Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuriksia inhoava lapsi hoitoon, jossa ne vaaditaan, vinkkejä...?

Vierailija
14.12.2018 |

Logististen syiden vuoksi ekaluokkalainen menee vuoden alusta pph:lle osa-aikaiseksi eli ns. iltapäivähoitoon. Tuli käytännön pulma, koska loska- ja kurakelejä varten sinne pitää viedä oikeat kuravaatteet (kuulemma kaikilla hoitolapsilla samat säännöt), mutta lapsi inhoaa niitä, eikä ole niitä enää vähään aikaan käyttänyt ollenkaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin hanki riittävän isot, jotta ne ei kiristä talvihaalarin päällä ja on hyvä liikkua.

Vierailija
2/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisille pitäisi pph:lla olla eri säännöt kuin alle kouluikäisille. Ekaluokkalaisten ei munusta tarvitse pitää kuravaatteita, koska tuon ikäiset eivät istu kuralätäköissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululaisille pitäisi pph:lla olla eri säännöt kuin alle kouluikäisille. Ekaluokkalaisten ei munusta tarvitse pitää kuravaatteita, koska tuon ikäiset eivät istu kuralätäköissä.

Miksi pitäisi olla eri säännöt tällaisessa asiassa? Pieni ryhmä pukee yhdessä, helpompi kun kaikki laittaa samalla tavalla. Mitä haittaa niistä on?

Vierailija
4/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan vie. Minä sanoin, että lapsellani on tekniset vaatteet jotka pitää vettä. Jos vedenpito häviää, ostan uudet.

Mikään laki ei vaadi lapselle kurahousuja. Jos hoitaja vastustelee, ota yhteys esimieheen ja aina vaan ylemmälle taholle, tee asiasta numero.

Vierailija
5/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaan vie. Minä sanoin, että lapsellani on tekniset vaatteet jotka pitää vettä. Jos vedenpito häviää, ostan uudet.

Mikään laki ei vaadi lapselle kurahousuja. Jos hoitaja vastustelee, ota yhteys esimieheen ja aina vaan ylemmälle taholle, tee asiasta numero.

Mutta miksi pitää tehdä asiat vaikeaksi? Kurahousut ja kurahanskat saa parilla kympillä, kirpparilta parilla eurolla. Miksi niitä ei voisi hankkia, jos se hoitajan työn tekee helpommaksi?

Vierailija
6/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla eri säännöt tällaisessa asiassa? Pieni ryhmä pukee yhdessä, helpompi kun kaikki laittaa samalla tavalla. Mitä haittaa niistä on?

Iän takia tietenkin. Koululainen on jo iso lapsi ja osaa pukeutua itse ja leikkiä ulkona ilman kuravaatteitakin.

Vierailija
7/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi pitää tehdä asiat vaikeaksi? Kurahousut ja kurahanskat saa parilla kympillä, kirpparilta parilla eurolla. Miksi niitä ei voisi hankkia, jos se hoitajan työn tekee helpommaksi?

Millä tavalla helpommsksi? Kuravarusteiden pukemiseen tarvitsee usein toisen apua esim. kurahanskat on hankala vetää molempiin käsiin itse. Hoitaja pääsee helpommmalla, kun lapsi pukeutuu itse. Kura-asut ovat koululaisille sivan liian lapsellisia.

Vierailija
8/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iän takia tietenkin. Koululainen on jo iso lapsi ja osaa pukeutua itse ja leikkiä ulkona ilman kuravaatteitakin.

Leikkivät kuitenkin yhdessä samoja leikkejä niiden pienempien kanssa!

Eskarilainen saattaa täyttää tammikuussa 7. Koululainen saattaa täyttää kuukautta aikaisemmin 7. Eskarit käyttää kuravaatteita, joten ei se nyt niin paljoa isompi ole se koululainen.

Vierailija
9/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan kurahousut oikeasti tosi epämukavat ja hiostavat. Taaperoille sen ymmärtää kun ne voi tosiaan istua puoli tuntia vesilätäkössä, koululainen ymmärtää jo paljon enemmän. Meillä on kolme lasta, mutta yksiäkään kurahousuja ei olla koskaan ostettu.

Vierailija
10/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä sai hyvät toppakuravaatteet jotka on olleet ainakin meidän muksuille mielusa.

Paxilla saman laisia.

Vierailija
12/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vaan suoraan lapselle, että siellä hoitopaikassa on tällaiset säännöt ja kaikki muutkin lapset käyttää niitä siellä ja muualla ei tarvitse käyttää. Tuskin tulee mitään ongelmaa.

Vierailija
13/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan kurahousut oikeasti tosi epämukavat ja hiostavat. Taaperoille sen ymmärtää kun ne voi tosiaan istua puoli tuntia vesilätäkössä, koululainen ymmärtää jo paljon enemmän. Meillä on kolme lasta, mutta yksiäkään kurahousuja ei olla koskaan ostettu.[/quote

Ei ole, jos ei laita liikaa vaatetta alle. Nollakelillä voi jo olla monelle lapselle ihan liikaa, jos on toppapuku siellä alla.

Vierailija
14/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Didriksonilla on kivoja:

https://www.didriksons.com/en/kids/sets/waterman-kid-s-set-501990-169

Tämä voisi olla esim. tytölle mieluisampi kuin joku sininen rukka.

Vierailija
15/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla helpommsksi? Kuravarusteiden pukemiseen tarvitsee usein toisen apua esim. kurahanskat on hankala vetää molempiin käsiin itse. Hoitaja pääsee helpommmalla, kun lapsi pukeutuu itse. Kura-asut ovat koululaisille sivan liian lapsellisia.

Perhepäivähoitajan kotona ei välttämättä ole suuria eteis- ja kuivaustiloja. Viisi kuraista lasta kun tulee kerralla sisään, saattaa olla helpompi, että ulko-ovella riisutaan kurahousut ja saappaat ja kurarukkaset eli ne kuraisimmat vaatteet ja loput vaatteet sitten eteisen puolella.

Vierailija
16/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti sanoisin, että ei noin pieni lapsi päätä sitä mitä puetaan, vaikka kuinka "inhoaisi". Jos on perusteltua pukea kurahousut, niin ne puetaan ja lapsen on se hyväksyttävä. Koskee tietysti mitä tahansa vaatetta.

Vierailija
17/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapsi inhoaisi pipoja?

Oltaisiinko sitten että, voi kauheaa, eihän lasta nyt voi tuollaiseen pakottaa?

Vai etsittäisiinkö vaan sopiva pipo/hattu?

Vierailija
18/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KURAvaatteiden ensisijainen tehtävä on syojata KURAlta, sanoohan sen jo nimikin. Vedenpitävät vaatteet pitävät vettä.

Vierailija
19/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhteiset säännöt ei kelpaa niin et vie sitä lasta sinne hoitoon! Hoida itse lapsesi.

Näin saat gurlata lasta joka päivä ja lapsi voi pukeutua vaikka bikineihin talvella.

Itse heitin eskarin jälkeen kurahousut ja hanskat roskiin. Ei olla tervittu kuin kumppareita ja sadetakkia mutta lapsi tulikin kotiin koulun jälkeen niin ei tarvinnut ankeuttaa muiden elämää omalla nipotuksella.

Vierailija
20/23 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos yhteiset säännöt ei kelpaa niin et vie sitä lasta sinne hoitoon! Hoida itse lapsesi.

Näin saat gurlata lasta joka päivä ja lapsi voi pukeutua vaikka bikineihin talvella.

Itse heitin eskarin jälkeen kurahousut ja hanskat roskiin. Ei olla tervittu kuin kumppareita ja sadetakkia mutta lapsi tulikin kotiin koulun jälkeen niin ei tarvinnut ankeuttaa muiden elämää omalla nipotuksella.

Tein saman eskarin jälkeen, mutta tyttöpä rupesi itse kyselemään, että miksei hänellä ole, kun ulos lähtiessä pienemmät sisarukset niitä kurahousuja ja rukkasia päällensä puki! Käytiin sitten ostamassa uudet ja ainakin vielä on pukenut ihan mielelläään. Omalla pihalla siis, ei koulussa.