vaikutus voi olla huono päänahalle, joten ei välttämättä suositeltavaa. Kuulosti ehkä oudoilta nämä ohjeet, mutta ainakin D-vitamiinin pitäisi toimia jos riittävä määrä.
Ja siksi perusshampoo, koska monissa muissa on litistäviä ainesosia tai silikonia, mitä lienee.
Vierailija kirjoitti:
En usko enää mihinkään ravintolisiin tai hiustenhoitoaineisiin, jotka jotenkin maagisesti saisivat hiukseni tuuheammiksi ja kasvamaan. Surkeat geenit ja hormonit tiputtavat hiukset, eikä tälle nyt oikein mitään kai voi. Peruukit eivät vaan näytä aidoilta. Olen kyllä selannut nettikauppoja. Ja ne aidoimman näköiset maksavat lähemmäs tonnin. Surettaa. Ap
Geenejä ei kannata syyttää ennen kuin muuttaa koko ruoka- ja juomavalionsa erilaiseksi, ehkä koko perheenne teki aina samat virheet. Kumma kyllä gluteenittomat syöjät valittavat usein hiustenlähtöä, myös minä.
Vierailija kirjoitti:
Tuun testaamaan,kiitti sulle.
Ei ne aineet autakaan, pitää tupeerata, kihartaa tai jos tukkaa liian vähän niin laittaa lisäkkeitä, niin ne muutkin tekee.