Miehen vanhemmat eivät halua enää avustaa taloudellisesti, jos teemme vielä yhden lapsen
Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.
Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.
Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.
mielipiteitä? Kummasta pitäisi luopua?
Kommentit (293)
Tuli vain mieleen tuossa kun puhutte ennakkoperinnöstä, niin onko ap maininnut jossain, että sisko ei saa rahaa vanhemmiltaan? Mä en ainakaan huomannut.
Mä en ikinä antaisi mieheni vanhempien avustaa meitä taloudellisesti vaikka heillä varaa olisi. Jos kirjoitus ei ole provo, niin pikkasen on elämän peruspalikat hukassa.
Nämä ovat kehitysvammaisia. Ap ja miehensä. Kurjaa kun kehitysvammaisia täällä näin parjataan. Lapset pitäisi nopeasti huostaanottaa heiltä.
On aika tärkeä kysymys tuo paljonko kuukaudessa avustusta appivanhemmilta saatte. Tänä päivänä voi antaa 5000,- kolmen vuoden välein verovapaasti. Ylimenevä osuus on verotettavaa.
Toki he voivat maksaa menojanne suoraan kolmannelle osapuolelle ilman että se laskettaisiin tuohon summaan. EI SIIS SUORAAN TEILLE!
Nämä asiat voivat tulla aika suurena yllätyksenä kouluttamattomalle ja asioita ymmärtämättömälle kun appivanhemmista aika jättää (huomaa että se päivä ei välttämättä ole iästä kiinni).
Mikäli 5000,- kolmen vuoden aikana ylittyy sinun on tehtävä lahjaveroilmoitus, mikäli näin ei toimita voi tulla tuomio veropetoksesta 🙄.
Summa on ollut aiempina vuosina pienempi. Onko nämä lahjoitukset nyt jatkuneet jo 10 vuotta 😮?
Kannattaa keskustella asiasta miehen vanhempien kanssa, toivottavasti he ovat ottaneet asian huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian systemaattisesti tehdyt yhdyssanavirheet paljastavat provon.
Ja moni muu asia. Ihan vaan tekstin tuottaminen ja itse aihe on eri tasolla. Oikeat lauserakenteet ja kököt yhdyssanavirheet ei vaan natsaa keskenään. Mutta antaa kaikkien provojen kukkia, kukkia vaan!
Tällä palstalla kirjoittelee silloin tällöin nainen, joka on aidosti heikkolahjainen. Olen lukenut useita hänen kuvauksiaan siitä millä tavalla ja millä alueilla hänen heikkolahjaisuutensa ilmenee ja kuinka hänen koulunkäyntinsä oli järjestetty. Olen täysin vakuuttunut siitä että hän on aito tapaus. Merkillistä tässä heikkolahjaisessa henkilössä on se, että hän kirjoittaa tekstiä erittäin hyvin. Kielioppi, jäsentäminen, logiikka, sanavarasto - kaikki on av-palstan mittapuulla erittäin hyvällä tolalla. Yhdyssanatkin hän kirjoittaa täysin oikein ja hänen kommenttejaan on yleensä mielenkiintoista lukea. Jos en tietäsi tuota tapausta, olisin täysin varma siitä että tämä on provo, nyt en voi olla täysin varma.
Tuo summa tulee täyteen aika pienestäkin kuukausisummasta. Helpotan sinua laskemalla sen tähän valmiiksi.
Kolmessa vuodessa on 36 kuukautta. 5000÷36= n.139e/kk ja kuten sanoin summa on ollut aiemmin pienempi esim: 4000e / kolmen vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies soitti vihaisen puhelun isälleen. Ja sanoi että mulla on tosi paha mieli tästä mutta isä oli vaan aanonut että meidän pitäisi ottaa vastuu että nyt ollaan jo ihan aikuisia. Ja sanoivat että eivät halua että teemme enää lasta koska muka tietävät että joutuisivat ottamaan vastuun??
Onhan ne paljon ollut kaksosten kanssa pienestä asti mutta en uskonut että isovanhemmat luulevat että emme hoitausi uutta vauvaa. Oon vihainen.
Ap
Oho, sä oot vissiin nukkunut aika hyvin kun tulee jo oikeestaan virheettömiä lauseita. Minkä takia sä muuten jatkat tätä meuhkaamista täällä? Kun ne isovanhemmat ei sitä rahaa uuteen mukulaan enää anna ja se asia on tullut selväksi. Koitahan ny lopettaa kun tämä juttu junnaa paikoillaan.
Ei kun antaa jatkaa, tämähän on huvittavaa! Jos on trolli niin hyvä sellainen 😀
Kyllä mä tiedän perheitä, jotka elävät hyvin pitkälti hyvätahtoisten isovanhempien rahoilla. Sen kyllä sitten näkee esim. lelujen kohtelusta, että niitä ei ole ostettu perheen omalla rahalla ja uuden saa pyytämällä mummolta ja papalta. :O
Tietenkään työnhakukaan ei hirveästi innosta, koska perheen pää keskittyy yöt tietokonepeleihin about 3 000 euron pelikoneen parissa...
Perheen äiti taas shoppailee päivät ja mummu kulkee perässä lompakkoaan kantaen.
Vauvakuume tosi paha?? Siinäpä hyvä syy elää yli varojen...
Vierailija kirjoitti:
Siis päättäähän ne meidän elämästä kun asettavat ehtoja? Miksi ovat vastaan uutta vauvaa kun edellisiäkin rakastavat.
Mies on ihan rikki eikä ymmärrä vanhempiaan tässä asiassa. Ovat hyvin toimeen tulevia ja työ elämässä vielä. Mullakin on paha mieli.
Ap
Niin sen takia ovat hyvin toimeentulevia kun osaavat käyttää rahojaan,te ette.
Jätettiin kolmas lapsi tekemättä koska sitä rahaa ei ole niin paljon mutta varmasti paljon enemmän kuin teillä.
Olette köyhiä mutta myös tyhmiä.
Oletko tosissasi? Kyllä asia on niin, että lapsia pitää tehdä silloin, kun on siihen taloudellisesti itse kykenevä. Ei voi odottaa, että vanhemmat maksavat nuorten elämisen. Pitää kouluttautua sellaiseen ammattiin, että saa töitä. Ja on näitä tyyppejä, jotka vaan jäävät kotiin ja odottavat että muut hoitaa rahapuolen. Lapsia kuitenkin tehdään.
PÄÄTTÄKÄÄ omasta elämästänne muuttamalla sitä. EI voi odottaa, että isovanhemmat hoitavat teidän talouden asiat!
Hyvä että joku tekee lapsia. Vanhemmat lapset kohta isoja. Ja jos tuloja ei oikein ole mistään, niin silloin otat tuosta työn itsellesi. Toivotaan kaksosia! Ja sitä että isovanhemmat tulevat järkiinsä! Tsemppiä!
Kannattaa alkaa kuntouttamaan tuota selkää aivan ekana, kun kunto on vielä noin hyvä, niin selvittäkää onko leikkaus mahdollista, fysioterapia ehdottomasti mukaan, lähetteen saa työterveyden tämä tai omalta terveysasemalla. Miettikää lisää lapsia kun asiat ovat järjestyksessä.
Voi hyvänen aika. Toivottavasti hoidatte isovanhempienne kyyditykset, remontit, askareet ja muun avun, että kehtaatte ottaa rahaa edes vastaan. Minä tekisin testamentin lapsenlapsille ehdolla, että vanhemmilla ei ole oikeutta koskea perintöön.
Menkää töihin ja hommatkaa omaa rahaa, sitten on varaa tehdä ja elättää lapsia.
Piuhat poikki tolloilta, tyhmyys ja loisiminen periytyy.
Miksi isovanhemmilla pitäisi olla velvollisuus elättää lapsenlapsensa? Kyllä se elatusvelvollisuus on lapsen vanhemmilla. Jos nykyistä perhettä ei saa ilman isovanhempien sponssia elätettyä, niin ehdoton ei kolmannelle lapselle. Ihan sama, kuinka paha vauvakuume vaivaa!
Mun mielestä tässä se sponsoroiva taho tekee järkevästi. Ilmeisesti näkevät lapsensa perheen toivottoman tilanteen, eivätkä halua tukea heidän lisälapsiaan, kun niitä jo olemassa oleviakaan ei saada huolehdittua omin avuin!
Paljonko saatte kuukaudessa rahaa miehen vanhemmilta?
Minusta olisi äärettömän noloa mennä pyytämään kuukausirahan jatkumista vanhemmilta, koska te olette aikuisia ihmisiä. Olisin kiitollinen, jos sellaista saisin ja ottaisin sen vastaan vaan jos siihen oikeasti olisi tarvetta, mutta itse en sellaista todellakaan pyytäisi.
Ettekä te voi vaatia tai kiristää sen rahan jatkumista.