Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alkoi ärsyttämään oikein kunnolla

Vierailija
13.12.2018 |

Kävin työhaastattelussa, jossa prosessi on ollut todella pitkä. Tiedän olevani oikeasti "paras" hakija tuohon hommaan, niin osaamiseni kuin muidenkin ominaisuuksieni puolesta. Nyt kuitenkin kuulin että haastattelussa on käynyt myös tuttuni, joka on oikeasti tapaus, joka ei saa mitään valmiiksi. Kuinka ollakaan valitsijoissa onkin kuitenkin mukana hänen haastattelussaan ollut mukana kyseisen henkilön entinen esimies. Minun haastatteluuni tuo esimies ei sitten vaivautunut paikalle. jep jep....

Eihän tuota viel tiedä mutta alkoi kyllä ottamaan päähän ja itsellänikin oli vielä suosittelijatkin ihan ykköskorista tuohon hommaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sulla sitten ole mitään hätää. Jos siellä on ollut haastattelemassa sen urvelon entinen esimies joka sen osaamisen hyvin tuntee, niin eihän sitä urveloa tietenkään palkata.

Pelkään lähinnä sitä, että olivat ilmeisesti ihan hyviä kavereita vaikka urvelo tosiaan olikin kyseessä ja kummasti tuo tuo aina sai uusia hommia vaikka entisetkin menivät metsään.

ap

Mutta eikö ole hyvä ja kiva, että firma saa mieleisensä työntekijän hommaan?

Voihan asian tosiaan noinkin nähdä ja siinä jos en minä ole niin eihän asialla minulle ole väliä :)

ap

Vierailija
22/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa osaamistaan ja persoonaansa pitäisi pystyä arvioimaan objektiivisesti sanoakseen, että on paras johonkin hommaan. Lisäksi pitäisi tuntea kaikki muutkin hakijat.

Harva pystyy täyttäämään objektiivisuuden vaatimusta saati saa asiallista tietoa muista hakijoista.

Uskon siksi että ap:n jutut eivät pidä kutiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monestihan etsitään persoonaltaan sopivaa henkilöä tiimiin, ei sitä parasta tai taitavinta. Riittää että pätevyysvaatimukset täyttyy.

'

No se tässä ehkä ärsyttääkin. Koska tuo urvelo ei osaa esiintyä, puhua, tai johtaa, eikä saa mitään valmiiksi. Eli täydellinen vastakohta minulle ja nuo mainutut ominaisuudet ovat ihan keskeisiä tehtävissä. Olen aikanaan siivonnut tuon urvelon sotkuja onnistuneesti ja siksi tiedän mistä on kysymys.

No tulen sitten kertomaan miten kävi kun päätös on tehty.

Kuulostat niin itseäsi täynnäolevalta, että et tule saamaan sitä paikkaa.

Itse asiasiassa annan kiitoksen aina sinne minne se kuuluukin ja olen joutunut opettelemaan sen että omaa osaamista ja saavutuksia saa ja pitää korostaa hakuprosesseissa. Työssäni minulla ei ole tarvetta päteä tai varastaa muiden saavutuksia mutta sekin saattaa toki puute olla. Olen lähtenyt siitä että oma tekeminen pitäisi riittää. Tässä olen toki voinut mennä metsään.

ap.

Vierailija
24/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monestihan etsitään persoonaltaan sopivaa henkilöä tiimiin, ei sitä parasta tai taitavinta. Riittää että pätevyysvaatimukset täyttyy.

'

No se tässä ehkä ärsyttääkin. Koska tuo urvelo ei osaa esiintyä, puhua, tai johtaa, eikä saa mitään valmiiksi. Eli täydellinen vastakohta minulle ja nuo mainutut ominaisuudet ovat ihan keskeisiä tehtävissä. Olen aikanaan siivonnut tuon urvelon sotkuja onnistuneesti ja siksi tiedän mistä on kysymys.

No tulen sitten kertomaan miten kävi kun päätös on tehty.

Kuulostat niin itseäsi täynnäolevalta, että et tule saamaan sitä paikkaa.

Itse asiasiassa annan kiitoksen aina sinne minne se kuuluukin ja olen joutunut opettelemaan sen että omaa osaamista ja saavutuksia saa ja pitää korostaa hakuprosesseissa. Työssäni minulla ei ole tarvetta päteä tai varastaa muiden saavutuksia mutta sekin saattaa toki puute olla. Olen lähtenyt siitä että oma tekeminen pitäisi riittää. Tässä olen toki voinut mennä metsään.

ap.

On eri asia olla tyytyväinen omaan tekemiseensä kuin se, että yrittää lytätä toisia (tai tässä tapauksessa toista) maahan ja korostaa omaa erinomaisuuttaan.

Vierailija
25/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Jos haastattelussa on ollut mukana kyseisen henkilön entinen esimies, niin eiköhän hän tiedä että työt eivät valmistu.

Siinä tapauksessa sinulla ei pitäisi olla huolta.

Jos sen entisen esimiehen näkemys kuitenkin on, että työtulos on ollut hyvä, niin varmasti hän silloin saa etua haastattelutilanteessa.

Nykyään on kaikkiin paikkoihin paljon hakijoita, joten moni todella hyvä hakija jää valinnoissa ulkopuolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi