Luulin näyttäväni hyvältä. Otin kuvan ja kuvasta katsoo lihava, keski-ikäinen nainen jolla on liikaa meikkiä
Piti mennä kaveriporukalla syömään, laitoin viestiä että olen kipeä enkä pääse. Pesin meikit ja ryömin tänne sänkyyn. On nälkä mutten todellakaan aio syödä, en sen kuvan nähtyäni !
Kolmoisleuka. Muodoton pyöreä naama. Valtavat läskitissit jotka tunkevat ulos paidasta. Irvokkaalta näyttävä kirkkaanpunainen huulipuna ja vielä irvokkaampi nutturakampaus, joka peilissä näytti hauskalta ja nuorekkaalta. Syvät juonteet nenänpielissä ja otsassa. Miten ja missä ja välissä minusta on tullut näin läski, ja ryppyinen?!
Kommentit (437)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli paha mieli :( Älä nyt noin kovasti jaksa hävetä itseäsi, aikuinen nainen.
Olen 30v. yhä surkea ottamaan kuvia ja tiedän ja toivon olevani oikeasti paremman näköinen. Luultavasti säkin oot.Miksi näissä itsensä häpeämisissä vedotaan aina aikuisuuteen? Miksi silloin kun on nuori ja nätti on ok hävetä ulkonäköään, mutta jos on esim 20 kg painavampi ja muutenkin rupsahtaneepi kuin nuorena (kuten minä) niin NYT pitäisi ajatella että ooo olen niin ihana ja nätti, tai että juu ei sillä mitään väliä ole vaikka on miehille täysin näkymätön- kun sekin kyllä hyväksytään nuorelta ja nätiltä, että suree jos ei löydä poika/tyttöystävää.
Aikuisena sen sijaan pitäisi koko ajan hehkua hyvää itsetuntoa vaikka kaikki asiat olisi huonommin kuin nuorena...
Nuoret eivät ole sisäistäneet, että elämä ei jatku ikuisesti. Vaikka siis tietävät kyllä, eivät ole ignorantteja, niin ei sitä samalla lailla tajua kuin kolme- tai nelikymppisenä, että aika kuluu ja äkkiä. Se oli pointti, että ei kannata jäädä kotiin häpeämään, ei se, että itseluottamuksen pitäisi olla rautainen ja ajatella virheellisesti olevansa keski-ikäinen seksipommi.
Niin no, kun esim itsellä oli paljon vilkkaampi seuraelämä alle 30 v, jolloin olin myös ulkonäöllisesti parhaimmillani, niin ei se elämäkään niin riemuisalta tunnu että erityisesti pitäisi lähteä kolmatta kertaa tänään kiertämään lähimetsää ympäri tms...koska se on ainoa huvitus enää..
Mä liityin hiljattain deittipalstalle. Ei meillä naisilla mitään ongelmaa ole verrattuna +30v miehiin. Oikeasti!
Aivan järkyttäviä pappoja suurin osa, kasvoissa syvät uurteet, naama valahtanut, kaljuuntuneita. Olen kuvitellut vilpittömästi että sen näköiset ihmiset on jotain 50v tai vanhempia mutta ei!
Itse voisin kyllä laihduttaa, mutta muuten olen ihan tyytyväinen peilikuvaan. En minä teiniltä näytä, mutta silleen aikuisemmin kivalta. Iho on säilynyt hyvänä, silmät ovat todella nätin väriset ja pukeutumistyyli on "hieman" parantunut nuoruusvuosista. Hiukset ovat vähän ohuemmat kuin ennen, mutta eipä sitäkään huomaisi jos ei tietäisi.
Niin että vähän armeliaisuutta kehiin, ihmiset! Ei kannata verrata itseään mainoskuviin joissa on vain jotain photoshopattuja missejä.
Jos ap paastoaa, niin hän vaan kerää nälkävelkaa ja sitten kun sudennälkä iskee, ahmitaan kaapit tyhjiksi. Kohtuulliset ateriat tasaisin välein nautittuna olisivat paljon parempi idea.
Usein meikattuna ja viihteelle lähtiessä sitä katsoo itseä peilistä ja ajattelee, että mähän olen ihan kivannäköinen ja seksikäs. Baarissakin vielä tuntuu, että joku välillä vilkaisee toisenkin kerran. Sitten sitä erehtyy katsomaan illan aikana otettuja kuvia ja mielikuva itsestä "ihan kivannäköisenä ja seksikkäänä" naisena romuttuu. Mähän olinkin se pyöreänaamainen, hilleriä muistuttava otus, jolla allitkin roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Piti mennä kaveriporukalla syömään, laitoin viestiä että olen kipeä enkä pääse. Pesin meikit ja ryömin tänne sänkyyn. On nälkä mutten todellakaan aio syödä, en sen kuvan nähtyäni !
Kolmoisleuka. Muodoton pyöreä naama. Valtavat läskitissit jotka tunkevat ulos paidasta. Irvokkaalta näyttävä kirkkaanpunainen huulipuna ja vielä irvokkaampi nutturakampaus, joka peilissä näytti hauskalta ja nuorekkaalta. Syvät juonteet nenänpielissä ja otsassa. Miten ja missä ja välissä minusta on tullut näin läski, ja ryppyinen?!
En jaksanut lukea, mutta sulle tuli yllätyksenä keski-ikäisyys??
T: samanmoinen
Vierailija kirjoitti:
Usein meikattuna ja viihteelle lähtiessä sitä katsoo itseä peilistä ja ajattelee, että mähän olen ihan kivannäköinen ja seksikäs. Baarissakin vielä tuntuu, että joku välillä vilkaisee toisenkin kerran. Sitten sitä erehtyy katsomaan illan aikana otettuja kuvia ja mielikuva itsestä "ihan kivannäköisenä ja seksikkäänä" naisena romuttuu. Mähän olinkin se pyöreänaamainen, hilleriä muistuttava otus, jolla allitkin roikkuu.
No niinpä! Siksi en tahdo että minusta otetaan valokuvia. Muistan että n 18 - vuotiaaksi pidin itseäni järkyttävän rumana, sitten jostain valokuvasta katsoin että no olenkin ihan nätti, tätä kesti vaihtelevasti n 25- vuotiaaksi (sillä välillä sai jopa miehiltä huomiota) ja nyt kohta nelikymppisenä olen taas samoissa fiiliksissä kuin lapsena/teininä. Että juu, itsetunto suorastaan kohisten nousee iän myötä...
Jotenkin en ollut ehtinyt tajuta vanhenneeni. Kerran illalla sitten rauhassa puhdistin kasvojani ja hätkähdin, että missä ihmeen välissä minulle on tullut kaulaan kurttuinen heltta ja buldokkiposket:D.
Vierailija kirjoitti:
Tämä naaman valahtaminen on jotain ihan järkyttävää ja varsinkin kun tästä ei kukaan koskaan varoittanut tai kertonut. Aina on vaan puhuttu rypyistä ja kuinka niitä voi ennalta ehkäistä, mutta eipä juuri ole näkynyt niksejä kuinka naama pidetään omalla paikallaan. Ne rypyt jotenkin olisikin ihan fine toisin kuin tämä, koska ei tässä nyt enää ihan teinityttönen ole vaikka finnejä tietenkin pukkaa yhä edelleen.
N42
Minä vilpittömästi luulin että siinä iässä kun naama alkaa valahtaa, finnejä ei enää tulisi, korkeintaan jotain pieniä mustapäitä jotka pysyy kurissa kuorinnalla. My ass. Etenkin viime kuukausina kun pillerit vaihtui sterilisaatioon, on naama kukkinut kuin pahimmassa teini-iässä. Paitsi että teini-iässä ei ollut couperosan alkua eikä ryppyjä.
Tuntuu myös siltä että keski-ikäisten naisten kehon muuttumiseen liittyvät normaalit murheet koitetaan vain vaientaa nälvimällä huonosta itsetunnosta ja pinnallisuudesta vaikka nuoruuden ihannointia tulee joka tuutista. Jopa kauneusleikkauksista -joiden tulokset ovat yleensä enemmän creepyt kuin nuorentavat- kohkataan paljon enemmän kuin puhutaan siitä miten keski-ikäinen nainen voi tuntea itsensä kauniiksi ja seksikkääksi vanhetessaan.
Mutta finneihin on baciron, sillä ne lähtee. Miksi oi miksi löysin sen vasta nelikymppisenä!
Yksi osa ongelmaa on siinäkin, että silmä on tottunut ammattimeikkaajan jäljiltä photoshopattuihin kuviin, joita näkee nykyään vähän joka paikassa. Ennen kuvia oli vähemmän ihan absoluuttisesti, ja iso osa kuvista oli kotikutoisia kuvia ystävistä ja sukulaisista. Joku bussipysäkin mainoskasvo oli poikkeus. Nyt joka nettisivua koristaa kuva contour-meikatusta ja kuvakäsitellystä kansainvälisen tason tähdestä. Alkaahan siinä oma naama väkisinkin tuntua arkiselta!
Voi herrajumala!
Olen ruma, en saa pitää hauskaa, nyyh!
Ihmisarvo on paksuillakin!
Älkää katsoko niitä kuvia! Eläkää ja pitäkää hauskaa, ihan sama miltä näyttää jossain fakin kuvassa?
Musta oli tyylikästä, kun orange is new blackissa, paksuksi äitinsäkin taholta haukuttu mimmi on miesten suurimmassa suosiossa ja tulee raskaaksi söpön vartijan kanssa.
Ruoka on hyvää ja hauskanpito hauskaa.
Katsokaa Trumppia, toteaako hän aamuisin että on oranssi marsu päässä, karmea naama ja plösö keho, en voi tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin kerran selfien, poistin sen nopeasti eikä kukaan ehtinyt nähdä sitä. Toista en ota. N46
Nauroin tälle oikeasti 😂😂 mulla ollu sama fiilis.
Minä aina ihan pelästyn, jos satun sohaisemaan vahingossa puhelimen kameran sillä tavalla väärin päin, että se on selfie-asennossa. Peilissä näytän ihan kohtuullisen normaalilta ikäisekseni. N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin.kokeilin kerran irtoripsiä, meikkasinkin hyvin. Sitten teini tokaisi, että näytän ihan transulta. Käperryin apeana sänkyyn.
Repesin
Teinit, nuo julmat totuudentorvet.
Ottakaa ne kuvat pelin kautta, eli poseeraat peiliin ja otat kuvan peilistä.
On todenmukaisempi.
Känny vääristää naamaa.
Ja älkää eläkö valokuvien vangitsemina.
The truth and joy is out there.
Kännykän kmera kyllä vääristää oikeastikin piirteitä, että ei ihmi jos ei oma naama näytä tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Voi herrajumala!
Olen ruma, en saa pitää hauskaa, nyyh!
Ihmisarvo on paksuillakin!
Älkää katsoko niitä kuvia! Eläkää ja pitäkää hauskaa, ihan sama miltä näyttää jossain fakin kuvassa?
Musta oli tyylikästä, kun orange is new blackissa, paksuksi äitinsäkin taholta haukuttu mimmi on miesten suurimmassa suosiossa ja tulee raskaaksi söpön vartijan kanssa.
Ruoka on hyvää ja hauskanpito hauskaa.
Katsokaa Trumppia, toteaako hän aamuisin että on oranssi marsu päässä, karmea naama ja plösö keho, en voi tehdä mitään?
Siis toi teksti kuulostaa niin mun äidiltä, että voisi kuvitella että hän täällä vauva palstalla kirjoittaa :D
Sinun pitää hankkia itsellesi MiespeiliTM.
Miespeilissä jokainen mies näyttää hyvältä, nuorelta, hoikalta ja komealta - näyttipä hän muiden silmissä ihan miltä tahansa.
Sinullekin Miespeili, niin maailma paranee hetkessä! :)
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan oleellista ois kysyä, että miten ja missä välissä susta on tullut nainen, jonka käsitys omasta itsestä perustuu ulkonäköön?
No mutta jos haluaisi pitää hauskaa vastakkaisen sukupuolen kanssa ja ikä/ulkonäkö estää sen, mikä sitten neuvoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmoisleuka. Muodoton pyöreä naama. Valtavat läskitissit jotka tunkevat ulos paidasta. Irvokkaalta näyttävä kirkkaanpunainen huulipuna ja vielä irvokkaampi nutturakampaus, joka peilissä näytti hauskalta ja nuorekkaalta. Syvät juonteet nenänpielissä ja otsassa. Miten ja missä ja välissä minusta on tullut näin läski, ja ryppyinen?!Oikeastaan oleellista ois kysyä, että miten ja missä välissä susta on tullut nainen, jonka käsitys omasta itsestä perustuu ulkonäköön?
En ole tuo kirjoittaja, mutta varmaan siinä välissä kun tajuaa, miten paljon ulkonäkö vaikuttaa suhteisiin vastakkaiseen sukupuoleen ja sitä kautta perheen perustamiseen, toisten ihmisten suhtautumiseen ylipäätä, työnsaantiin jne?
Kuulostaa kovin tutulta. Oon kanssa ihan lähikuukausina sisäistänyt vanhenemisen oikeesti näkyvän ikävinä juonteina. Kiloja tullut syksyllä lisää noin kymmenen kruunaamaan ulkonäkökriisin. Sairastaminen ja siitä johtuvat lääkkeiden käyttö ja liikkumattomuus on "sivutuotteena" vanhentanut ulkonäköä reilusti. Saa nähdä onko sitä enää koskaan sinut ulkonäkönsä kanssa kun on tottunut olemaan pienikokonen ja ihan miellyttävän näköinen. Näillä läskeillä ja rypyillä ei todellakaan ole kumpaakaan.