Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se onkin sitten senverra kylmä, että otan aidon turkkini käyttöön tänään. Ja ihan sama minkälaista pahaa silmää annatte.

Vierailija
14.12.2018 |

Turkkini on nimittäin valmistettu noin vuonna 1988 . Se on siis kierrätetty, uudistettu , valmistettu huolellisesti kestävästä materiaalista ja se on tasan vanhempi kuin monikaan mua "paheksuvista" tiedostajista. (Jotka ei mistään mitään tiedä muutenkaan)
Minulla on kovia nivelkipuja ja kylmä todellakin pahentaa niitä.
Lämmin, pehmeä ja aito minkkiturkkini pitää minut lämpimänä ja toimintakykyisenä myös kylmällä ilmalla ulkona.
Että deal with it, käytetty ja kierrätetty turkki on sata kertaa kestävämpää kulutusta kuin teidän saksasta lentopostina lennätetyt zalandon toppatakit ja tennarit.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat avata karvatuherosi jännämiehelle?

Vierailija
2/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä provosta tulikin mieleeni facessa turkisliiton sivuilla ollut juttu, jossa turkisliitto yritti kiillottaa kilpeään mainostamalla kuinka ekologista tarhaus on koska nyljetyt eläimet syötetään lopuksi omille lajitovereilleen! Olin ihan että jessus tämä maailma on sairas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, hyvä vitsi, provolle pinnoja noin kolme.

Vierailija
4/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä provosta tulikin mieleeni facessa turkisliiton sivuilla ollut juttu, jossa turkisliitto yritti kiillottaa kilpeään mainostamalla kuinka ekologista tarhaus on koska nyljetyt eläimet syötetään lopuksi omille lajitovereilleen! Olin ihan että jessus tämä maailma on sairas!

Onko tämän turkisliiton toimari entinen kansanedustaja M. Tiura? Hänen jonka piti kovalla metelillä mennä ministeriksi niin että heilahtaa? Jonka oma kannatus-fanijoukkonsa MJK - mukava joukko klubi ajeli pitkin maakuntaa mjk-bussilla ja keräsi kannatusta niin saamaristi. Kunnes kävi mahalasku ja selvisikin, että hänellä ei tuota osaamista eikä suhteita puolueen johtoon ollut ollenkaan,. Pelastettiin sitten turkisteollisuutta tekemään. 

Vierailija
5/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa mummulta peritty turkki, jota käytän kyllä kylmillä ilmoilla. Se tosin on krimiturkki, eli ei ehkä ihan niin "paheksuttava". Niin tai näin, käytän. 

Vierailija
6/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitus tänne?

Turkki vaan niskaan ja baanalle.

Epävarmuutta ilmassa....;D

Vierailija
7/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis tooooooooosi ikävää, jos jonkun rööki tai maalitussi osuis ruuhkassa puuhkaanne..

Vierailija
8/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiot saada takin avulla Hopeaketun oman ja tämän eläimen nahkasi väliin pikkutuheroasi parittelemaan?

Vierailija
9/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä provoista, mutta mua kävi niin sääliksi lehdessä kertomus eräästä köyhästä Helsingissä viime talvena. Hän oli pakkasella pukeutunut johonkin kirpparilta ostamaansa aitoon turkkiin, joka kuulemma reumaa sairastavalle on ehdoton vaate talvella,

Niin joku stanan aktivisti oli ratikassa hiljaa ja huomaamatta viillellyt rikki sen turkin selkäpuolelta! Ja nyt se muori ei uskalla eikä voikaan sitä takkia enää käyttää. 

Niin ihan tosissa hei: tehkää niitä protestejanne sinne turkisten valmistamiseen ja siihen teollisuuteen! Eikä tuhota jonkun vanhuksen lämmittävää vanhaa turkkia. 

Vierailija
10/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sä käytät sitten, kun on ihan oikeasti kylmä, jos nyt on jo turkkikelit?

Vierailija
11/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sä käytät sitten, kun on ihan oikeasti kylmä, jos nyt on jo turkkikelit?

Missäpäin ap sitten asuu ja liikkuu? Missä sinä? Onko koko maassa aina samat lämpötilat ja samanlainen ilma? Asuuko kaikki pääkaupunkiseudulla? 

Vierailija
12/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<br />

Että deal with it, käytetty ja kierrätetty turkki on sata kertaa kestävämpää kulutusta kuin teidän saksasta lentopostina lennätetyt zalandon toppatakit ja tennarit.[/quote kirjoitti:

...ja käyttönsä päätteeksi biohajoaa eikä saastuta luontoa mikromuoveilla.

Vierailija
13/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en viitsi ottaa mitään karvajuttuja kotiin kun niihin tulee kaikenmaailman toukkia ja kuoriaisia. Noita lähinnä mietin silloinkin kun näen jollain turkin.

Vierailija
14/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sellainen kuin suurin osa minkkiturkeista; laatikkomainen ja alaspäin levenevä tanttamallinen, jollaisessa näyttää samalta niin 50-kiloinen kuin 150-kiloinenkin? Jos on niin monet katsovat pitkään jo siksi, kun on niin epäviehättävän mallinen takki.

Lämmin varmaan on, mutta olen usein ihmetellyt, miksi turkeista ei ole voitu tehdä hyvännäköisiä vai onko niiden käyttäjäkunta ollut ja edelleen on sellaista vähän "muhkumpaa" niin turkkien on sitten oltava mallia teltta.

Vierailija
15/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<br />

Että deal with it, käytetty ja kierrätetty turkki on sata kertaa kestävämpää kulutusta kuin teidän saksasta lentopostina lennätetyt zalandon toppatakit ja tennarit.[/quote kirjoitti:

...ja käyttönsä päätteeksi biohajoaa eikä saastuta luontoa mikromuoveilla.

Mutta toppatakissa ei ole ötököitä, se on siitä kiva. Toki hyvä että joku suojelee niitä koppakuoriaisiakin ja järjestää elintilaa.

Vierailija
16/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hellyttävä viesti pikku turkiskuoriaiselta!

Vierailija
17/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä peräti -10 astetta Lapin perukoilla, muualla maassa sitten muutama-pari pakkasastetta, että on tosiaan KYLMÄ. Ei selviä moisessa pakkasessa zalandon takeilla.

Milläköhän takilla sitten mennään kun pakkasta on vaikkapa -25 jos jo nyt on "turkkikylmä"?

Vierailija
18/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös äidin turkki 60-luvulta, jota käytän kun 30 astetta pakkasta ja odotan bussia. Kaikki goreteksit siinä kohtaa stanan kylmiä.

Vierailija
19/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän turkisliiton toimari entinen kansanedustaja M. Tiura? Hänen jonka piti kovalla metelillä mennä ministeriksi niin että heilahtaa? Jonka oma kannatus-fanijoukkonsa MJK - mukava joukko klubi ajeli pitkin maakuntaa mjk-bussilla ja keräsi kannatusta niin saamaristi. Kunnes kävi mahalasku ja selvisikin, että hänellä ei tuota osaamista eikä suhteita puolueen johtoon ollut ollenkaan,. Pelastettiin sitten turkisteollisuutta tekemään. 

Kyllä, suomen turkiseläinten kasvattajain liiton johdossa ovat nämä herttaiset naikkoset M Tiura sekä L Harkimo. Siinä sitä on ihmisillä sydän paikallaan

Vierailija
20/74 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Silvia vai Diana joka aikanaan sai maalipurkin niskaansa kun edusti turkissa? Äitini kanssa ysärillä osti monen tonnin turkin ja varmaan kerran on sitä käyttänyt. Vissiin joku mummojen statussymboli mikä hänellä seissy kaapissa kohta kolkytvuotta.