Miehen vanhemmat eivät halua enää avustaa taloudellisesti, jos teemme vielä yhden lapsen
Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.
Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.
Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.
mielipiteitä? Kummasta pitäisi luopua?
Kommentit (293)
Trolliksi epäilen itsekin, mutta vastaan nyt kuitenkin.
10-vuotiaat kaksoset. Jos oletetaan, että äiti on ollut kotona heitä hoitamassa kolmevuotiaiksi asti, niin sen jälkeen tällä ihmisellä on ollut 7 vuotta aikaa etsiä itselleen työpaikka. Siinä ajassa se kyllä pitäisi löytyä, jos siihen vain olisi ollut halukkuutta.
Joku viimein tuossa kirjoitti samaa, mitä minä ajattelin heti. Kun nämä kaksoset ovat parikymppisiä, eli n. kymmenen vuoden päästä, niin kuinka te, ap ja miehesi, olette ajatelleet hoitaa heidän mahdollisesti silloin jo olemassaolevien lastensa elättämisen? Heillä voi nimittäin kummallakin olla jo jälkikasvua, tai ainakin pian jo tulossa. MISTÄ varoistanne TE heitä sitten avustatte?
Jos kerran näin ajattelet, että isovanhemmilla on siihen velvollisuus, niin alkakaa ihmeessä hommata niitä töitä ja äkkiä, että saatte kasaan tarvittavan määrän rahaa. Teillä tulee olemaan iso työ vielä niiden lastenne perheiden kuukausittaisessa rahoittamisessa. Totta kai te teette sen hyvää hyvyyttänne, kai te sentään lapsenlapsianne rakastatte?
Provo tai ei, mutta tällaisia uusavuttomia tolvanoita on olemassa ihan oikeasti. Tiedän. Vanhemmat ovat itse eläneet niukan lapsuuden ja nuoruuden ja tahtoneet sitten omille lapsilleen edes vähän paremmat lähtökohdat, ovat auttaneet ja avustaneet, mutta nämä lapsukaiset eivät olekaan ymmärtäneet, että kyse on vain heidän elämänsä alkuun auttamisesta ja tarkoitus on ollut, että he alkavat sitten itse hoitaa asioitaan ja hommata itse elatuksensa. Näinhän se kuuluu mennä, meillä jokaisella. Mutta ei, näistä lapsista tuleekin rahanvinkujia, jotka kuvittelevat heidän vanhempiensa olevan maksuautomaatteja hamaan kuolemaansa asti ja sittenkin pitää vielä jättää muhkeat perinnöt.
Ap, appivanhempasi eivät päätä teidän elämästänne yhtään mitenkään. Te itse päätätte. Olette aikuisia ja itse päätätte. Pyysit vinkkejä, ja tässä tulee: ilmoitatte niille appivanhemmille, että nyt tämä rahaa vastaanottava käsi katoaa. Ette ota vastaan enää avustuksia, koska se aika on nyt ohitse. Seisotte omilla jaloillanne. Teidän elämänne on ihan vain teidän omissa käsissänne, niin kuin näiden appivanhempienkin elämä on ja on ollut aina heidän omissa käsissään. Eivät hekään ole omilta vanhemmiltaan mitään kuukausirahaa saaneet.
Ja voit olla varma, että tämän jälkeen appivanhempasi ovat tyytyväisiä ja aivan varmasti rakastavat ja hoitavat teidän kaksosianne ihan hyvän hyvyyttään ja iloisina. Ette ole enää heille taakka, vaan elämää rikastuttava tekijä.
Tehkää se kolmas lapsenne, jos niin haluatte. Tehkää vaikka neljäskin. Mutta rahat hommaatte ihan itse. Ja käytte siellä appivanhemmilla heitä auttelemassa jne, koska se on teidän velvollisuutenne kaikkien näiden vuosien jälkeen, kun olette saaneet heiltä rahaa.
Kukaan ei teidän elämästänne päätä. Sen virren veisaamisen lopetat tähän. Appivanhemmillasi on oikeus päättää vain siitä, antavatko he teille rahaa vai ei. Ja he nyt ovat päättäneet näin. Teidän uusista lapsistanne he eivät päätä.
Kyllä omat lapsensa pitää pystyä itse elättämään. On edesvastuutonta miettiä lisää lapsia, jos eletään yhteiskunnan tukien varassa. Olen aivan samaa mieltä vanhempien kanssa; he ovat jo tehneet liikaakin perheen hyväksi. Mitään velvollisuutta ei moiseen avustamiseen ole. Vähävaraisen perheen lapsena on raskasta elää ja joku tietoisesti haluaa vielä lisääntyä. Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Kun nämä kaksoset ovat parikymppisiä, eli n. kymmenen vuoden päästä, niin kuinka te, ap ja miehesi, olette ajatelleet hoitaa heidän mahdollisesti silloin jo olemassaolevien lastensa elättämisen? Heillä voi nimittäin kummallakin olla jo jälkikasvua, tai ainakin pian jo tulossa. MISTÄ varoistanne TE heitä sitten avustatte?
Jos kerran näin ajattelet, että isovanhemmilla on siihen velvollisuus, niin alkakaa ihmeessä hommata niitä töitä ja äkkiä, että saatte kasaan tarvittavan määrän rahaa. Teillä tulee olemaan iso työ vielä niiden lastenne perheiden kuukausittaisessa rahoittamisessa. Totta kai te teette sen hyvää hyvyyttänne, kai te sentään lapsenlapsianne rakastatte?
En koskaan lainaa kenenkään tekstiä vain sanoakseni Tämä!, mutta nyt ei voi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kun nämä kaksoset ovat parikymppisiä, eli n. kymmenen vuoden päästä, niin kuinka te, ap ja miehesi, olette ajatelleet hoitaa heidän mahdollisesti silloin jo olemassaolevien lastensa elättämisen? Heillä voi nimittäin kummallakin olla jo jälkikasvua, tai ainakin pian jo tulossa. MISTÄ varoistanne TE heitä sitten avustatte?
Ja teidän tulee myös hommata niin iso talo että lapsenlapset mahtuvat teille jatkuvasti hoitoon ja viettämään aikaa. Hehän eivät mahdu olemaan omassa kodissaan omien vanhempiensa hoidettavana vaan teillä on velvollisuus eiku hyvää hyvyyttänne käytätte kaiken vapaa-ajan raukkojen kotiinsa mahtumattomien hoitoon.
Miksi ne ylipäänsä kustantavat teidän elämistä. Te oletti ihan itse vastuussa omasta elämästänne.
Ehkäpä eivät jaksa enää hoitaa kolmatta lapsen lastaan, kun teidän täytyy levätä tai päästä ulos arvatenkin aika tiheään.
Vierailija kirjoitti:
Siis päättäähän ne meidän elämästä kun asettavat ehtoja? Miksi ovat vastaan uutta vauvaa kun edellisiäkin rakastavat.
Mies on ihan rikki eikä ymmärrä vanhempiaan tässä asiassa. Ovat hyvin toimeen tulevia ja työ elämässä vielä. Mullakin on paha mieli.
Ap
Työ elämässä? Toimeen tuleva? Oletko koskaan kuullut yhdyssanoista?
Mammaa ottaa kismittää aina jos ei saa tahtoaan läpi tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehen vanhemmat kuin kiintyneitä teidän kaksosiin? Viettääkö teidän kaksoset heidän luonaan paljon aikaa?
Kyllä ovat paljon viettäneet aikaa. Lapset on aika paljon isovanhemmilla kun heillä on iso talo ja me asutaan aika pienessä kolmiossa. Musta on väärin että sitten lapset joutuisi kärsimään isovanhempien takia vaikka lapsetkin haluavat pikku sisaruksen.
Ap
no tämä nyt oli jo aika helvetin paksua. lapset mitään isovanhempien takia kärsi vaan nimenomaan hyötyvät kun saatte rahaa ja hengailla siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehen vanhemmat kuin kiintyneitä teidän kaksosiin? Viettääkö teidän kaksoset heidän luonaan paljon aikaa?
Kyllä ovat paljon viettäneet aikaa. Lapset on aika paljon isovanhemmilla kun heillä on iso talo ja me asutaan aika pienessä kolmiossa. Musta on väärin että sitten lapset joutuisi kärsimään isovanhempien takia vaikka lapsetkin haluavat pikku sisaruksen.
Ap
Ja tähän pieneen kolmioon sitten vielä pitäisi sen vauvankin mahtua?
Vierailija kirjoitti:
En olisi tehnyt ap:n kanssa sitä ainuttakaan kakaraa.
T: vastuunsa tunteva mies
Joo, mutta ap:n mies on tehnyt ja mies ei taida olla sen vastuullisempi kuin vaimonsakaan. Koskapa mies oli kauhistunut vanhempiensa toiminnasta. Eli siitä, että nämä eivät suostu enää avustamaan perhettä, jos he hankkivat kolmannen lapsen. AP:n miehenkin mielestä hänen vanhempien kuuluu elättää heidän perhettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.
Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.
Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.
Miehen vanhemmat voi potkaista tyhjää ennen kuin lapsi on aikuinen....milläs sitten sen elätätte?
Nyt kyllä kannattaa uskoa kokemuksen ääntä.
Silloinhan ap saa perinnön.
Kehitysvammaisia tai pummipari.
Tämä aloitus on hyvin surullinen 😔.
Peruskoulu ei oikein luistanut, eikä opiskelut sen jälkeenkään. Jostakin syystä myös ystäväsi on sitä mieltä että et sovellu lastenhoitajaksi. Hän on varmaan kertonut sen sinulle kauniisti, totuus voi olla pahempikin. Luuletko että maailmassa olisi joku työ mistä selviäisit? Mikä se voisi olla? Miehesi selkävaiva estää monta työtä, olisiko mitään mitä hän voisi kuitenkin tehdä?
Elätte nyt yhteiskunnan tukemana, jonka lisäksi saatte avustusta appivanhemmiltasi. Tämä on ollut teille lahja! Appivanhempasi ovat jopa perustelleet päätöksensä lahjoituksen lopettamisesta jos teette toivottoman tilanteeksenne vielä vauvan. He ovat huolissaan jo nyt, sillä teillä ei selvästikään ole aikomustakaan kannatella itse itseänne.
Onko sinulle tullut mieleen vaikka laskea paljonko tuota lahjaa on jo kertynyt ja olla siitä kiitollinen?
En ymmärrä kuinka voit olla vihainen siitä jos tuo vapaaehtoinen avustus nyt perustellusti päättyy?
Kysyit täällä neuvoa ja mielestäni olet sen saanut. Saman neuvon ovat antaneet appivanhempasi.
EI LASTA TÄHÄN TILANTERSEEN. Ensin hankitte työt, elätätte itse perheenne ja sitten voitte miettiä perheen lisäystä.
Kaikkea hyvää teille!
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpa teillä isovanhemmat auttaneet paljon!! Mitä olet ap hankkimassa heille joululahjaksi kiitokseksi kaikesta avusta jälleen vuoden mittaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten kirjoitus taitoni liittyt lapsiin??
Ette selvästi ymmärrä että isovanhemmat haluavat auttaa ja ovat aina halunneet mutta nyt tapahtui näin. Eikä he ole edes eläkkeelle vielä menossa kun ovat aika nuoria ja hyvä kuntoisia. On iso talo ja auto sekä vene. Mutta eivät sitten muka halua jatkaa pientä apua jolla meillä olisi kaikki hyvin.
Ei me taideta merkitä niille isovanhemmille mitään. Miestäkin melkein itkettää kun ajattelee että oma isä ja äiti ei tahdo enää auttaa.
Ap
Rahan antaminen ei ole koskaan auttamista vaan karhunpalvelus. Todellista auttamista olisi, että vanhempanne lopettaisivat rahanannon ja käskisivät teitä opiskelemaan tai työnhakuun. Lapsia voisivat hoitaa vaikka silloin kun teette osa-aikatyötä. Mainostenjako esim. voisi olla hyvä työ aloittaa ilman koulutusta.
Tämä on ihan vtun hauska :DDDD
Harva provo oikeasti naurattaa, toisin kuin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen vanhemmat voi potkaista tyhjää ennen kuin lapsi on aikuinen....milläs sitten sen elätätte?
Nyt kyllä kannattaa uskoa kokemuksen ääntä.Silloinhan ap saa perinnön.
Perintö on etukäteen saatu, jos on joka kuukausi saatu rahaa. Jos ulkomailla oleva sisar riitaannuttaa asian, niin kaikki etukäteen saadut lahjoitukset lasketaan yhteen ja menee ennakkoperinnäksi.
En olisi tehnyt ap:n kanssa sitä ainuttakaan kakaraa.
T: vastuunsa tunteva mies