Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskari/koululaiset

Ihmettelijä.
14.12.2018 |

Miksi eskarissa on paljon 7v täyttäneitä?
Oma lapsi 6v eskarissa ja samassa ryhmässä on monta 7v lasta, miksi ne eivät ole aloittaneet jo koulua?
Ovat paljon isompiakin kuin eskarit ja koulussa tulevat olemaan aina muita luokkalaisia vanhempia.
Itse olen mennyt 6v kouluun, joulukuussa syntyneenä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nämä 7-vuotiaat eivät ole vielä koulukypsiä. Se, että sinä olet ollut koulukypsä 6-vuotiaana ei tarkoita tässä kontekstissa yhtään mitään.

Vierailija
2/5 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko samaan ryhmään sitten tungettu kaikki, ei koulukypsät?

Onko tuo miten yleistä että koulu aloitetaan vasta vuotta myöhemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä isot 7-8v eskarilaiset siellä vaan kurikset jalassa möyrii, kun ikätoverit käy koulua. Lapsesta varmaan aika noloa.

Vierailija
4/5 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kunnasta eli jos kunnassa on starttiluokka/starttiluokkia, niin koulunaloitusta lykätään harvemmin (starttiluokalla voi käydä 3 vuodessa 1-2 luokan asiat). Jos taas starttia ei ole, niin lykkääjiä on enemmän. Usein alueen (ei koko kunnan mutta aina muutaman päiväkodin) kaikki lykkääjät kerätään yhteen eskariin, jossa erityislastentarhanopettajan tai erityisopettajan on helpompi käydä ohjaamassa heitä.

Yleensä tukitoimia tarvitsevia on 7-10% ekaluokkalaisista. Heistä suurimmalle osalle tukitoimena on ekaluokan normaali aloitus, mutta luokkaan erityisopetusta/tukiopetusta tai avustaja (henkilökohtainen tai luokka-avustaja), sitten pieni osa lähtee suoraan erityisluokalle tai koulunaloitusta lykätään

Vierailija
5/5 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin sinua jotenkin ilahduttaisi se että jotkut ovat vähän jäljessä siitä missä itse olit sen ikäisenä. Vai onko tosiaan syväkin huoli näistä lapsista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän