Eroperhe ja lahjojen jako
Ensimmäinen joulu eron jälkeen. Lapset minulla aaton ja joulupäivän lounaan jälkeen lähtevät isälleen ja ovat siellä useamman päivän. Lapset toivoneet monenmoista ja isä ostanut pari kivaa lahjaa/lapsi. Nyt mietin, kuinka mukava olisi kun pukki toisi kaikki lahjat aattona kun lapset ovat niitä odottaneet (alakouluikäisiä). Miten muissa eroperheissä hoidetaan lahjojen jako?
Kommentit (8)
Ap, miksi isän luona ei saisi olla lahjoja? Oletko vähän tyhmä?
Meillä on tehty niin että kummankin vanhemman luona jaetaan lahjoja. Yleensä lapset on aaton toisella vanhemmalla ja sitten seuraavat joulupäivät toisella.
Se lasten ilo lahjoista on niin kiva nähdä jouluna ettei siitä halua luopua.
No tokihan olis niiiin kiva kun saisit nauttia ja katsella kun lapset avaavat toivomansa paketit, siis myös isän ostamat. Isä ei varmaan yhtään välitä moista katsoa.
Muutamana ensimmäisenä jouluna lahjat kuskattiin sinne, missä lapset olivat aaton (vuorotellen äidillä ja isällä). Sen jälkeen avasivat kahdessa paikassa.
Kilpailtiin lahjoilla, kunnes lapsen vaatehuone ja kaapit tulivat niin täyteen, että hyvä kun ovet saatiin kiinni. Molempien luona myös huoneet alkoivat uhkaavasti täyttyä. Lapsella oli kaksi joulua ja lisäksi molemmat isovanhemmat hemmottelivat häntä pilalle, parka kun on eroperheen lapsi.
Suosittelen siis, että lapsi saa saman verran lahjoja, kuin sai ennen eroa, vaikka hänellä olisi tilaa tuplaten, siis kaksi omaa huonetta!
Vierailija kirjoitti:
Kilpailtiin lahjoilla, kunnes lapsen vaatehuone ja kaapit tulivat niin täyteen, että hyvä kun ovet saatiin kiinni. Molempien luona myös huoneet alkoivat uhkaavasti täyttyä. Lapsella oli kaksi joulua ja lisäksi molemmat isovanhemmat hemmottelivat häntä pilalle, parka kun on eroperheen lapsi.
Suosittelen siis, että lapsi saa saman verran lahjoja, kuin sai ennen eroa, vaikka hänellä olisi tilaa tuplaten, siis kaksi omaa huonetta!
Samaa mieltä minäkin. Mutta eihän tämä tarkoita sitä etteikö lahjoja avattaisi kahdessa eri paikassa. Meillä lapset avaa mun luona mun ja mun puolen isovanhempien antamat lahjat ja exän luona sitten hänen puolen lahjat. Onneksi olemme puheväleissä exän kanssa niin voidaan vähän sopiakin näistä lahjoista ettei hankita samoja.
Molemmat antavat omissa kodeissa. Ja lahjat jäävät niihin koteihin, jossa ne on annettu.