Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljainen ja introvertti mies

Vierailija
15.12.2018 |

Täällä on varmasti muitakin ekstrovertti/introvertti-pareja, joten kysyn kun teiltä hyviä vinkkejä parisuhteeseen. Toivon mahdollisimman monipuolista keskustelua ja eri näkökulmia.

Itse olen ekstrovertti ja rakastan älyllistä keskustelua, väittelyäkään en karta jne. Mieheni on introvertti ja lisäksi hiljainen. Hän on fiksu, mutta meillä on eri koulutuspohja eli itse olen akateeminen ja hän ei. Minulla on ollut aiemminkin vähemmän koulutettuja miehiä eikä asia ole ollut ongelma, mutta nyt siitä on jo kun verran koitunut painolastia, kun miehen yleissivistys on suppeampi ja kiinnostuksenkohteet ovat ihan erit kuin itselläni. Itsehän en tiedä tuon taivaallista autoista, rakentamisesta ja muista "äijäjutuista" eikä hän ole kiinnostunut useimmista yleismaailmallisista, tieteellisistä jne asioista.

Olemme yhdessä tehneet muutaman matkan (mies ei ollut reissannut aiemmin ollenkaan), mielellään hän on lähtenyt taidenäyttelyihin kanssani ja minä vastaavasti autonäyttelyihin ja ammattimessuille. Olemme myös löytäneet yhteisen sävelen tv-ohjelmissa ja elokuvissa, kun alkuun oli vaikeaa, sillä meillä oli täysin eri maku, niinkuin ruokienkin suhteen.

Olemme siis paitsi erilaisia luonteeltamme, myös hyvin eri taustoista. Voisi kai sanoa, että olemme kuin yö ja päivä. Nyt pitemmän päälle, muutaman vuoden yhdessä olon jälkeen eniten haittaa tuo, että mitään spontaania keskustelua ei oikein synny. Mies vastaa yhdellä tai kahdella sanalla, ei ota kantaa jne. Välillä tuntuu, että älyllinen surkastuminen uhkaa minua. Ongelma on myös siinä, että olen muuttanut isosta kaupungista pieneen kylään kauaksi kaikesta eikä mulla ole täällä ystäviä eikä virikkeitä kuten kaupungissa. Taide- ja kulttuurielämykset ovat suppeampia, elokuvissa pyörii vain muutama raina kerrallaan jne.

Seuraan itse aktiivisesti maailman tapahtumia ja ilmiöitä, luen kirjoja, katson dokumentteja. Tuntuu välillä murheelliselta, kun ei ole ketään kenen kanssa vaihtaa asioista mielipiteitä ja ajatuksia. Tietenkin myös parisuhteen ja tunteiden tilasta käyty keskustelu on minimaalista.

Elämä yhdessä on tasaista ja tyydyttävää, mutta henkisen stimulaation vähäisyys harmittaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain mielenkiinnosta kysyisin, että miten tuollainen pari on edes löytänyt toisensa?

Vierailija
2/10 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain mielenkiinnosta kysyisin, että miten tuollainen pari on edes löytänyt toisensa?

Tätä minäkin ihmettelen. Onhan niitä muitakin miehiä olemassa kuin vain sellaisia, jotka ovat aloittajan itsensä vastakohtia. Otsikko antaa myös vähän harhaan johtavan kuvan tilanteesta, sillä eihän suurin ongelma ole miehen introverttius vaan täysin erilaiset kiinnostuksenkohteet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löl

Vierailija
4/10 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy

Vierailija
5/10 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda mies tai opettele kiinnostumaan samanlaisista asioista

Vierailija
6/10 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistä aloituksesi

Vierailija
7/10 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet kestänyt tuollaista suhdetta noin kauan? Introverttiudessa ei ole mitään vikaa, mutta miten voit olla yhdessä ihmisen kanssa, joka ei puhu mitään? Eihän sellaista ihmistä opi koskaan edes tuntemaan.

Vierailija
8/10 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin mitään introvertti/ ekstrovertti -juttua, kuulostaa siltä, että valkkasit itsellesi komean macho äijjjän joka on samalla myös uskomaton juntti. Elikkä valitsit miehen siis pillullasi, ja nyt uliset kun pillun sykkiminen on vähän tasaantunut ja kuulet ajatuksiasikin.

t. introverttimies, joka tykkää oma-aloitteisestikin käydä joskus taidenäyttelyssä

Vierailija
9/10 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä olet kestänyt tuollaista suhdetta noin kauan? Introverttiudessa ei ole mitään vikaa, mutta miten voit olla yhdessä ihmisen kanssa, joka ei puhu mitään? Eihän sellaista ihmistä opi koskaan edes tuntemaan.

No kyllä me olemme oikeastaan keskustelleet paljonkin ja etenkin alussa. Mutta keskustelun avaus on aina minun vastuullani ja mies ei ole läheskään niin puhelias kuin minä muutenkaan.

Olemme kehittyneet yhdessä todella paljon ja löytäneet yhteisiäkin kiinnostuksen kohteita, mutta juuri nyt tuntuu, että arki junnaa. En tiedä mistä lähtisi etsimään lisää yhteistä tekemistä tai mielenkiinnon kohteita...

Vierailija
10/10 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin mitään introvertti/ ekstrovertti -juttua, kuulostaa siltä, että valkkasit itsellesi komean macho äijjjän joka on samalla myös uskomaton juntti. Elikkä valitsit miehen siis pillullasi, ja nyt uliset kun pillun sykkiminen on vähän tasaantunut ja kuulet ajatuksiasikin.

t. introverttimies, joka tykkää oma-aloitteisestikin käydä joskus taidenäyttelyssä

Ei vaan; t. katkera, yksinäinen mies, jolle kenenkään pillu ei ole sykkinyt koskaan.

Ap:lle sen verran, että introverttius/esktroverttuis ei nyt ole tuossa se ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme