Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perin talon, jota puolen sukua on pitänyt varastonaan.

Vierailija
13.12.2018 |

Nyt sukulaiset kävisivät hakemassa tavaroita, jotka ovat yli 20 vuotta sitten hylänneet mummolan vintille ja vähän ottaisivat muitakin mummolan aarteita. Vaikka talo on yksikäsitteisesti minun. Ihmeellistä joutua riitelemään perinnöstä vaikka olen ainoa perijä. Paljon tavaraa lähti jo siinä yhteydessä kun äitini aikanaan lunasti perikunnalta talon itselleen. Eihän kellään muulla nyt enää ole mitään oikeutta tavaroihin??

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tavaroista tappelemista lainkaan. Miksi haluaisin pitää muiden tavarat itselläni, vaikka (ehkä) olisi laillinen oikeus siihen? Olisipa kiva niitä sitten katsella.

Vierailija
62/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perikunnan olisi pitänyt hakea tavaransa silloin, kun ap:n äiti osti talon. Myöhäistä niitä nyt enää on vaatia. Tosin jos kyse on jostain arvottomasta, kannattaa antaa viedä pois ettei tule turhaa riitaa. Mutku-mummo-lupasi -tavaroita ei tietenkään pidä antaa pois, koska ne kuuluvat ap:lle.

Koska äiti antoi niitä säilyttää, eivät ne ole omistajaa vaihtaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä tavaroista tappelemista lainkaan. Miksi haluaisin pitää muiden tavarat itselläni, vaikka (ehkä) olisi laillinen oikeus siihen? Olisipa kiva niitä sitten katsella.

Tässä tuskin on kysymys siitä, että ap ei haluaisi antaa niitä säilössä olleita tavaroita omistajilleen, vaan siitä että nuo ihmiset todennäköisesti eivät lainkaan halua 30 vuotta vanhoja omia mappipinojaan vaan katselevat vain kaiholla mummon rukkia.

Mä jouduin tosi hämmentävään tilanteeseen, kun vuokrasin asunnon, jossa aiemmin oli asunut kaverini. Kaveri joutui lähtemään pikaiselle ulkomaankomennukselle, joten loppusiivous jäi tekemättä ja osa hänen tavaroistaan jäi mulle. Sovittiin, että kaverin vanhemmat tulevat hakemaan ne.

Olin ystävällisesti pakannut kaiken ylimääräisen tavaran ja sekalaiset paperit, mitä asuntoon oli kaverilta jäänyt. He katselivat muovikasseja, että ei kai me tämmöistä roskaa mukaan oteta, ja kysyivät muun muassa mun Marimekon verhoista, että eikös nuo kuulu Tiinalle...

Vierailija
64/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedätkö mitkä tavaroista ovat sukulaisten tavaroita ja mikä sinun perintöäsi? Jos tiedät, niin kasaa kaikki muille kuuluva yhteen huoneeseen ja käske hakea sieltä.

Vierailija
65/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perikunnan olisi pitänyt hakea tavaransa silloin, kun ap:n äiti osti talon. Myöhäistä niitä nyt enää on vaatia. Tosin jos kyse on jostain arvottomasta, kannattaa antaa viedä pois ettei tule turhaa riitaa. Mutku-mummo-lupasi -tavaroita ei tietenkään pidä antaa pois, koska ne kuuluvat ap:lle.

Koska äiti antoi niitä säilyttää, eivät ne ole omistajaa vaihtaneet.

Mutta onko tässä kyse säilytyksestä vaan siitä, että tavarat on aikoinaan myyty talokaupan yhteydessä ja nyt niitä yritetään saada takaisin luottaen aloittajan sinisilmäisyyteen. 

Vierailija
66/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten peritään talo ilman irtaimistoa??

Ap.

Perunkirjoituksessa on täytynyt olla maininta että perit talon IRTAIMISTOINEEN,tai,että perit talon.(irtaimistosta ei mainintaa)

Onhan nämä ihmiset voineet pitää taloa varastonaan äitisi luvalla.Nyt vaan ilmoitat päivämäärän,mihin mennessä heidän on haettava kamansa ja maininta ,että sen jälkeen menettelet niiden kanssa ,kuin omiesi.

Vierailija
67/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinullekin kuulu oma osuutesi tavaroista.

Vierailija
68/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisten tavarat kuulu talon irtaimistoon.

Vierailija
69/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan vanhalla sukutilalla ja minä tein selväksi heti meidän ostettua tila, että nyt viette omanne muut pois eikä tulla kyselemään jatkossa jotta siellä aitassa on joku jonka vie.

No luulin asian olevan selvä, mutta miehen sisarukset on useamman kerran tulleet hakemaan jotain vanhaa tavaraa joka ei edes heidän ole koskaan ollut.

Minä kyllä olen vuosia kuvitellut niitä tavaroita meidän romuiksi, kun me niitä ollaan säilöttykin

Vierailija
70/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne vanhoja mummon tavaratoita, jotka perikunta on perinyt?

Jos äitisi on ostanut talon irtaimistoineen perikunnalta, niin kyllä ne kuuluu sinulle. 

Vierailija
71/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut perineesi talon, mutta entä irtaimisto, sehän on ihan eri asia. Esim. huonekalut, astiat jne.

Tarkalleen ottaen perin äitini koko omaisuuden.

Ap.

Eöi jaikki on sinun. Muiden pitää antaa pitävä todiste, että omistaa talon irtaimistoa. Noin vain ei voi hakea.

55 mm x 30 metriä 0,15 langalla (kampela -verkko)

kuhaverkk ...

SinkkuM

Kai voit sitten aikanaan, kun kaverisi heittää lusikan nurkkaan, todostaa, että verkot ovat sonun? Todistustaakka on sinulla.

Pudota taakkasi. Jätä jo kivirekesi!

ʒinkkumieʒ

Vierailija
72/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä sukulaiset voivat todistaa että joku tavara on heidän?

Vierailija
73/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä sukulaiset voivat todistaa että joku tavara on heidän?

Yleensä se sukutiloille säilötty kama on just tyyliin vanhoja koulukirjoja, joissa on kyllä nimet.

Ongelmallisempaa on sitten, jos alkavat vaatia kamaa, jonka väittävät mummon luvanneen perinnöksi. Mutta ei kai näillä lupauksilla ole merkitystä, ellei testamenttia ole tehty.

Vierailija
74/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan vanhalla sukutilalla ja minä tein selväksi heti meidän ostettua tila, että nyt viette omanne muut pois eikä tulla kyselemään jatkossa jotta siellä aitassa on joku jonka vie.

No luulin asian olevan selvä, mutta miehen sisarukset on useamman kerran tulleet hakemaan jotain vanhaa tavaraa joka ei edes heidän ole koskaan ollut.

Minä kyllä olen vuosia kuvitellut niitä tavaroita meidän romuiksi, kun me niitä ollaan säilöttykin

Samaa meilläkin tapahtuu. Härskeimmin niin, että olen puhdistanut/kunnostanut jotain ulkovarastoon hylättyä tavaraa ja heti kun se on nähty käytössä, on joku muistanut että "hei tää onkin mun".

Vierailija
75/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jollain romuilla mitä varastoitu vuosikausia?

Kaatikselle vaa kaikki suoraan jos eivät omistajat hakua itse hakea.

Ýleensäkin perityt tavarat on romuja, tunneside vaan tekee niistä jotain arvokasta.

Vierailija
76/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet ei taas lukenut mitä ap sanoi, vaan lähti pyörittämään minkä muotoisella testamentilla ap peri talon tai jopa mummon. Äiti osti koko roskan, kuoli ja ap kaiketi ainoana perillisenä peri äitinsä. Siinä vaiheessa kun talo irtaimistoineen on vaihtanut omistajaa olisi näiden varastoijien pitänyt avata suunsa. Jos heillä ei ole näyttää, että ovat ap:n äidin kanssa sopineet varastoinnista, on nyt myöhäistä mouruta. Kaikki mummu lupasi - jutut ovat tietenkin ihan puutaheinää, eikä niille tarvitse korvaansa lotkauttaa.

Vierailija
77/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lakimies, joka tekee viralliset perintöpaperit. Siten saat mustaa valkoisella siihen, että talo irtaimistoneen on sinun.

Vierailija
78/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat vaan jotain vanhaa, hienoa ja arvokkaampaa rohmuta itselleen.

Vierailija
79/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki lakimies, joka tekee viralliset perintöpaperit. Siten saat mustaa valkoisella siihen, että talo irtaimistoneen on sinun.

Ei tarvitse, jos tallessa on äidin kauppakirja, jossa lukee, että hän on ostanut talon irtaimistoneen.

Vierailija
80/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa maksua varastoinnista jos joku omiaan vailla, hyllymetri maksaa aika paljon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi