Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alkoi ärsyttämään oikein kunnolla

Vierailija
13.12.2018 |

Kävin työhaastattelussa, jossa prosessi on ollut todella pitkä. Tiedän olevani oikeasti "paras" hakija tuohon hommaan, niin osaamiseni kuin muidenkin ominaisuuksieni puolesta. Nyt kuitenkin kuulin että haastattelussa on käynyt myös tuttuni, joka on oikeasti tapaus, joka ei saa mitään valmiiksi. Kuinka ollakaan valitsijoissa onkin kuitenkin mukana hänen haastattelussaan ollut mukana kyseisen henkilön entinen esimies. Minun haastatteluuni tuo esimies ei sitten vaivautunut paikalle. jep jep....

Eihän tuota viel tiedä mutta alkoi kyllä ottamaan päähän ja itsellänikin oli vielä suosittelijatkin ihan ykköskorista tuohon hommaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan luvannutkaan, että maailma olisi reilu.

Vierailija
2/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä entinen esimies haluaisi uudelleen palkata työntekijän, joka ei saa mitään ( tai siis sun mielestä mitään) aikaiseksi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sulla sitten ole mitään hätää. Jos siellä on ollut haastattelemassa sen urvelon entinen esimies joka sen osaamisen hyvin tuntee, niin eihän sitä urveloa tietenkään palkata.

Vierailija
4/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei varmasti olekaan reilu kun pitää silmiään auki, mutta jos "rekrytointiprosessi tehdään asiantuntevasti, puolueettomasti ja osaaminen ja kokemus ratkaisee" niin vähän tästä nyt jää toisenlainen kuva jos valinta ohi menee.

ap

Vierailija
5/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän sulla sitten ole mitään hätää. Jos siellä on ollut haastattelemassa sen urvelon entinen esimies joka sen osaamisen hyvin tuntee, niin eihän sitä urveloa tietenkään palkata.

Pelkään lähinnä sitä, että olivat ilmeisesti ihan hyviä kavereita vaikka urvelo tosiaan olikin kyseessä ja kummasti tuo tuo aina sai uusia hommia vaikka entisetkin menivät metsään.

ap

Vierailija
6/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole julkisen sektorin paikka, niin valintaprosessin ei ole mikään pakko olla puolueeton ja reilu.

Vierailija
7/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole julkisen sektorin paikka, niin valintaprosessin ei ole mikään pakko olla puolueeton ja reilu.

Kirjoitinkin avauksessa että ottaa päästä, jos homma menee ohi ja tuo kaveri paikan saa. Fiman mukaan asiat tehdään tietysti tässäkin "asiantuntevasti, puolueettomasti ja osaaminen ja kokemus ratkaisee" mutta sopivuus on tietysti aina eri asia ja siihen voikin sitten vaikuttaa ....

Vierailija
8/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa paikkaa silloin et ollut paras hakija tuohon työhön.

Vierailija
9/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
10/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varma että häviää kisan, koska aivan satavarmasti ne valitsijat ovat epäoikeudenmukaisia ja suosivat yhden esimiehen entistä urvelokaveria?

Jos pomot ovat tuollaisia, miksi edes haet ko. työpaikkaan?

Vai olisiko sittenkin niin että et loppujen lopuksi olekaan niin ihmeellinen työntekijä itse...

Vierailija
11/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen monta kertaa ollut OMASTA MIELESTÄNI pätevin hakija ja silti saanut hopeamitalin kaulaani. Aina harmitti, mutta lopulta onnisti, itseasiassa kahdesta paikasta.

Sellaista se elämä vain on. Vai olisiko puutteesi epäonnistumisen sietokyky?

Vierailija
12/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olen parempi kuin tuo urvelo puhtaasti ammatillisesti katsottuna ja verkostotkin ovat paremmat, mutta saapa nähdä mikä tuo lisähaastattelijan rooli tässä mahtoi olla.

Vierailija
13/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestihan etsitään persoonaltaan sopivaa henkilöä tiimiin, ei sitä parasta tai taitavinta. Riittää että pätevyysvaatimukset täyttyy.

Vierailija
14/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa vaihtanut kirjoitti:

Minäkin olen monta kertaa ollut OMASTA MIELESTÄNI pätevin hakija ja silti saanut hopeamitalin kaulaani. Aina harmitti, mutta lopulta onnisti, itseasiassa kahdesta paikasta.

Sellaista se elämä vain on. Vai olisiko puutteesi epäonnistumisen sietokyky?

Tässä tapauksessa tiedän olevani parempi kuin tuo urvelo ja paljon paremmat näytöt, osaaminen ja kokemus ja jopa luoteen piirteetkin. Epäilen vähän että parempaa hakijaa muutenkaan ihan helpolla löytyy, mutta eihän sitä tietysti koskaan tiedä. Olen minäkin hopemitalin saanut kaulaan ja silloinkin taisi ratkaisevin tekijä löytyä muusta kuin osaamisesta.

ap

Vierailija
15/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan esimies halua alaista, joka ei osaa hommiaan. Eli joko sinun arviosi on väärä tai sitten entinen pomo on umpihullu, jonka alaisuuteen sinä tuskin haluat.

Hyvällä työntekijällä on hyvä pärstä.

Vierailija
16/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olen parempi kuin tuo urvelo puhtaasti ammatillisesti katsottuna ja verkostotkin ovat paremmat, mutta saapa nähdä mikä tuo lisähaastattelijan rooli tässä mahtoi olla.

Voi olla, että paperilla olet parempi. Mutta kun haastattelijoiden pitää katsoa kokonaiskuvaa. Kuka on paras juuri heidän työyhteisöön. Miksi muuten niitä haastatteluja pidettäisiin? Muutenhan voisi palkata suoraan papereista sen, jolla on parhain koulutustaso ja eniten työkokemusta.

Vierailija
17/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö kauttarantain kertoa että olet myös vähintään puoliksi suojatöissä?

Vierailija
18/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monestihan etsitään persoonaltaan sopivaa henkilöä tiimiin, ei sitä parasta tai taitavinta. Riittää että pätevyysvaatimukset täyttyy.

'

No se tässä ehkä ärsyttääkin. Koska tuo urvelo ei osaa esiintyä, puhua, tai johtaa, eikä saa mitään valmiiksi. Eli täydellinen vastakohta minulle ja nuo mainutut ominaisuudet ovat ihan keskeisiä tehtävissä. Olen aikanaan siivonnut tuon urvelon sotkuja onnistuneesti ja siksi tiedän mistä on kysymys.

No tulen sitten kertomaan miten kävi kun päätös on tehty.

Vierailija
19/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

No se tässä ehkä ärsyttääkin. Koska tuo urvelo ei osaa esiintyä, puhua, tai johtaa, eikä saa mitään valmiiksi. Eli täydellinen vastakohta minulle ja nuo mainutut ominaisuudet ovat ihan keskeisiä tehtävissä. Olen aikanaan siivonnut tuon urvelon sotkuja onnistuneesti ja siksi tiedän mistä on kysymys.

No tulen sitten kertomaan miten kävi kun päätös on tehty.

Kuulostat niin itseäsi täynnäolevalta, että et tule saamaan sitä paikkaa.

Vierailija
20/25 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään lähinnä sitä, että olivat ilmeisesti ihan hyviä kavereita vaikka urvelo tosiaan olikin kyseessä ja kummasti tuo tuo aina sai uusia hommia vaikka entisetkin menivät metsään.

ap

Mutta eikö ole hyvä ja kiva, että firma saa mieleisensä työntekijän hommaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi