Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perin talon, jota puolen sukua on pitänyt varastonaan.

Vierailija
13.12.2018 |

Nyt sukulaiset kävisivät hakemassa tavaroita, jotka ovat yli 20 vuotta sitten hylänneet mummolan vintille ja vähän ottaisivat muitakin mummolan aarteita. Vaikka talo on yksikäsitteisesti minun. Ihmeellistä joutua riitelemään perinnöstä vaikka olen ainoa perijä. Paljon tavaraa lähti jo siinä yhteydessä kun äitini aikanaan lunasti perikunnalta talon itselleen. Eihän kellään muulla nyt enää ole mitään oikeutta tavaroihin??

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä haluaisin lisää rahaa vielä vähän enemmän

t. miljonääri

Vierailija
22/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ainoa perijä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten peritään talo ilman irtaimistoa??

Ap.

Siten että testamentissa mainitaan erikseen että perit talon, ja irtamiston perii x. Noin meni isoäidin tupa meillä aikanaan. Siis tavallaan. Veli osti sen talon, siihen oli jo suvun kesken aikanaan saatu yhteisymmärrys. Talokauppaan ei kuulunut irtaimisto, vaan ne jaettiin sitten isoäidin kuoleman jälkeen meidän lastenlasten kesken kuten isoäiti oli testamentissaan toivonut.

Vierailija
24/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä tiedät että ne on mummolan aareita eikä kenenkään muun omaa?

Mummon aikaisia tavaroita. Äitini osti talon irtaimistoineen. Eiköhän ne nyt ole minun, eikä koko suvun yhteistä?

Ap

Kauppakirjassa on maininta, että talo on ostettu irtaimistoineen?

Vierailija
25/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on pankissa monta rahaa ja lennän usein lentokoneella kaukaisiin maihin. siellä minä menen rannalle otan jalkahieronnan ja olen ihanku oikea iso kuningas. sitten minä tulen takasin suomeen ja menen saunaan. perintöä en jätä kellekään, kun ei se niille ees kuuulu! nih

Vierailija
26/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Siten että irtaimisto on jonkun muun.

Vierailija
27/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

No siten, että testamentissa on maininta vain siitä, että perit talon. Ei se irtaimisto, joka on talossa sisällä vainajan kuolinhetkellä, ole mikään automaattinen osa taloa ja siihen kiinteästi kuuluva, vaan nimensä mukaisesti irtaimistoa. Jos perit vain talon, niin huonekalut ym. eivät kuulu sinulle. Jos perit talon irtaimistoineen, talo ja ne huonekalut, jotka ovat olleet mummosi/äitisi omaisuutta, kuuluvat sinulle. Mutta kummassakaan tapauksessa ne huonekalut ym., jotka ovat koko ajan olleet sukulaistesi omaisuutta ja vain säilytyksessä mummosi talossa, eivät kuulu sinulle, vaan ne ovat edelleen sen sukulaisen omaisuutta, joka ne on aikanaan mummolaan varastoon tuonut. Ja hänellä on täysi oikeus hakea oma omaisuutensa pois.

Vierailija
28/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Siten, että peritään pelkkä talo.

Jos peritään tai myydään talo irtaimistoineen, peritään tai ostaan talo irtaimistoineen.

Vierailija
29/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisten tavarat ole talosi irtaimistoa eli sinun. Mutta mummovainaan ja äitivainaan tavarat ovat.

Vierailija
30/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Siten ettei irtaimistoa ole erikseen mainittu.

Vierailija
31/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut perineesi talon, mutta entä irtaimisto, sehän on ihan eri asia. Esim. huonekalut, astiat jne.

Vierailija
32/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään testamenttia ei ollut. Sukulaiset olis nyt hakemassa ties mitä jonka muistelevat että mummo lupasi heille kun olivat lapsia.

Ap.

Vierailija
33/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpointa asia on ratkaista niin että ilmoitat kaikille sukulaisille että heillä on kuukausi aikaa käytä hakemassa tavaransa ja jos tuon jälkeen jää jotain hakematta katsot jäljellejäävien tavaroitten siirtyneen omistukseesi ja sen jälkeen viet kaikki romut kierrätykseen.

Vierailija
34/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut perineesi talon, mutta entä irtaimisto, sehän on ihan eri asia. Esim. huonekalut, astiat jne.

Tarkalleen ottaen perin äitini koko omaisuuden.

Ap.

Vierailija
35/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sukulaiset kävisivät hakemassa tavaroita, jotka ovat yli 20 vuotta sitten hylänneet mummolan vintille ja vähän ottaisivat muitakin mummolan aarteita. Vaikka talo on yksikäsitteisesti minun. Ihmeellistä joutua riitelemään perinnöstä vaikka olen ainoa perijä. Paljon tavaraa lähti jo siinä yhteydessä kun äitini aikanaan lunasti perikunnalta talon itselleen. Eihän kellään muulla nyt enää ole mitään oikeutta tavaroihin??

Jos tavaroita ei ole myyty tai luovutettu eteenpäin, niin kyllä ne edelleen kuuluvat niiden omistajille. 

Vähän sama kuin varastonvuokraaja sanoisi, että täällä ne ovat säilyttäneet tavaroitaan vuosikausia, nyt ne ovat minun!

SinkkuM

Vierailija
36/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toisten tavarat ole talosi irtaimistoa eli sinun. Mutta mummovainaan ja äitivainaan tavarat ovat.

Ei välttämättä edelleenkään. 

Vierailija
37/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään testamenttia ei ollut. Sukulaiset olis nyt hakemassa ties mitä jonka muistelevat että mummo lupasi heille kun olivat lapsia.

Ap.

Eivät voi hakea noin vain.

Vierailija
38/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummon tavarat ovat sinun, mutta eivät ne joita sukulaiset ovat säilyttäneet mummon talossa.

Kaikki tavarat on ap:n, jos talo on peritty irtaimistoineen. 

Mulla kävi sellainen moka, etten hakenut tavaroita pois ennen kuin luovutin osuuteni talosta irtaimistoineen. Luulin, että se tarkoittaa vain vanhempieni tavaratoita, mutta valitettavasti se tarkoitti myös omia tavaroitani, jotka olivat varastossa. Sinne jäivät. 

Vierailija
39/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helpointa asia on ratkaista niin että ilmoitat kaikille sukulaisille että heillä on kuukausi aikaa käytä hakemassa tavaransa ja jos tuon jälkeen jää jotain hakematta katsot jäljellejäävien tavaroitten siirtyneen omistukseesi ja sen jälkeen viet kaikki romut kierrätykseen.

Juuri näin!

SinkkuM

Vierailija
40/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tutustunut perintökaareen? Se auttaa ongelmallisissa tilanteissa. Tiedätkö siis varmaksi että olet ainoa laillinen perijä? Jos näin on, muiden "perintö" on sinun hyväntahtoisuutesi varassa. Toki jos tilanne on otsikon mukainen, ja talossa on myös muiden omistamaa irtaimistoa vain varastossa, ne tietysti kuuluvat omistajilleen, eivät sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan